مهمترين وظيفه‌ي رئيس‌جمهور،گشايش اقتصادي، ارتقا فرهنگ و فكر و مباني ديني مردم است.

حجت السلام محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا این هفته در نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای امام خمینی این شهرستان با اشاره به این مطلب مهمترين وظيفه‌ي رئيس‌جمهور، گشايش اقتصادي، ارتقا فرهنگ و فكر و مباني ديني مردم است خاطر نشان کرد : دولت نبايد يك جانبه‌نگر باشد. اگر دولت به فرهنگ مردم توجه نكند، كشور به سوي توسعه واقعي پيش نخواهد رفت.

5048
او در فرازی دیگر از خطبه نماز جمعه افزودند: بهترين عامل آشتي با خدا، تقواست. باتقواها با خدا دوست هستند. انسان باتقوا دوست دارد ديگران را هم با خدا آشتي دهد. تقوا نياز به صبر دارد. انسان باتقوا چون مي‌داند مال حرام است، آن را استفاده نمي‌كند. كسي كه باتقوا باشد و صبر داشته باشد، اين از تصميمات بزرگ است. كدام كار است كه زحمت نداشته باشد. آيا كارهاي كشاورزي همراه با زحمت نيست؟ پس تقوا هم همراه با زحمت است.

ایشان صبر را عامل موفقیعت در امورزندگی اعلام داشت و گفت: اگر صبر نداشته باشيم در هيچ كاري موفق نيستيم. خداوند به همه‌ي ما اراده‌ي قوي براي دوري از گناهان عنايت فرمايد.

امام جمعه نکا با اشاره به سالروز شهادت عموی پیامبر ،شهادت آن بزرگوار دلیل بر دنیا پرستی و بی تقوائی عده از افراد اعللام داشت :امروز ۱۴ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه در جنگ احد است. در جنگي كه عده‌اي از ياران پيامبر بي‌تقوايي كردند و از گردنه‌ي احد فرار كردند و دشمن وارد شد و عده‌اي همچون حمزه، به شهادت رسيدند.همچنین امروز سالروز شهادت حضرت عبدالعظيم حسني است.که نام و یادش را گرامی میداریم

5056
سالروز شهادت شهيد اندرزگو مي‌باشد و سالروز ارتحال حضرت آيت الله مرعشي نجفي هم هست.
بزرگداشت ابن سينا و روز پزشك و محمد زكرياي رازي و روز داروسازي مي‌باشد. اين ايام را هم گرامي مي‌داريم.

او تاکید کرد: ما بايد بيماري ها را از طريق بهداشت برطرف كنيم. سبك تغذيه را بايد درست كنيم. امام علي(ع) مي‌فرمايد: تا گرسنه نشدي غذا نخور و قبل از سير شدن دست از غذا خوردن بكش.اگر همين نكات را رعايت كنيم، كمتر دچار بيماري مي‌شويم.آغاز هفته ي دولت است كه از دوم شهريور آغاز مي‌شود و روز دوشنبه هم روز كارمند است.

اول شهريور سالروز شهادت آيت الله سيدمحمد باقر حكيم در نجف اشرف است كه به دست تروريست‌ها به شهادت رسيد.

استان مازندران از يك طرف به عنوان استان كشاورزي محسوب مي‌شود اما لوازم كشاورزي بودن را دارا نيست.

آيا مي‌توانيم يك استان كشاورزي و صنعتي باشيم؟ بله، مي‌توانيم به شرط اينكه مسئولين محترم، مسائل كشاورزي و صنعتي را توجه كنند و بستر براي انتقال فرااهم كنند. ما از دولت جديد معجزه نمي‌خواهيم ولي يك روند رو به رشد را طلب مي‌كنيم تا اين اميدي كه براي مردم ايجاد شد محقق شود.

اگر دولت مي‌خواهد موفق باشد، بايد كارمندان متخصص و متعهد داشته باشد. همه‌ي كارهاي مردم از طريق كارمندان و كاركنان دولت و مديران مي‌گذرد. اين‌ها اگر اخلاق اداري را رعايت نكنند، مراجعه كننده براي او اهميت نداشته باشد، خداي ناكرده اهل رشوه، پورسانت و مسائل ديگر باشد، اگر ادارات داراي رفتارهاي غيراخلاقي باشند، مسلم است كه امور دولت مختل خواهد شد در نتيجه دولت در طول چهار سال هم موفق نخواهد شد. بايد دولت فكري براي سلامت اداري كند. امام فرمود: امروز ضد انقلاب كسي است كه، در كاري كه انجام مي‌دهد كم‌كاري كند و يا كار خود را خوب انجام ندهد.

5059
كاركنان از يك طرف درخواست حقوق كامل خود را از دولت مي‌كنند و احيانا از طرفي ديگر كارهاي خود را كم انجام مي‌دهند. اين، خلاف اخلاق و قانون است. برخي از ادارات ما يا فشل هستند يا اينكه عمدا اراده‌اي وجود دارد كه كارها انجام نگيرد.خلاصه اينكه بايد يك انقلاب اداري در كشور انجام گيرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *