ولی عبدی :ساختمان‌های فاقد سند در مازندران تعیین تکلیف می‌شوند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند تصویب شد،
ولی عبدی کمیشانی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت صدور سند در استان مازندران اظهار داشت: نخستین سند مالکیت رسمی برای تعیین تکلیف وضعیت ثبت اراضی و ساختمان‌ها که از آبان ماه سال ۹۱ در کشور آغاز شده بود در مازندران و در شهرستان نور صادر شد.
وی با اشاره به درخواست بیش از ۸۳ هزار و ۴۴ مازندرانی برای دریافت سند خاطرنشان کرد: رسیدگی اولیه و تطبیق مدارک تقاضاها صورت گرفته و به ترتیب نوبت، رسیدگی می‌شوند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تاکید کرد: برای تسریع دررسیدگی پرونده‌ها نیازمند همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در هیئت‌های حل اختلاف هستیم.
وی با بیان اینکه قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند تصویب شد، تاکید کرد: اعضای هیئت حل اختلاف باید برای اهداف قانون همکاری لازم راداشته باشند و متقاضیان را به دریافت موافقت مراجعی که در قانون پیش‌بینی نشده ملزم نکنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران تعداد اسنادی که منجربه صدوررای شد را ۴۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: برای ۵ هزار و ۷۳۹ مورد ابلاغ کارشناسی صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران درپایان تأکید کرد: با توجه به اینکه رسیدگی پرونده‌ها مطابق قانون مذکور باید به ترتیب نوبت صورت گیرد، امکان رسیدگی به تقاضایی خارج از نوبت نیست.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *