برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید با فساد و مفسدان اداری برخورد شود

آیت‌الله محدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ۲۷ فروردین با اشاره به عوامل اقتدار و عظمت یک نظام و ملت، اظهار کرد: اقتصاد یک ملت ازجمله عوامل اصلی اقتدار یک جامعه است که اقتصاد ضعیف و یا وابسته، موجب تضعیف عظمت ملت می‌شود.

به گزارش نیکاخبر:محمدی لائینی اقتصاد درون‌زای متکی به خود و با الگوی مقاومتی را عامل استحکام برشمرد و گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید واردات را محدود کرد و سخت گرفت اما صادرات را آسان بگیریم، اما گاهی احساس می‌شود که برعکس آن اجرا شدن است.

امام جمعه نکا با بیان بالا بودن آمار رسمی اعلام شده واردات به کشور، بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی تأکید و خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی استفاده مردم از تولیدات داخل باید کیفیت محصولات را نیز افزایش داد تا تمایل استفاده از آن‌ها در مردم افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید با فساد و مفسدان اداری که عوامل اختلاس، دزدی، رانت و جرائم اقتصادی و اداری هستند، به شدت برخورد شود.

خطیب جمعه  در بیان سایر عوامل اقتدار یک نظام، افزود: قوای مسلح دارای توان نظامی و انگیزه‌های معنوی بالا، عدالت‌محوری و جلوگیری از تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه و خصوصاً مسئولان، همچنین حضور مردم در عرصه‌های مختلف یک کشور، از دیگر عوامل ایجاد قدرت و عظمت برای یک نظام و ملت به شمار می‌آیند.

محمدی لائینی حضور مردم سوریه در انتخابات این کشور میان جنگ و آتش را نمونه بارز حضور قدرت‌زای مردم برای یک نظام برشمرد و تصریح کرد: ملت سوریه به درستی پای علم مقاومت ایستاده و مشغول جنگ نیابتی برای ما هستند، که این حضور در انتخابات نشان از وفا و بصیرت آن‌ها بوده و قابل تحسین است.

وی همچنین از حضور باشکوه مردم شهرستان نکا در مراسم وداع، تشییع و سومین روز شهادت دومین شهید مدافع حرم شهرستان نکا، شهید محمدتقی سالخورده تقدیر کرد و گفت: این حضور باشکوه مایه مباهات بوده و افتخارآفرین است.

امام جمعه نکا در پایان با اشاره به اهمیت انقلاب فرهنگی و پیاده شدن فرهنگ درست در همه جوانب زندگی، بیان کرد: رعایت فرهنگ صحیح باید در تمام شئون زندگی ازجمله ارتباط با جنس مخالف در دانشگاه‌ها، رانندگی، اسنفاده از موبایل و رسانه و انتخابات رعایت شود.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ورپامی فروردین ۹۵.۳۰
    سلام
    تقدیر تشکر می کنیم از خطیب ارزشمند و امام جمعه محبوب شهرستان نکا که در مورد شعار سال به خوبی بیان داشتند. دولتمردان این را هم باید بدانند که اگر منتظران واقعی امام زمان هستند باید به شعار سال عمل کنند تا زمانی مسلمان زیر سلطه کافران باشند نتواند به خود تکیه کند تعجیل در ظهور هم اتفاق نمی افتد برای اینکه تعجیل در ظهور اتفاق بیفتد دشمن نباید قدر ت خود را به ما نشان دهد دشمن در برابر مسلمان با ید احساس شکست کند و بداند مسلمان هیچ نیازی به آنان نداردهمچنان می بینیم که دشمن از نظر نظامی در مقابل ایران چگونه ذلیل شده است در مورد اقتصاد هم باید دشمن را اینطور سرشکسته و سر تعظیم فرود آورد و پست ذلیل شود. انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *