مردم نکا پارسال ۸۵ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

سید موسی عمادی ترکامی عصر امروز در گفتگوی تلفنی خود با نیوز نکا گفت: مردم نکا پارسال حدود ۸۵۰ میلیون ریال زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا همچنین از جمع آوری ۳۷۰ میلیون ریال زکات در سال جاری در این شهرستان خبر دادو گفت :حدود ۱۱۰ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده نقدی و ۲۶۰ میلیون ریال غیرنقدی بود.
عمادی ترکامی بااشاره به اینکه فرهنگ زکات باید در جامعه نهادینه گرددگفت: زکات آزمایش و امتحانی از سوی خدا برای بندگان است و باید این فریضه مهم در اسلام بعنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
او گفت: در همه جای قرآن کریم این فریضه الهی، با ذکر برپا داشتن نماز که بالاترین عبادت بندگیست، همراه شده است.ودومین نشانه مسلمانی بعد ازاقامه نماز و حکمی الهی است که همراه با نماز وجوب آن در قرآن آمده است.
وی با بیان اینکه عبادت و نماز اگر بدون پرداخت زکات باشد، در درگاه باری تعالی مقبول نیست، گفت: پرداخت زکات موجب اصلاح اموال می‎شود. پرداخت زکات باعث افزایش رزق و روزی و برکت محصولات و رفع نیاز نیازمندان، رفع مشکل ایتام و جاری ساختن سنت‎های حسنه و خیردرجامعه اسلامی مشاهده می‎شود.
او با اشاره به اینکه مردم متدین شهرستان نکا بیشتر ازاین‌ها به امر پرداخت زکات پایبند میباشندو پرداختن و اهمیت دادن به این مهم در جامعه اسلامی رامنجر به رفع محرومیت دانسته و برهمین اساس و آموزهای دینی این شهرستان سال گذشته رتبه نخست زکات را در استان از خود نموده است .
وی بر ضرورت تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده جهت ترویج فرهنگ نماز و زکات در جامعه تاکید کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های ذی‎ربط در این خصوص شد.
مدیر کمیته امداد نکا در پایان افزود: جمع آوری زکات در نکا همچنان ادامه دارد و کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی جمع آوری آن در شهرها، بخش ها و روستاها محسوب می شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *