مراسم شب زنده داری واحیادرمسجد جامع شهرستان نکا/تصویر/

در شب نوزدهم از ماه مبارک رمضان مردم نکا نیزهمنواه با دیگر مسلمین جهان با حضور در مساجد و تکایا این شب را به احیاونجوا بامعبود خود پرداختند .
حضور پر شورجوانان در بیش از ۲۰۰ مسجد تکایا و کنار بعقاء امام زادگان در این شهرستان ، و تزرع آنان از جمله جلوه های وصف ناپذیر در این شب سرنوشت ساز بود .
بسیاری ازوعاظ و خطبا دراین شب عزیز که به شب قدر و احیاء مزین شده است به تبین اهمیت احیاو شب زنده داری دراین ایام پرداختند .
حجت الاسلام طوسی درجمع مومنین این شهرستان درمسجد جامع گفت: احیاءیعنی زنده بودن روح و ارتباط با ملکوت است .3

2
او درفرازی ازسخنان خود خاطر نشان کرد: دعاکردن بسیار سفارش شده است و آنچه ثمره این دعا کردنهاست قضاء و قدر را نیز تغییر خواهد داد.
او در بخش دیگری از سخنان خود از بعضی ازمردم مازندران بدلیل نداشتن حساب سال گله مند شد ودر این باره گفت بسیاری از نقاط کشورمان حساب سال امریست جدی گرفته میشود و این مهم نیز باید در بین مردم ما مهم جلوه داده شود .
حجت الاسلام طوسی در ادامه به تفضیل به جایگاه و مقام حضرت علی اشاره کرد و گفت : علی را تنها نباید درمیدان نبرد بشناسیم عظمت اولین امام مسلمین در بعد عبادت ، شجاعت رشادت و علم آن باید به همگان معرفی گردد.
وی گفت منشائ علوم امیر المومنین است.
7
طوسی در ادامه همگان را به دعاکردن بسیار سفارش کرد و گفت : دعا از زمین به آسمان است و قران از آسمان به زمین و اینکه شرایط دعا توجه دعا اخلاص ،
77غذای پاک و نیت پاک از جمله مباحثی بود که واعظ دهه دوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع نکا بدان پرداخته است .یادآور میشوم قبل از سخنرانی یک از مداحان به مداحی و سینه زنی پرداختند.4126

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. به ذره نظرلطف چو بوتراب کند به اسمان رود و کار افتاب کند. یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *