ادامه سریال تصادفات این‌بار در جاده مرگبار گهرباران

جاده گهرباران واقع در شهرستان میاندورود روزهای بسیار سختی سپری می‌کند که به‌واسطه آن باید شاهد تکرار تصادفات ناگواری باشد که ظاهراً خیال توقف ندارد.
چند سالی است که جاده گهرباران هر هفته شاهد انحراف خودرو و تصادفات متعدد است که اگر یک هفته خبری از حوادث رانندگی از این محور نشود، جای تعجب دارد.122222

مردم این بخش به امید وعده‌هایی که از سوی مسؤولان داده می‌شود دلی خوش کرده تا شاید تکرار حوادث مکرر در این جاده حادثه‌خیز کمتر شود.

روزها می‌گذرد و جاده مرگ همچنان شاهد وقوع تصادفاتی است که بر اثر کم‌عرض و غیر‌استاندارد بودن و نبود موارد ایمنی به حقیقت تبدیل می‌شود، باز هم طی یک‌ماه اخیر تصادفات زیادی در این جاده به حقیقت پیوست که دل مردم این بخش را به درد آورده است.

کمتر از یک هفته از مرگ دو جوان گهربارانی در این محور نگذشته بود که انحراف خودروی ال ۹۰ در عبور روستای ورندان، برخورد یک دستگاه پیکان با موتور سیکلت در عبور روستای عزت‌الدین، انحراف و واژگونی خودروی پراید در محور پنبه چوله به شدت تصادفات ناگوار این جاده که بوی خون می‌دهد، افزوده است.

این‌بار انحراف خودروی مزدا در نزدیکی عبور روستای دلمرز در عصر روز گذشته برگی دیگر از تصادفات در محور گهرباران را ورق زد اما دریغ از توجه مسؤولان.

* تردد بیش از اندازه تریلرهای نفتکش در محور ناامن گهرباران

در سال‌های اخیر به‌علت تردد بیش از حد تریلی‌های نفتکش، کم‌عرض و غیر استاندارد بودن جاده شاهد تصادفات بی‌شماری هستیم که سبب کشته و زخمی شدن بسیاری از هم‌وطنان شده است و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به بخش محروم گهرباران میاندورود است.

محور گهرباران افراد زیادی را به کام مرگ کشاند و در واقع لقب جاده مرگ توصیف بسیار خوبی برای خطرات آن است، یکی از مواردی که به حد زیادی دل مردم بخش گهرباران را به درد آورد از دست‌دادن چند عضو یک خانواده و قطع پای کشاورزان و تکرار مکرر حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر در این منطقه است.

بارها به‌وسیله رسانه‌ها اعلام شد که شهرستان تازه‌تأسیس‌شده میاندورود از کمبودهای زیادی رنج می‌برد و نیازمند مساعدت و همکاری همه جانبه مسؤولان پرتلاش و زحمتکش است، سؤال اینجاست که تا چه حد بررسی مشکلات این منطقه به حقیقت پیوست؟!

با وجود اینکه بیشتر مردم میاندورود به کشاورزی اشتغال دارند و با این امید امرار معاش می‌کنند در نهایت جای بررسی بیشتر به رسیدگی از مشکلات و معضلات این شهرستان است تا مردم این منطقه به ناچار مجبور به مهاجرت به شهرهای اطراف نباشند.33333

* بازدید از مناطق دیدنی میاندورود نیازمند راه ارتباطی مناسب

میاندورود با داشتن مناطق بکر طبیعی از جمله کوه و جنگل، حیات وحش، زمین‌های ۳ هزار هکتاری دشت ناز و دریا از موقعیت بسیار خوبی در امر گردشگری برخودار بوده که در این‌صورت نیازمند راه ارتباطی مناسب برای تردد از این مسیر است.

جاده گهرباران با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر، وجود نیروگاه شهید سلیمی نکا، چندین شرکت صنعتی، بندر امیرآباد و … از مشکلات جاده ای زیادی برای تردد از این مسیر رنج می‌برد که همچنان در انتظار رسیدگی مسؤولان مربوط است.

آوازه تصادفات محور گهرباران نقل محافل عمومی بوده و از دست‌ دادن هموطنان و مردم میاندورود در طی این سال‌ها بر سر ناامن بودن این جاده برای همه اهالی گهرباران و مردم این شهرستان گران تمام شد و همچنان نیز ادامه دارد.

* رفع مشکلات میاندورود نیازمند همکاری همه مسؤولان است

قطع بر یقین رسیدگی به مشکلات میاندورود را نمی‌توان فقط به یک فرد خاص سپرد بلکه همه مسؤولان مربوط در برطرف کردن مشکلات و موانع پیش‌رو موظف به انجام امور هستند.

گهرباران یک محور ترانزیتی است که روزانه تردد بی‌شمار وسایل نقلیه و سنگین از این مسیر صورت می‌گیرد، دغدغه همه روستانشینان و مردم میاندورود چهاربانده کردن محور مرگبار و مشهور گهرباران است.

جاده گهرباران واقع در شهرستان میاندورود روزهای بسیار سختی سپری می‌کند که به واسطه آن باید شاهد تکرار تصادفات ناگواری باشد که ظاهراً خیال توقف ندارد.

امیدواریم این محور مرگبار که در حال حاضر یادگار تلخ بیشتر خانواده‌های گهربارانی است روزی شاهد رفع مشکلات موجود باشیم و دیگر شنونده و بیننده وقوع تصادفات و حوادث ناگوار در تردد از این مسیر نباشیم.

==================
فارس
گزارش از سمیه اکبری‌زیدی

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. یدالهی خیلی فیلم اکشن می بینیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *