آداب صحبت کردن با تلفن همراه

به گزارش نیک صالحی به نقل از مجله سیب سبز: تلفن‌های همراه را مقصر ندانید. بی‌خبر بودن ما از آداب
مکالمه تلفنی، گاهی استفاده ازتکنولوژی را برای‌مان دشوار می‌کند.از انتخاب یک ترانه شیش و هشت برای زنگ تلفن بگیرید تامزاحمت کسانی که شمارا برای یک موضوع بیهوده ازخواب بیدار می‌کنند، گناه همه رامی‌توانید بر گردن بی‌خبری‌مان ازاین آداب بیندازید. برای آنکه بدانید تا چه اندازه ازباید و نبایدهای مکالمات تلفنی باخبر هستید، درادامه این صفحه با ما باشید و ببينید که پیش ازاین، به کدام یک ازاصول زیر پایبند بوده‌اید و بعداز
این به همه آنها پایبند باشید.
همیشه خودتان رامعرفی کنید انتظارنداشته باشید آدم‌هایی که با آنها تماس می‌گیرید، فوراشمارابشناسند؛ پس بعد ازسلام کردن، خودتان برای معرفی پیشقدم شوید، به‌ویژه اگر برای یک کار اداری تماس می‌گیرید، در ابتدای مکالمه نام، سمت و دلیل تماس خود رااعلام کنید. می‌توانید برای ارتباط راحت‌ تر، نام فردی راکه بااو تماس گرفته‌اید را بپرسید و درجریان مکالمه از آن استفاده کنید.

حواس‌تان به صورت‌تان باشد شاید گمان کنید که دیگران حالات صورت شما رااز پشت تلفن تشخیص نمی‌دهند. اما این‌طور نیست. بهتر است
هنگام صحبت لبخند بزنید، چراكه این حالات در صدای‌تان به‌خوبی منعكس می‌شود.
امانتدار باشید
اگر پیغامی که قرار است به دیگری برسانید را دریافت کرده‌اید، پس از یادداشت كردن آن، بار دیگر آن را برای

تماس‌گیرنده بخوانید تا مطمئن شوید که پیغام را درست گرفته‌اید.

وقت‌شناس باشید

اگر کسی که با او تماس گرفته‌اید، پاسخ نمی‌دهد، چندین بار پیاپی به او زنگ نزنید، چراکه اگر امکان صحبت کردن

داشته باشد، با دیدن تماس از دست رفته، به تلفن شما زنگ خواهد زد. بعد از احوالپرسی از کسی که با او

تماس گرفته‌اید، بپرسید که آیا زمان مناسبی را برای صحبت کردن انتخاب کرده‌اید یا اینکه نیاز است بعدا با او

تماس بگیرید. البته قبل از این کار، خودتان نگاهی به ساعت بیندازید و با درنظر گرفتن شرایط آن فرد و اطلاعاتی

که از برنامه‌هایش دارید، بهترین زمان را انتخاب کنید. سعی کنید شب‌ها با کسانی که صمیمیت زیادی با آنها

ندارید تماس نگیرید و مزاحم استراحت‌شان نشوید.

بی‌وقفه حرف نزنید

پس از سلام کردن، بسیار کوتاه حال طرف مقابل را بپرسید و اجازه دهید تا او هم به شما پاسخ دهد. در جریان
گفت‌وگو، مدام حرف فرد مقابل‌تان را قطع نکنید و به او نشان دهید که گفته‌هایش را می‌شنوید و تمام حواس‌تان را
دراختیارش قرار داده‌اید. می‌توانید در زمانی که صحبت می‌کند، از عبارات و اصواتی استفاده کنید که نشان‌دهنده
توجه شما به محتوای صحبت‌هایش است.

بدانید کجا هستید

یادتان نرود که دیگران نیازی به باخبر شدن از ریز و درشت زندگی شما ندارند. پس مکالمات خصوصی‌تان را درجمع‌های غریبه انجام ندهید، به‌ویژه اگر گفت‌و‌گوی شما کمی خشن است و با بحث و تنش همراه است، بهتر
است مکالمه را زود به پایان برسانید. قرار نیست مشکلات زندگی‌تان را در حضور دیگران حل کنید و با این کار
آرامش آنها را برهم بزنید.
دیگر آزاری نکنید
اگر منتظر یک تماس هستید و در اماکن عمومی یا حین گفت‌وگوهای دو نفره ناچارید به تلفن‌همراه‌تان پاسخ دهید،

قبل و پس از انجام مکالمه از اطرافیان‌تان عذرخواهی و سعی کنید تنها به اندازه ضرورت مکالمه را ادامه دهید.

مودب باشید

زمانی که با تلفن صحبت می‌کنید، چیزی نخورید و ننوشید. اگر در زمانی که مشغول ناهار خوردن هستید با شما

تماس گرفته می‌شود، می‌توانید از تماس‌گیرنده پوزش بخواهید و بعد از صرف غذای‌تان با او تماس بگیرید.

نرم و آهسته باشید

گوشی‌های امروزی بدون نیاز به زحمت زیاد شما، صدای‌تان را به شنونده منتقل می‌کنند. پس پشت تلفن داد
نزنید. اگر سروصدای محیط پیرامون شما زیاد است، به جاي فریاد کشیدن، به یک مکان ساکت و خلوت‌تر بروید و
اگر هم اشکال از برقراری ارتباط است باید بدانید که با فریاد کشیدن و صدای بلند صحبت کردن مشکلی راحل نمی‌کند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. جالب بود آقای یداللهی عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *