جمعیت مازندران،سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۳۳ نفر

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: جمعیت مازندران بدون احتساب مهاجرت سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۳۳ نفر است.
فرج الله ملکی بعدازظهر امروز در جلسه‌ای با حضور معاونان، کارشناسان و جمعی از رؤسای ادارات ثبت احوال استان در بیان آمار وقایع چهارگانه حیاتی “ولادت، وفات، ازدواج و طلاق” که طی چهار ماهه نخست سال جاری به ثبت رسید، اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۲۸۳ واقعه ولادت در مازندران به ثبت رسید.

وی افزود: ولادت صورت‌گرفته در مازندران به طور متوسط در هر شبانه روز ۱۱۵ واقعه و نرخ ولادت ثبت شده استان ۱۳.۷ در هزار است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این مدت بدون احتساب مهاجرت‌های صورت گرفته، ۹ هزار و ۱۰۸ نفر به جمعیت استان اضافه شده است، تصریح کرد: ولادت ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر از نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ملکی ادامه داد: جمعیت استان مازندران بدون احتساب مهاجرت سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۳۳ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران به وفات ثبت شده در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری پنج هزار و ۱۷۵ مورد وفات اعلام شد که از این تعداد فوتی دو هزار و ۹۴۵ نفر مرد و دو هزار و ۲۳۰ نفر زن بودند.

ملکی وفات ثبت‌شده مازندران در هر شبانه روز را به طور متوسط ۴۲ واقعه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نرخ وفات در مازندران پنج در هزار است.

ملکی با بیان اینکه کمترین وفات در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال و بیشترین وفات در گروه سنی ۸۵ سال و بیشتر به ثبت رسیده است، یادآور شد: بیشترین دلیل وفات ثبت شده در مازندران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران در ادامه به بیان آمار ازدواج و طلاق ثبت شده در استان مازندران پرداخت و گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۳۶۰ مورد ازدواج و دو هزار و۲۸۰ واقعه طلاق ثبت شده است که به طور متوسط در هر شبانه روز ۸۴ واقعه ازدواج و ۱۸ واقعه طلاق در مازندران به ثبت می‌رسد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *