فرماندار نکا ازآمادگی دیارنیکان برای پذیرش مهمانان نوروزی خبرداد

مقام عالی دولت در دیار نیکان خبر داد : ۱۲ کمیته، ذیل ستاد خدمات سفر در شهرستان شکل گرفت که هریک از کمیته ها در حال برگزاری جلسات و انجام وظایف خود می باشند و در این راستا تمام تلاش همکاران ما این است که مردم عزیزمان در آستانه ایام نوروزی کمترین دغدغه را جهت گذراندن تعطیلات داشته باشند. ‎
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آنلاین شرق استان مازندران ” نیکا خبر ” عبدالرضا بابایی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید نوروز، خاطر نشان کرد : در آستانه ی سال جدید ۱۲ کمیته، ذیل ستاد خدمات سفر در شهرستان شکل گرفت که هریک از کمیته ها در حال برگزاری جلسات و انجام وظایف خود می باشند در این راستا در جهت مرتفع کردن اسکان مهمانان نوروزی، با همت آموزش و پرورش شهرستان، ۳مدرسه جهت «اسکان مهمانان» و همچنین ۲سالن ورزشی سرپوشیده نیز جهت «اسکان در مواقع ضرور، بحرانی و مورد نیاز» به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده است.

بابائی گفت: بازدیدهای میدانی از نمازخانه های بین راهی، مساجد و نمازخانه های جایگاه های پمپ بنزین، شروع شده است و همچنان در ایام تعطیلات نوروز مستمرا ادامه خواهد داشت ۳مسجد نیز در مسیر کمربندی جهت اقامه ی نماز مسافرین نوروزی اختصاص داده شد که امیدواریم با رعایت زمانبندی مشخص شده و اصول بهداشتی و تنظیف مساجد، مسافرین ما کمترین دغدغه را داشته باشند.

وی افزود: در بخش ها مرکزی و هزار جریب هم مساجدی را درنظر گرفتیم که بتوانیم میزبان خوبی برای مسافرین عزیزمان باشیم.

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، مصوب شد شهرداری نکا اقداماتی را در حوزه ی زیباسازی و فضاسازی شهری انجام دهد، عنوان کرد: جهت رُفت و روبِ خیابانها و میادین شهر نیز تاکیدمان به شهردار و بخشداران پیرو دستور استاندار و معاونت عمرانی استاندار این بوده است که؛ «بصورت مستمر نظافت و رفت و روب را در معابر و میادین شهر و در بخشها دنبال کنند و نسبت به جمع آوری زباله ها و نظافت مسیر اقدامات لازم را انجام دهند».

بابایی گفت: هماهنگی های لازم با دستگاههای مرتبطی همچون؛ «هلال احمر، اورژانس، بیمارستانها، داروخانه های شبانه روزی» که باید در ایام تعطیلات نوروز در صحنه باشند و بصورت ۲۴ساعته خدمات رسانی داشته باشند، نیز انجام شده است.

وی خبر داد: در حوزه ی مسائل فرهنگی، تبلیغی و نمایشگاهی نیز افتتاح «نمایشگاه سوغات و صنایع دستی» و برگزاری «آیین سنتی نوروز خانی» در سطح شهر و روستاها و در ورودی شهرستان نیز «ایستگاهی جهت استقبال از مسافرین نوروزی» برپاه خواهد شد .

فرماندار شهرستان نکا اعلام کرد: در بوم گردی نیز ۱۵ واحد اقامت بوم‌گردی سنتی ، ۷۹ خانه_مسافر روستایی و ۱۶واحد سوئیت و هتل آپارتمان موجود در شهرستان برنامه ریزی شده تا مسافران از این مواهب استفاده نمایند.

وی نوروز را فرصت بسیار خوبی برای معرفی شهرستان جهت جذب گردشگر و آشنایی تعداد زیاد مسافران آن به جهت درمسیر طریق الرضا بودن دانست و تاکید کرد: ما باید از این فرصت و ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و در این راستا ماموریت ویژه ی ما است که «مسافرین از شهرستان و جاذبه های گردشگری و تفریحی آن بهره ی لازم را ببرند و با ظرفیتهای گردشگری شهرستان آشنا شوند».

او با بیان اینکه، یکی دیگر از دغدغه هایی که در آستانه و ایام عید نوروز وجود دارد، موضوع «تامین اقلام اساسی» است، اعلام کرد: برنامه ریزی لازم انجام شده است و اکنون مشکلی وجود ندارد و پیش بینی ما این است که در ایام نوروز نیز مشکل خاصی در شهرستان وجود نداشته باشد و به دستگاههای نظارتی، صمت، اتاق اصناف و … تاکید کردیم که نظارت دقیقی بر بازار داشته باشند تا در این حوزه مشکلات کمتری داشته باشیم.

بابایی اظهار کرد: با هماهنگی خوبی که در بین مدیران دستگاههای مختلف اجرایی، اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان نکا وجود دارد، امیدواریم در آستانه و ایام نوروز مردم خوب نکا و مسافرین عزیزی که از شهرستان و از مواهب موجود در آن دیدن و استفاده خواهند کرد، ایام خوبی را پیش رو داشته باشند و خاطره ی خوشی را از حضور در شهرستان در ذهن خود ثبت برسانند

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. نائمه محمودی در گفت:

    عرض سلام .لطف کنند فرماندار بخشدار هزارجریب ی نظر ب جتده هزارجریب محدوده خیرآباد تا یه راه بندبن بندازن .چند تا سرویس بهداشتی احداث کنن .مهمون نوروزی نیاز ب امکانات داره علکی دعوت کنبد ک چی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *