تحقق ۱۰۰درصدی نسخه نویسی الکترو نیکی درنکا/تصویر

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان نکا ازمجقق شدن ۱۰۰درصدی طرج نسخه نویسی الکترونیکی دراین شهرستان خبر داد .
به گزارش نیکا خبر ، علی خادمی در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی شرق استان مازندران به تشریح عملکرد یکساله اداره بیمه سلامت شهرستان نکا در دولت سیزدهم پرداخت و گفت : انجام نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی توسط ۱۰۰ درصد موسسات ، بنحوی که استان مازندران رتبه نخست نسخه نویسی رو در فروردین ماه در کشور بدست آورد .
خادمی با اعلام اینکه جمعیت بیمه شدگان شهرستان ۵۲۱۵۰ نفر میباشدتصریح داد : بیش از۵۵ ٪بیمه شدگان خانوارهای روستایی می.باشند.
او تعداد جمعیت بیماران خاص شهرستان را ۱۳۷ نفر شامل بیماران ام اس . دیالیز. تالاسمی. پیوند کلیه . هموفیلی اعلام کرد .
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان نکا در ادامه تشریح اهم اقدامات اداره بیمه سلامت در دولت سیزدهم در نکابه موضوع عقد قرار داد با ۵ مرکز ترک اعتیاد و عقد قرار داد با سه مرکز ناباروری در استان مازندران انجام شده و ۷۰ درصد هزینه های این بیماران توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت میشود مادران در زمان بارداری و شیر دهی وفرزندان تا ۵ سالگی تحت پوشش رایگان قرار خواهند گرفت.
وی دربخش دیگر ازسخنان خود ،به مزایای نسخه نویسی الکترونیکی پرداخت بروز مطالبات موسسات اشاره داشت و گفت :این روند بنحوی شد که مطالبات موسسات تا تیرماه پرداخت وتسویه شده است.

خادمی از اجرای طرح دارویار از تیرماه سال جاری و حذف ارز دولتی و پرداخت مابه تفاوت داروها توسط سازمان بیمه سلامت خبر داد وگفت : بنحوی که بیمه شده هیچ مبلغ اضافی نسبت به گذشته پرداخت نمی کند.
او گفت :در این طرح ۱۱۹ قلم دارو که در گذشته آزاد محاسبه می شدند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتنداجرای این طرح با هدف جلوگیری از قاچاق دارو و کنترل دارو ها می باشد.
این مدیر شهرستان از طرح پوشش بیمه سلامت همگانی از بهمن ماه سال گذشته در دو منطقه (مهرگان )عباس آباد و مسکن مهر نکا سخن به میان آورد و گفت : بیش از ۷۰۰ نفر از ساکنین این مناطق بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان نکا از دیگر اقدام مهم سازمان اشاره کردکه : پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه در زمان بستری در بیمارستان نیز اقدام مهم دیگر سازمان می باشد بیماران قبل از ترخیص میتوانند با بیمه نمودن خود از تاریخ شروع بستری تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.
خادمی از تمدید پوشش بیمه ای زندانیان افراد مجهول الهویه و معتادان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : افرادی که از بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند تحت پوشش بیمه رایگان قرار می گیرند به همین منظور با ۵ مرکز ترک اعتیاد شهرستان نکا قرار داد بسته شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *