روحانیت و علما درمسائل توسعه ای و فرهنگی کمک کار مدیران استان باشند

استاندار مازندران: علماء، کمک‌کار مدیریت ارشد استان در مسائل توسعه ای و فرهنگی باشند / محرومیت زدایی و شکوفایی اقتصاد روستایی، از برنامه های مهم دولت در استان است

به گزارش نیکا خبر ، استاندار در همایش بزرگ طلاب و فضلای مازندران در قم با اشاره به عزم دولت برای اعتلای مازندران، از علمای استان خواست تا در مسائل توسعه ای و فرهنگی، کمک‌کار مدیریت ارشد استان باشند و گفت: ‎
استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت مردمی سیزدهم با هدف محرومیت زدایی در روستاهای کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: طی یک سال اخیر به اندازه هشت سال گذشته در روستاهای مازندران آبادانی و آسفالت راه روستایی انجام شده است.محرومیت زدایی و شکوفایی اقتصاد روستایی، از برنامه های مهم دولت در استان است.
آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این همایش با اشاره به اینکه مازندران استان علوی تبار و پایتخت حکومت شیعی بوده و مردمان آن پیرو مکتب اهل بیت هستند، افزود: طلاب این استان از حیث کمّی و کیفی نیز سرآمد بوده و همچنان برای حفظ این سرمایه فرهنگی و دینی جامعه باید نقش‌آفرین باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه طلاب و فضلا برای ما سرمایه هستند و معجزه بزرگ انقلاب اسلامی را همین علمای فاخر ایجاد کردند، گفت: در بسیاری از اتفاقات پس از انقلاب و ایام اخیر با درایت طلاب و فضلا، مردم با اغتشاشگران همراهی نکردند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه تبلیغات چهره به چهره برای تبیین مسائل فرهنگی و اتفاقات اخیر در کشور باید از طریق مبلغان به مردم خصوصاً جوانان تبیین شود، گفت: انقلاب اسلامی به برکت حرکت های ایثارگرانه و تقدیم خون شهدا و جهاد مبلغان به مرحله رشد و بالندگی رسیده است.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه دولت مردمی سیزدهم با محوریت آیت الله رئیسی از حدود بیش از یک سال گذشته با هدف اینکه بتواند رونق اقتصادی را در کشور فراهم کند فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: علیرغم همه موانع مالی اقتصادی که دولت در آغاز به کار خود با آن روبرو بوده، خوشبختانه با جراحی اقتصادی که در کشور ایجاد شده و اینکه مردم مسئولیت اداره اقتصادی کشور را عهده‌دار شدند، اکنون رشد اقتصادی در مناطق کشور روند مثبت را طی می کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مردم مازندران در حوزه کشاورزی، معیشتی و تقسیمات روستایی و تامین آب شرب و جاده سالم آسفالت هنوز با مشکلاتی مواجه بوده‌اند، گفت: طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم توانستیم به اندازه هشت سال گذشته در روستاهای استان آسفالت راه روستایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار مانده بدهی دولت به بانک مرکزی به عنوان تنخواه به عدد صفر رسیده است، گفت: در این مدت همچنین بودجه عمرانی دولت از رشد ۸ برابری نسبت به دولت های گذشته برخوردار شده است.

حسینی پور با بیان اینکه مسیر رشد اقتصادی در کشور در حال حرکت بوده و دولت قصد دارد با ایجاد فضای معاهدات بین المللی اقتصادی با کشورهای عضو شانگهای رونق اقتصادی را در مناطق کشور سامان دهد، گفت: به واسطه بهره مندی مازندران از سه بندر استراتژیک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار سهم مازندران در توسعه مبادلات اقتصادی بین کشورهای حوزه دریای خزر نظیر روسیه، قزاقستان و کشورهای منطقه افزایش یابد. در این راستا قصد داریم تا سال آینده میزان صادرات مرکبات مازندران را بطرز قابل توجهی به کشورهای روسیه، چین و کشورهای حوزه سی آی اس افزایش دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی استان منفی بوده است، گفت: با راه اندازی ستاد عالی رشد اقتصادی به دنبال رونق سرمایه گذاری و افزایش بهره وری در مازندران هستیم.

وی به طرح شناسنامه دار کردن باغات در راستای توسعه صادرات استان اشاره کرد و گفت: قصد داریم با ایجاد نهضت زراعت چوب و طرح توانمندسازی روستاها به همراهی بنیاد برکت اشتغال را در روستاهای کشور مازندران افزایش دهیم و در فاز اول دو هزار واحد دامی مازندران در روستاهای استان از طریق بنیاد برکت و یکی از شرکت‌های لبنی مازندران به شکوفایی اقتصادی و تولیدی و در مرحله بعد صادرات محصولات لبنی استان منجر می شود.

وی با اشاره به همکاری علماء و طلاب مازندران در اتفاقات کرونایی و طی یک سال گذشته برای کمک به آبادانی و محرومیت زدایی روستاها، گفت: علمای ما در کنار حضور در فعالیت های مذهبی، کمک کار مدیریت ارشد استان در مسائل توسعه ای و فرهنگی باشند.

وی بیان داشت: گردشگری در مازندران باید بر اساس شاخص‌های اسلامی و اقلیم بومی استان به عنوان قطب گردشگری اسلامی کشورهای منطقه رونق یابد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *