غبارمحرومیت برچهره روستای بندبن نکا سنگینی می کند/تصویر/

این هفته خبرنگاران شرق استان به دعوت اهالی بندبن با حضور درمنطقه بالا دست از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستا قرار گرفتند .
روستای بندبن ،یکی ازروستاهای دور افتاده ازدهستان زارم رود بخش هزار جریب نکا در منتهی الیه بخش ، و در نقطه مرزی با استان سمنان واقع شده است ،بعد مسافت ۱۰۰ کیلومتری شهر نکاازیک طرف ، نبود جاده دسترسی مناسب تا این روستا طرف دیگر،سبب شده است تا درآخرین سرشماری از نفوس و مسکن اسامی روستائیان درسامانه آماری استانی تنها دو خانوار آنهم دامدار به ثبت رسیده است .
DSC03527

DSC03506

DSC03514
DSC03553

DSC03555

DSC03556

جمعیت ۶۸۰ نفری با ۱۴۹ خانوار به سبب نوع شغلشان که اکثریت قریب به اتفاق دامدار هستند و در مدت ۹ ماه از طول سال را در مراتع و دامداری های اطراف این روستا استقرار دارند ، جدی نگرفتن موضوع آمار در آن زمان بدلیل برف و بوران و مسدوددبودن جاده هاو عدم دسترسی ماموران آمارگیر به این نقطه از روستاهای مجاور،همه و همه دلیلی شده است که گویا به عنوان یک روستای فراموش شده تلقی گردد.
ازطرفی همین امر سبب شده است تا ازارائه کوچکترین خدمات دولتی مدتهاست که محروم مانداند .
درانتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ بیش از۱۲۰ رای ازصندوق همین روستای بیرون آمده است که این خود دلیلی محکمی است مشارکت بسیار خوب مردم درصحنه های اجتماعی ونیز سرزندگی وپویایی این روستا .
گذشته ازتمام این مقدمات آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان امر و متوالیان خدمت رسانی به مردم درجهت برداشتن غبارمحرومیت که ازسالهای قبل بر چهره این روستا نشسته است گامی جدی بردارند.
بی شک هیچ توجیهی نمی تواند بی تفاوتی و سهل انگاری آقایان مدیر راهم در عدم ارائه خدمات به این منطقه جبران نماید با این اوصاف شایسته است متولیان امر درابتدای امر نسبت به رفع نقصیه واصلاح آمارسرشماری نفوس و مسکن آنان اقدام عاجل را بعمل آورده تا باانتخاب شورا و دهیار در این بخش نسبت به مرتفع نمودن مشکلات عدیده ای همچون جاده دسترسی مناسب ، احداث پل برای عبور از رودخانه های این مسیراحداث ،خدمات خانه بهداشت ، مخزن آب شرب بهداشتی بررسی رفع مشکلات حوزه کشاورزی ، تامین سوخت مناسب و رفع موانع مراتع و چرا گاههای آنان ،اشتغال و رفع مشکلات معدن سنک کوک ،اقدام نمایند .
DSC03742

DSC03493

DSC03502

DSC03503

DSC03522

DSC03532

DSC03570

DSC03584

DSC03587

DSC03614

DSC03628
البته نمی تواند به حضور چندی قبل جمعی از مدیران بهمرا فرماندار این شهرستان در نشست مشترک با اهالی روستا و بررسی مشکلات و نیز حضورامام جمعه محترم در مراسم کلنگ زنی حسینیه این روستا غافل شد منتهی انتظار مردم این منطقه از مسئولین امر تسریع درامررسیدگی به مشکلات آنهاست.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. روستای خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *