امام جمعه نکا:حمایت،آرامش و همبستگی بر محور ولایت ،ضرورتهای خدمت دولت جدید

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی صبح امروز درخطبه های نمازعیدسعید فطر مصلای امام خمینی این شهرستان درجمع رمضانیان این شهرستان
با تاکید حمایت همه جانبه از دولیت جدید خاطر نشان کرد : موفقیت دولت جدید مرهون حمایتهاوآرامش و همبستگی بر محوریت ولایت فقیه خواهد بود.
امام جمعه شهرستان نکادر ادامه افزود : دستگاهای علمی وزرات علوم برای تداوم و توسعه علمی از سیاست زدگی فاصله بگیرند.
امام جمعه نکا گفت:دولت يازدهم الحمدلله آغاز گرديد. ما اميدواريم كه اين دولت، موفق باشد و به وعده‌هاي انتخاباتي خود وفادار باشد و عمل كند.
طوري نشود كه عده‌اي موجب فشار بر دولت شوند و آن را از اهداف اصلي دور كنند.
خطیب نماز عید سعید فطرمصلای امام خمینی شهرستان نکاضمن دعوت آحاد مردم به امر تقوا،بزرگترین پادش این روز را سوی تقوا رفتن اعلام کرد.حرکت سالک عاشق در رمضان المبارک در مدار توحید، طلایه دار سال معنوی است و پیروزی قلب سلیم بر شهوت بدخیم، نوروز آن خواهد بود
روز عید و روز گردهم آیی و روز افطار، روز زکات، روز گرایش به یکدیگر و روز تضرّع [به پیشگاه حق تعالی] است، [و نیز روز فطر، روز عید قرار داده شده] به دلیل آنکه روز فطر اولین روز سال است که خوردن و آشامیدن در آن جایز شمرده شده است، چرا که نزد اهل حق اولین ماه سال، ماه رمضان است و خداوند دوست دارد در روز عید فطر، مسلمانان اجتماع کنند و با یکدیگر به ستایش و تقدیس او بپردازند.»
او گفت:اي مومنان ، تقوا پيشه كنيد. هر كس بايد نيك بنگرد براي آخرتش چه فرستاده. باز هم باتقوا باشيد. اگر تقوا باشد، هميشه كارهاي خوب را براي فرداي خود مي‌فرستد.
لائینی خاطر نشان کرد:امروز دو عيد بزرگ است. عيد فطر و عيد جمعه. هر كدام از اين‌ها براي خود نمازي دارند اما اگر يكي از نمازها خوانده شود نماز ديگري خوانده نمي‌شود. پس بنابراين نماز جمعه خوانده نمي‌شود.
دستور ديني ما در اين عيد بزرگ اين است كه قبل از نماز، فطريه بايد پرداخت شود. معنايش اين است كه ما بايد شادي‌هايمان را تقسيم كنيم و ديگران را از غم و اندوه بيرون بياوريم. خوشحالي ما در همراهي با دردمندان است. يكي از راه‌هاي تقسيم شادي، همين پرداخت زكات فطريه است. زكات فطريه براي فقرا و بيچارگان است. ضمن اینکه صرف ساخت مسجد و تکایا در روستاها میشود باید بیچارگان و بیماران نیازمند را هم مد نظر داشت

ما بايد پس از رمضان، آن عادت‌هاي خوب يعني سحرخيزي و چشم پوشي از گناهان را در ماه‌هاي ديگر هم انجام دهيم. در ماه‌هاي ديگر هم عادت كنيم يك فطريه پرداخت كنيم.
خطيب عيد سعيد فطر، پس از حمد و ثناي الهي و صلوات بر پيامبر اكرم(ص) و ائمه‌ي طاهرين (ع)، همگان و خود را به امر تقوا سفارش فرمودند.
بهترين جايزه‌ي اين ماه، تقواست. پيامبر اكرم(ص) فرمودند: ماه مبارك رمضان آغازش رحمت است و وسطش مغفرت است و پايانش نجات از آتش است.نجات از آتش جهنم آنقدر مهم است كه براي آن هزار بار نام خدا را ذكر مي‌كنيم و در پايان از خداوند درخواست مي‌كنيم كه ما را از آتش جهنم نجات دهد. مثل دعاي جوشن كبير. اما براي خواسته‌هاي ديگر، يك يا چند صفت خدا را ذكر مي‌كنيم و آن خواسته را از خداوند طلب مي‌كنيم. ما واقعا بايد بدانيم كه گناه، آتش است.خداوندا ما را از عذاب دردناكت نجات بده.خاموش شدن آتش سوزان، در پرتو توبه‌ي ماست.

5012

5014

5015

5016

5017

5019

5021

5022

5023

5027

5028

5029

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. به گزارش لایی نیوز:حاج محمدکاظم محمدی لائینی دبیر یادواره شهدا منطقه لائی از برگزاری ششمین یادواره عظیم شهدا لائی و یادمان ایت الله محمدی لائینی در ۳۱مردادماه ۱۳۹۲خبر داد.

    ایشان در ادامه گفت٬سخنران این مراسم معنوی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی (رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور)می باشد.همچنین مداح این مراسم حاج مجتبی رمضانی از مداحان معروف کشور می باشد.

    ششمین یاد واره عظیم شهدا لائی مرداد ماه امسال جنب گلزار شهدا لائی٬پنج شنبه ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد.

    یاد آور میشویم٬چند سالی است مسئولان ستاد یادواره شهدا لائی و یادمان ایت الله لائینی با برگزاری یادواره شهدا میزبان جمعیتی بالغ هفت هزار نفر از اقصی نقاط کشور میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *