عباس رمدانی :۶۲سایت و پایگاه خبری در مازندران فعالیت می کنند

رئیس انجمن صنفی رسانه های مجازی مازندران از فعالیت ۶۲ سایت و پایگاه خبری استان در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
عباس رمدانی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده مازنیها از فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و رسانه های الکترونیکی، زمینه رشد و توسعه رسانه های مجازی در این استان فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۶۲ سایت و پایگاه خبری در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و این استان را به عنوان یکی از استانهای برتر در حوزه رسانه های مجازی مطرح کرده است.

مشاور عالی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی، توجه ویژه به رسانه های مجازی دوچندان شده و با گسترش این پایگاهها در کشور و استان، ضرورت داشت تا انجمن صنفی و تخصصی در زمینه ساماندهی و ارائه آموزش های تخصصی و پشتیبانی از این پایگاههای خبری ایجا شود.

رمدانی بیان کرد: مازندران به عنوان نخستین استان در کشور، در این زمینه با راه اندازی انجمن صنفی رسانه های مجازی گام هایی را برداشته است.

این فعال رسانه ای گفت: امروز به جرات می توان ادعا کرد بخش اعظم محتوای رسانه های مکتوب از تولیدات رسانه های مجازی بوده که پویایی و تعامل فضای رسانه ای استان را نشان می دهد.

رئیس انجمن صنفی رسانه های مجازی مازندران گفت: مشکلات صنفی خبرنگاران همواره در تمام دولت ها به عنوان سرعت گیرهای ناهمگون در جاده اطلاع رسانی، موجب اذیت و چالشی برای این قشر پرتلاش بوده است.

وی بیان کرد: خبرنگاران هیچگاه گرفتار قلم فروشی و قلم مزدی نشده و مشکلات و دس اندازها نتوانست آنان را از رسالت بزرگ خود که همانا زبان و چشم مردم بودن است، دور کند.

رمدانی گفت: از مدار انصاف نباید خارج شد که در دوره مدیران ارشد کنونی مهندس طاهایی، یکی از دوره های طلایی توجه و رسیدگی به خبرنگاران بوده که نمونه بارز آن برگزاری چند ساله روز خبرنگار در استان بوده که در نوع خود در کشور کم نظیر است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، آمارها نشان می دهد که مازندران بر اساس زیرساخت از تکنولوژی های اتصال به اینترنت شامل تلفن همراه، وایمکس, فیبرنوری و ای دی اس ال با کسب ضریب نفوذ بیش از ۸۳ درصد بالاترین ضریب نفوذ اینترنت کشور در اختیار دارد.

مازندران دارای بیش از ۷۰۰ فعال رسانه ای است.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. درود بر دکتر رمدانی ایشان از همشریان ما نکایی ها هستند

  2. واقعا ایشون دکتر هستند؟

  3. بله ایشون دکترای صنایع دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *