آغاز احداث پل زیرگذر راه آهن در شهر رستمکلا /تصویر
تاریخ انتشار خبر : ۹۵/۰۲/۹
با پیگیریهای شهردار رستم کلا و موافقت مدیر کل راه آهن شمال کشور پل زیر گذر درمسیر را آهن این شهر احداث می گردد.
به گزارش نیکا خبر :آغاز احداث پل زیرگذر راه آهن در شهر رستمکلا مهندس یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال با حضور در مراسم آغاز احداث پل زیر گذر راه آهن شهر رستمکلا ضمن تقدیر و تشکر از سید علی برهانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رستمکلا جهت پیگیری های لازم و مستمر برای تملک و تعریض زمین های اطراف ریل راه آهن و همچنین همکاری صمیمانه و کاملشان با اداره کل راه آهن شمال جهت احداث پل زیر گذر ماشین رو در مسیر تقاطع ریل راه آهن سراسری با راه ارتباطی رستمکلا بسمت زمین های کشاورزی و بندر امیر آباد گفت : احداث این زیرگذر با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از طرف اداره کل راه آهن شمال و کمک ۵۰ میلیون تومانی شامل : در اختیار قرار دادن ماشین آلات و مصالحی همچون سنگ ،سنگ بالاست و مواردی دیگر از طرف شهرداری رستمکلا با عملیات خاک برداری آغاز شد که با نظارت معاون فنی و کارشناسان دیگراین اداره کل نیز همراه است .
وی در ادامه با اشاره به مسدود شدن موقت مسیر ریل سراسری تهران – گرگان در شهر رستمکلا افزود : عملیات خاک برداری ، تسطیح و تراز کف ، نصب باکس ها و پایه های بتنی و مراحل فنی دیگر ظرف مدت زمان ۱۴ الی ۱۵ ساعت از آغاز عملیات خاک برداری بطول می انجامد و با اتمام مرحله اول احداث پل و ریل گذاری مجدد مسیر برای تردد قطار شبانگاهی بصورت کاملا استاندارد آماده می شود و طبق تجربیات دیگر این اداره کل در احداث این گونه پل ها در استان ،هیچ گونه نگرانی در تاخیر تردد قطار وجود ندارد .
گران پاشا هدف از احداث این پل را درخواست و پیگیری های مستمر شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر جهت تامین رفاه و امنیت شهروندان وهمچنین تسهیل در تردد عابرین ، رانندگان وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری بویژه وسایل کندروی کشاورزان زحمت کش شهر رستمکلا و منطقه عنوان کرد و گفت : با احداث این پل دیگر هیچگونه خطری افراد را تهدید نمی کند و عابرین و اهالی منطقه می توانند براحتی ودر امنیت کامل و بدون خطر به مسیر خود از زیر ریل راه آهن در هر ساعت از شبانه روز ادامه دهند و شاهد حتی کوچک ترین سانحه یا تصادف وسایل نقلیه با قطار نیز در صورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نخواهند بود و در فصل بارش نیز با توجه به در نظر گرفتن چاه زهکش و نصب پمپ های تخلیه آب اتومات و خودکار از انباشته شدن احتمالی آب در این زیر گذر کاملا جلوگیری می شود .
مدیر کل راه آهن شمال در ادامه خاطر نشان کرد : در استان مازندران تا کنون ۶۴پل باکسی بتنی احداث شده که از این تعداد ۴۶ پل ماشین رو و ۱۸ پل دیگر آبراه بوده است و تعداد ۲ پلی هم که در این شهربا همکاری شهرداری رستمکلا زیر دوخط ریل سراسری تهران – گرگان و رستمکلا-بندر امیر آباد در حال ساخت است ۶۴ و ۶۵مین پل باکسی بتنی استان محصوب می شود .
مدیر کل راه آهن شمال کشور در پایان مصاحبه با خبرنگار سایت نیکاخبر گفت : ما مفتخریم که با همکاری شهرداری ساری بزرگترین و عریضترین پل باکسی بتنی راه آهن کشور را با دهنه مفید ۶.۵ متر در اسفند ماه سال گذشته ظرف مدت یک روز در شهر ساری احداث کنیم و این در حالی است که در بقیه موارد احداث پل ،در کمتر از ۱۲ ساعت اجرای ساخت پل را به پایان رساندیم.
مهندس مهرداد رضا زاده معاون فنی وزیربنایی اداره کل راه آهن شمال نیز درباره احداث این پل گفت : این پل زیر گذر ماشین رو با ارتفاع ۵ متر و دهنه و عرض مفید ۲/۵ متر و همچنین ۷۰ متر رمپ یا مسیر ورودی و خروجی برای تردد ماشین های سنگینی همچون کامیون و کمباین نیزمهیا می باشد.
مهندس مسعود ضیائی مدیرعامل شرکت ارفع کوه ستون ساری وپیمانکار این طرح زیرگذر گفت:درصورتی که شرایط جوی مناسب باشد وهمچون گذشته حمایتهای اداره کل راه آهن ودستگاهای ذیربط وهمچنین همیاری مردم بویژه کشاورزان ادامه داشته باشد،ظرف مدت چهار ماه این پروژه را به بهره برداری میرسانیم.
درحاشیه احداث این پل حضور چند ساعته ی مهندس گران پاشا در شرایط گرم جوی ونظارت دقیق وی بر انجام صحیح وبموقع این طرح بهمراه کارشناسان راه آهن شمال وهمچنین شهردار رستمکلا بسیار قابل توجه بود.
در پایان لازم به ذکر است که برای اولین بار طراحی احداث اینگونه پل باکسی بتنی در راه آهن کشور بویژه راه آهن شمال کشور توسط مهندس یوسف گران پاشا صورت گرفته است.
شهاب شهابی و بهزاد توسلی خبرنگاران شهرستان بهشهر
با تشکر از زحمات سید علی برهانی شهردار محترم رستم کلا که در این دوره کارهای زیادی برای شهر رستم کلا انجام داده اند