الکترونیکی شدن۸۶ درصد خدمات ثبتی در مازنداران

۸۶ درصد خدمات اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران پارسال به صورت الکترونیکی ارئه شد.

به گزارش خبر نگار نیکا خبر از ساری٬ مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه پارسال یک میلیون ۴۷۱هزار و۲۹۷خدمت در حوزه املاک واسناد به مردم استان ارائه شده است ، گفت : ۸۶ درصد خدمات ارائه شده الکترونیکی ودر فضای مجازی انجام شده است.
محمد حسن بهادر افزود : سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از قدیمی ترین دستگاه های اداری و نهادهای حاکیمیتی ، ماموریت اعتبار بخشی ، تثبیت و حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص را از طریق صدور اسناد مالکیت ، تنظیم و اجرای مفاد اسناد رسمی ، ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری است.
وی خاطر نشان کرد: ثبت رسمی وقایع ازدواج و طلاق ، اجرای کاداستر، ثبت اختراعات و ابتکارات ، علائم تجاری و نشانه های جغرافیائی را نیز بر عهده دارد که این ماموریت ها نقش اصلی در توسعه اقتصادی ، رفاه عمومی ، عدالت اجتماعی ، امنیت ملی و کاهش دعاوی ایفاء می کند .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران اظهار کرد: در گذشته در محافل رسمی هرجا صحبت از سنتی بودن می شد ، انگشت اشاره بسوی ثبت اسناد واملاک می رفت اما خوشبختانه از سال ۸۸ تاکنون سازمان ثبت اسناد واملاک با تغییرات ساختاری و تحول در فرایند های خدمات ثبتی با رهنمودهای ریاست قوه قضائیه ودر راستای تحقق تکالیف مرتبط در سند چشم انداز و تحقق سیاست های کلان قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری و شفا ف ساز ی و ارتقاء سلامت اداری از جمله سازمانهای پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی می باشد .

بهادر: با بیان اینکه صدور ۱۷۱هزارو ۱۷۲برگ سند کاداستر ی٬ انجام ۳۵ هزار و۹۵۳ عملیات ثبتی شامل تقاضای ثبت ،افراز ، تفکیک و تجمیع ، ۱۳۰هزار و ۴۵ پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و دفاتر اسنادرسمی ، از فعالیت های انجام شده بوده تصریح کرد: بازداشت ۲۶هزار و ۴۲۱ ملک ورفع بازداشت ۱۵هزارو ۵۲۵ املاک توقیف شده از سوی محاکم دادگستر ی ، تنظیم ۸۶۲هزار و ۳۶۷سندرسمی و ثبت ۲۷ هزارو ۶۲ واقعه ازدواج و ۳۰ هزار و ۵۶۱ وقایع طلاق از اهم فعالیت های این اداره کل در سال ۹۴بوده است .

وی: راه اندازی سامانه های ثبت الکترونیکی اسنادر سمی ، ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها مدیریت املاک و اجرای اسناد رسمی را از مهمترین سامانه های تاثیر گذار در گذر از حال سنتی ثبت اسناد واملاک کشور برشمرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ سامانه الکترونیکی در استان مازندران فعال ومشغول خدمت رسانی به مردم در فضای مجازی هستند .

مدیرکل ثبت اسنادو املاک مازندران گفت: امکان اصالت سنجی ، اطلاع رسانی الکترونیکی و ارتباط برخط ، ارائه سرویس غیر حضوری و وجود بانک اطلاعاتی مطمئن وقابل استناد از جمله ویژگی های مهم و کارگروی سامانه های الکترونیکی موجود برشمرد و حذف میلیون ها مکاتبات کاغذی ، کاهش ترددهای غیر ضروری ،ارتقاء سلامت اداری ، امکان نظارت بر خط ،ارائه آمار دقیق و واقعی و وحدت رویه از مهم ترین دستاوردهای ونتایج حاصل از راه اندازی ساماندهی الکترونیکی موجود بوده است.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بنام خدا.

    عکس خبر مربوطه مربوط به بهادر نمیباشد فکر کنم که مربوط به مدیر کل ثبت احوال میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *