آیه الله طبرسی:اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله محکوم است

خطیب جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله محکوم است، گفت: جمهوری اسلامی از حزب الله حمایت و اهداف کشورهای استکباری را محکوم می‌کند.

آیت‌الله نورالله طبرسی درخطبه نماز پر فیض جمعه در جمع نمازگزاران با اشاره به جایگاه حکومت اسلامی در جهان، اظهار داشت: امنیت و آسایشی که در کشور ما حاکم است ناشی از اسلام‌گرایی است که امامت، وحدت و حمایت را در خود پرورش داده است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی در صدد ایجاد گمراهی در بین شیعیان هستند، آنان قصد دارند ظلم‌های را که در حکومت امیرالمومنین ایجاد کردند، برای حکومت ما به وجود آورند.

طبرسی در خطبه سیاسی با اشاره به فضائل دهه سوم ما مبارک رمضان، تصریح کرد: مصیبت شهادت امیرالمومنین بعد از رحلت پیامبر بزرگترین ضربه برای شیعیان جهان محسوب می‌شود.

وی با تاکید شب‌های قدر سرنوشت اخروی هر انسان را تغییر می‌دهد، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مناجات و دعاهای شب قدر جدایی از آتش دوزخ است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به وقایع سیاسی دنیا اشاره کرد و ادامه داد: مسئله اتحادیه اروپا برای خوشایند آمریکا و صهیونیسم مطرح شد تا حزب‌الله را تروریسم اعلام کند.

وی با اعلام اینکه از این تریبون این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از حزب الله حمایت و اهداف کشورهای استکباری را محکوم می‌کند.

طبرسی خطاب به علمای مصر، گفت: چرا عالمان کشورهای مصر برای اغتشاشاتی که در این کشور ایجاد شده است واکنش نشان نمی‌دهند.

امام جمعه مرکز مازندران ادامه داد: کشور مصر رئیس جمهوری را که با رای مردم انتخاب شده است را به راحتی کنار گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تاسیس نهاد نماز جمعه در پنجم مرداد ماه سال ۵۹ اشاره کرد و یادآور شد: عملکرد نهاد نماز جمعه بعد از ۳۴ پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد وحدت آفرینی بود.

طبرسی نهاد نماز جمعه را فرهنگی، اخلاقی و معرفتی دانست و گفت: ۶۰۰ امام جمعه در این سنگر بدون اعتبار ملی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه به مراسم تحلیف و تنفیذ دولت که در روزهای آینده در کشور صورت می‌گیرد، اشاره کرد و افزود: عده‌ای در کشور به طرفداری از غرب مسائلی را مطرح می‌کنند تا دشمنان اسلام را خوشحال کنند.

وی افزود: ما باید قدر کشور را بدانیم، ما اهل تعامل هستیم اما به مقاصد کشورهای مقابل خوش‌بین نیستیم.

خطیب جمعه شهرستان ساری خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن از سوی مردم را نشانه بصیرت و نگاه واقع‌بینانه دانست و اظهار داشت: بار دیگر در روز قدس با مشتان گره کرده بر دهان یاوه گویان شرق و غرب خواهیم زد.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *