گپ و گفت خودمانی با رئیس اتاق اصناف نکا/تصویر

اصناف و بازار در پیروزی انقلاب اسلامی و در پشتیبانی از جنگ نقش مهم و به‌سزایی داشته اند
پایگاه خبری نیکا خبر ضمن تبریک این روز به کسبه، بازاریان و مجموعه اتاق اصناف یاد و خاطره شهدای اصناف را گرامی داشته و در این مجال کوتا گپ و گفتی با متولی بازار نکا انجام شد که ازمنظر شما می گذرد .

در مقدمه این گفتگو تذکر یک نکته ضروریست که یک تاجر و مغازه‌دار و کسی که دربازار است اگر فرد راست‌گو و درستی باشد مقام او مانند مقام شهید است. اگر یک مغازه‌دار و یک تاجر درمحل کسب خود وضو داشته باشد و نیتش خدمت به مردم باشد لحظه‌ لحظه کسب او عبادت محسوب می شود.

بر اساس روایت های موجود درخصوص نشانه‌های حلال یا حرام بودن مال باید گفت : زندگی افرادی به سمت طاعت خداوند است و گناه در زندگی آنها نیست بی شک لقمه‌اش حلال است.
و بر عکس آن اگر غیر آنچه خدا برای ما مشخص کرده گامی برداریم در مال‌هایمان لقمه حرام وجود دارد.

جامعه اصناف و بازار آز آن دسته افرادی هستند که سفرهایشان به رزق حلال متبرک است کما اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و به‌سزایی داشته و همچنین در هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی جنگ نقش مهم و مقدسی را ایفا کرده اند.
یکم تیر ماه ؛ در تقویم کشورمان به روز اصناف نام گرفته است،به همین بهانه و با هدف انعکاس فعالیت اتاق اصناف شهرستان گفتگویی ترتیب دادیم به ریاست این اتاق در شهرستان نکا، که از منظر شما میگذرد.
محمدجزء جلالیان در ابتدا با ارزوی قبولی طاعات و عبادات همه شهروندان عزیز و تشکر از امانت داران مردم و نظام از رسانه و خبرنگاران بعنوان واقیعت نگاران یاد کرد.DSCN9682
جلالیان گفت: امانت داری و صداقت در انجام کار تنها برای قشر خبرنگار و رسانه نیست بلکه مدیران هم از همین فاکتورها برخوردار باشند و از شعاردهی فاصله بگیرند عملگرا باشند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان نکا با بیان اینکه ۴۹۹۶ واحد صنفی و ۳۵ اتحادیه فعال زیر مجموعه اتاق هستند از رکود حاکم بر اقتصاد وبازاراظهار گله مندی کرد و گفت:اگر به همین روال پیش برود باید منتظر نابودی بازار بود.
ریئس اتاق اصناف نکا در بخش دیگر از گفتگوی خود با بزرگترین پایگاه خبری در شرق مازندران ۹۰درصد کسب و کار در بازار را سنتی برشمرد و گفت: انتظارات از بازار زیاد است ،قشر کسبه مسن هستند و برابر همان روشهای قدیمی به این شغل ادامه می دهند .به روز شدن بازار با دیگر بخش ها همانند مالیات نیاز به زمان بیشتری است.
وی از روند دریافت و پرداخت های مالیاتی در بخش بازار اظهار نارضایتی نمود و در این باره گفت:مالیات برای نابودی نیست بلکه مالیات بر درآمد برای نجات جامعه و رشد و شکوفایی تعیین می گردد.شرایطی که رکود در بازار وجود دارد چگونه رشد مالیاتی همچنان حاکم است این روند مالیاتی یعنی نابودی من بازاری که دیر نیست . DSCN9679

او به اقدامات انجام گرفته در بخش های فرهنگی گریزی زد و برنامه های ملی مذهبی و گرامیداشت آن تصریح داد: برنامه گرامیداشت با شکوه فاطمیه و یادواره شهدای بزرگوار بازار، برپایی زیارت عاشورا در ایام محرم و صفر،دسته روی اربعین حسینی و فاطمیه، فضا سازی مذهبی در مناسبت های مختلف از جمله مواردی بود که در این بخش حاصل همت همکاران من بر کسی پوشیده نیست.
جلالیان از مشکلات موجود در بازار را سد معبر و حضور خرده فروش ها و یا همان دست فروشها اعلام کرد و گفت: علی رغم پیگیری متعدد طی سنوات آتی انتظار میرفت شهرداری بتواند به ساماندهی آن اقدام نماید و با متخلفین سد معبر و مزاحمت هایی که برای کسبه و بازاریان بوجود آورده اند را مرتفع نماید اما این مهم محقق نشده است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان نکا در خصوص بازرسیهای انجام گرفته اشاره کردو گفت : بیش از ۲۶۰ مورد بازرسی انجام گرفته شده در سال جاری ۷ مورد پرونده تخلف شامل عدم نصب اتیکت، عدم ارائه فاکتور، گران فروشی، کم فروشی، کالای قاچاق، فروش اجباری کالا تشکیل شده است ومتخلفین برابر قانون تعزیرات در کمیسیون مربوط به جریمه نقدی محکوم شدند.
او در بخش سوم از سخنان خود با اظخار تاسف از روند مشکلات بازار گفت: بازار نکا از اقشار کم در آمد جامعه شکل گرفته است و آن هم بدلیل نزدیکی با شهرهای همجوار است که اکثریت خریدهای مردم نکا در شهرهای همجوار است در صورتیکه مردم ما باید توجه داشته باشند در فکر رونق بازار شهر خودشان باشند کما اینکه از این طریق خیلی از عایدات عوارض مالیات به سود خودشان خواهد بود و همچنین به شکوفایی و رشد شهرستان می گردد.DSCN9692
جزء جلالیان از صدور ۲۳۲ موارد پروانه کسب در سال گذشته خبر داد و گفت: تقریبا همین میزان از چرخه بازار نکا بنا به دلایل عدم صرفه اقتصادی خارج شدند .
و ی علت بی ثباتی بازار نکا را دلیل بر بی ثباتی قیمت ها در سطح کلان کشور اعلام کرد و گفت: دولت در تنظیم بازار مدیریت لازم را ندارد. بازاری مقصر نیست کسبه گران خرید میکنند و ناچارا گران می فروشند باید کنترل از سرچشمه انجام شود تا در سطح پایین دست ثبات بازار ملموس باشد .
جلالیان به برگزاری انتخابات الکترونیکی در این شهرستان اشاره کرد و گفت :شهرستان نکا اولین انتخابات الکترونیکی را با موفقیت در بین دیگر شهرهای کشور انجام داد و موفق عمل کرد.
او به کمک مستمندان و ایتام از سوی بازاریان اشاره کرد و گفت :مجموعه بازار انسانهایی شریفی هستند و به کمترین سود در بازار قانع هستند اما برعکس متأسفانه خیلی‌ها در روز اول کسب خود می‌خواهند در پایان روز ره صدساله بروند. من به آنها توصیه می کنم مراقب باشیم، چراکه فردای قیامت به حساب ما می‌رسند.DSCN9684

وی در پایان از زحمات مخلصانه همکاران در اتحادیه ها و اتاق اصناف قدردانی کرد و گفت: از همه اتحادیه ها به خاطر تعامل خوب با بازاریان قدردانی میکنم.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    باتوجه بشرایط موجودوتوصیه مقام معظم رهبری درخصوص همراهی ووفاق بادولت محترم!بیان اغیرکارشناسانه جای بسی تامل دارد
    که اهل فن بایدنظربدن!!

  2. بوریا باف اگر چه بافنده است نبرندش به کارگاه حریر

  3. بخشی از صحبتهای آقای جلالیان درست و عین حقیقت است اما حاج آقا ! از یک مدیر انتظار میره راه حلی برای چنین مشکلاتی پیدا کند و گرنه عامل و بررسی مشکلات اقتصادی چیز مهمی نیست
    از شما بعنوان یک مدیر با تجربه بالا در بازار نکا انتظار داریم با تشکیل یک کار گروه در هر اتحادیه ، جلوی پولشویی در سطح کوچک را بگیرید و از صدور جوازهای اشباع شده جلوگیری کنید
    در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *