مهندس حمید نجفی تیرتاشی کاندیدای نسل جوان از شرق مازندران /تصویر

بیوگرافی و زندگی نامه

درشهریور سال۱۳۵۵ درشهر بهشهر دیده به جهان گشودم .پدرم اهل روستای تیرتاش از توابع شهرستان گلوگاه وزادگاه مادرم روستای لمراسک بود البته به جهت اصل ونسب به روستاهای منطقه هزار جریب بهشهر چون متکازین وشلر ازطرف پدر وروستای یخکش از جانب مادر منتسب هستم.
خانواده ام مذهبی وبا تفکر انقلابی بود وپدر شاغل در آموزش وپرورش,در چنین فضایی تربیت شدم وتحصیلات ابتدایی رادر دبستان شهید اسماعیل قلندری ,دوره راهنمایی رادر مدرسه امام موسی صدر وشهید موسی زاده ودوره دبیرستان را هم در رشته علوم تجربی در دبیرستان شهید مطهری در سال ۱۳۷۳ به پایان رساندم.در تمامی این دوران به واسطه تنفس در فضای حاکم بر نظام جمهوری اسلامی در فعالیتهای قرآنی ودر انجمن اسلامی دانش آموزان وبعدها با تشکیل بسیج دانش آموزی بااین تشکلها همکاری تنگاتنگی داشتم.

1
در سال ۱۳۷۴ برای ادامه تحصیلات در رشته مهندسی منابع طبیعی با گرایش مهندسی چوب وکاغذ در مقطع لیسانس در دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان به عنوان تنها دانشگاه تخصصی در حوزه کشاورزی ومنابع طبیعی در آن مقطع زمانی به شهر گرگان عزیمت نمودم .در کنار فعالیتهای علمی ,شرایط خاص حاکم بر دانشگاهها در آن زمان اجازه نداد تا نسبت به حضور جریانات متفاوت سیاسی حاکم بر فضای دانشجویی وهمچنین فضای فرهنگی حاکم که بحث شبیخون فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری را بدنبال داشت بی تفاوت باشم ودر انجمن اسلامی دانشجویان وبسیج دانشجویی دانشگاه فعالیت داشتم البته در سالهای پایانی تحصیل با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تشکل جدیدی را باهمراهی جمعی از دانشجویان بنام جمعیت اسلامی دانشجویان تاسیس نمودیم .در سال ۱۳۷۸ در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شدم .
در سال ۱۳۷۹ بصورت رسمی همکاری خودم را با شرکت صنعتی بهپاک آغاز کردم ,البته شروع کار من دراین شرکت با حضور در شعبه گنبد کاووس این شرکت بود که در زمینه پنبه پاک کنی فعالیت داشت بعد از سه سال حضور در شهرستان گنبد کاووس شرایط برای حضور مجدد در شهر بهشهر فراهم گردید ودر حوزه بازرگانی این شرکت مشغول به خدمت شدم و از سال ۱۳۸۵ تاکنون به عنوان مدیر امور خرید وقراردادهای شرکت بهپاک درحال فعالیت هستم .
در سال ۱۳۹۱ نیز در رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دردانشگاه آزاد اسلامی بابل ادامه تحصیل ودراین رشته فارغ التحصیل شدم.
اما گریزی مجدد به سالهای گذشته: در مرداد سال ۱۳۶۱ همزمان با شروع عملیات رمضان ,خبر شهادت برادر بزرگم شهید محمد رضا نجفی تیرتاشی که با فاصله پنج ماه بعد از شهادت عموی عزیزم شهید علی اکبر نجفی تیرتاشی در عملیات فتح المبین به فیض عظیم شهادت رسید بگوشمان رسید ,اما پیکر پاک ومطهرش به مدت چهارده سال مفقود بود تازمانی که در رمضان سال ۱۳۷۵ استخوان های توتیا شده اورا برای پدر ومادر منتظر وخانواده به ارمغان آوردند واین حادثه سرمشق وفصل تازه ای برای من بود در مسیر زندگی,وآنچه امروز به آن می بالم همه را در این انتساب به بیت شهید وشهادت وتاسی به این الگوهای جاودانه میدانم .photo_2016-02-19_11-37-26
در سال ۱۳۷۳ در اولین یادواره روستای تیرتاش به اجرای برنامه پرداختم واین افتخار همچنان بعد از گذشت ۲۱ سال با من همراه است ودر این سالها در یادواره های مختلف در حوزه شهرستانهای بهشهر وگلوگاه اعم از شهر وروستا حتی روستاهای واقع در هزار جریب انجام وظیفه نمودم ونکته حائز اهمیت اینکه در مواقعی که در منطقه بودم هیچگاه نتوانستم پاسخ ردی به عزیزان برگزار کننده یادواره شهدا دهم واین را در توجه خاص شهدا نسبت به خود میدانم. از دیگر نقاط قابل ذکر در زندگی این جانب توفیق حضور در ستادبرگزاری نماز جمعه شهرستان بهشهر و توفیق درک وهمراهی باعالم جلیل القدر حضرت آیت الله سید صابر جباری امام جمعه محترم شهرستان بهشهر وعضو محترم مجلس خبرگان رهبری از استان مازندران بود که تا بحال نیز این همکاری وخدمت در این ستاد ونوکری نماز گزاران جمعه در برپایی هرچه باشکوهتر این نماز عبادی سیاسی ادامه دارد.

 

دانشگاه و نخبگان علمی :
• تلاش برای حضور پررنگ تر وموثر تر نخبگان در عرصه های تصمیم سازی وتصمیم گیری
• کمک به کسب اعتبار بین المللی برای دانشگاههای منطقه و سایر موسسات آموزشی، با ارتقاء سطح فرهنگی و علمی آن و ایجاد زمینه تبادل استاد و دانشجو با سایر دانشگاههای معتبر .
• پیگیری ارتقاء سطح کیفی و علمی دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی
• تشکیل کانونهای مشورتی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهها, نخبگان منطقه و نماینده مجلس در زمینه های مختلف حوزه انتخابیه
• بستر سازی برای رشد پارکهای علم و فن آوری، مرا کز تحقیقاتی، مجلات و کتب با ارزش در سطح شهر و روستاها
• بهبود کمی و کیفی امکانات رفاهی دانشجوئی
•اعتقاد به برپایی کرسی های آزاداندیشی در محیط دانشگاه فارغ از سیاست زدگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب وتلاش برای ایفای بیشتر نقش دانشجویان درتحلیل مسایل روز کشور ومنطقه
• پیگیری برای استقرار رشته های تحصیلی مرتبط با نیازهای منطقه بخصوص در زمینه های شغلی مربوط به مناطق ویژه اقتصادی ومناطق آزاد تجاری ,صنعتی وهمچنین رشته های دانشگاهی مرتبط با حوزه گردشگری وتوریسم

جوانان و ورزش:
• تدوین قوانین و مقررات لازم برای حمایت از ورود بخش خصوصی به مقوله ورزش
• کمک به ارتقاء باور مردم و مسئولین در جهت نگاه به ورزش به عنوان یک فعالیت دارای پیامدهای اجتماعی مثبت وظرفیتی بی نظیر برای خلق سرمایه های اجتماعی ارزشمند وحذف نگاه هزینه ای در مقوله ورزش .
• تشویق مردم و خیرین و سرمایه گذاران به پیش بینی اماکن ورزشی در کنار اماکن مذهبی ،فرهنگی و صنعتی.
• اهتمام ویژه به ورزش بانوان و تامین زیرساخت های لازم برای آنها.
• اهتمام به باز گرداندن ورزش قهرمانی و احیاء باشگاه ها و تیم های ورزشی بخصوص در رشته هایی که ظرفیت لازم را در حوزه قهرمانی دارا هستند
• حمایت از ورزش کاران و قهرمانان جوان وپیشکسوت شهرستانphoca_thumb_l_35475_700 phoca_thumb_l_35479_535 photo_2016-02-19_11-50-03 photo_2016-02-19_11-48-51 photo_2016-02-19_11-48-54 photo_2016-02-19_11-49-21 phoca_thumb_l_35481_629 photo_2016-02-19_11-49-58

فرهنگی ،اجتماعی:
• تلاش در جهت بستر سازی قانونی برای رفاه اجتماعی بوسیله وضع قوانین حمایتی مربوط به کار ، بیمه ، بازنشستگی و درمان و ارتقاء سطح معیشتی مردم خصوصاً اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه وکارگران عزیز.
• تأکید بر قانونمندی و قانونگرایی در میان همه اقشار مختلف جامعه.
• تلاش برای بستر سازی در خصوص ارتقاء سطح سلامت جامعه وشاخصه های پیشرفت در حوزه سلامت از طریق بهبود خدمات بهداشت عمومی ، توسعه درمان عمومی و تقویت نهادهای اجتماعی.
• عنایت به گسترش فرهنگ دینی و نهادینه شدن فضایل اخلاقی در جامعه و پیگیری مبادلات فرهنگی با سایر کشورها با رویکرد حفظ هویت ملی واسلامی .
• تلاش برای ایجاد انضباط هر چه بیشتر اداری و فراهم آوردن زمینه های انجام امور مردم در ادارات و سازمانها در حداقل زمان.
• تأکید بر توسعه و گسترش NGO های بانوان با کارکرد های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی
• پیگیری برای گسترش حوزه اختیارات و تقویت امکانات و اعتبارات نهاد قانونی دهیاری در روستاها به عنوان مدیریت روستایی و ایفای نقش بیشتر شورای روستا
• تلاش برای توسعه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی ، راهها ، امکانات مخابراتی و پستی و بانکی روستاها با تأسیس دفاتر ICT روستایی و بهره مندی جوانان علاقه مند به استفاده از شبکه جهانی(اینترنت) در روستاها .
• تلاش مستمر ومجدانه برای داشتن مجمع نمایندگانی فعال وکارآمددر دوره دهم مجلس شورای اسلامی .چراکه نبود هماهنگی بین نمایندگان هراستانی موجب تضییع حقوق همان استان وتمامی حوزه های انتخابیه میگردد
• توجه به اصل مهم شایسته سالاری و پرهیز از تبارگرایی و توجه به اصل ثبات مدیریت کارآمد و ایجاد هماهنگی منطقی بین مدیران دستگاههای اجرایی همکار برای تحقق اصل تعامل و همکاری بین بخشی در شهرستانهای حوزه انتخابیه .
• تأکید بر اصلاح مقررات استخدامی و حذف قوانین هم عرض ، مقررات خنثی ، ناکارآمد و تضییع کننده حقوق شاغلین (کارگران و کارمندان).
• تلاش در ارتقاء سطح امنیت در منطقه و حومه و ایجاد راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم وپیگیری لازم در زمینه مسائل رفاهی ومعیشتی نیروهای نظامی وانتظامی1
اما دیگاه و نقطه نظرات دیگر مهندس حمید نجفی تیرتاشینامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  به اختصار به شرح ذیل آمده است .

رعايت اخلاق انتخاباتي و اصول انساني و اسلامي در حين رقابت، فضاي انتخابات را دلپذير و پرشور مي كند.

اخلاق مداري و رعايت حقّ ديگران، در شرايط حساسي همچون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، از هر زمان ديگري لازم تر است.

شركت آگاهانه و فعّالانه مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، ضامن انتخاب صحيح نخبگان فرهنگي، سياسي و اجتماعي از سوي ملّت بصير و شريف ايران اسلامي است.

شركت گسترده و آگاهانه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نمايش و جلوه همبستگي، اتحاد و اقتدار ملي ماست.
مجلس شوراي اسلامي، آيينه سلايق، علايق، و آرمان هاي ملّت سربلند و عزّت مند ايران اسلامي است.
انتخابات، لازم ترين ركن مردم سالاري ديني است.
انتخابات، شكوه اقتدار مردم در چشم انداز انقلاب است.
انتخابات، اظهار عشق است به حق خود.
انتخابات، بيمه نامه كشور در مقابل استعمار.
شبنم رأي تو طراوت بخش گل استقلال و آزادي است.

تبليغات سالم، يعني توسعه تفاهم اجتماعي و ايجاد امنيت رواني در جامعه.
تبليغات سالم، يعني جهت دهي فكري و فرهنگي.
تبليغات سالم، يعني ارتقاي اخلاق و معنويت.
تبليغات سالم، يعني زمينه سازي گفت وگو.
تبليغات سالم، يعني مصونيت بخشيدن به ذهن جامعه در برابر تهاجم مخرب بيگانگان.
تبليغات سالم، يعني آگاه سازي مردم درباره مقوله هاي حساس.
تبليغات سالم، يعني حركت در چارچوب تعاليم و اخلاق عاليه اسلام.
تبليغات سالم، يعني پرهيز از كارهايي كه ناظر شئونات اسلامي است.
تبليغات سالم، يعني پرهيز از هرگونه انتقادي كه موجب هتك حرمت و ايجاد اختلاف مي شود.

رقابت سالم، يعني نفي دشمن سازي موهوم.
رقابت سالم، يعني ارائه برنامه.
رقابت سالم، يعني حفظ و تقويت هم گرايي و هم دلي و محبت و وحدت.
رقابت سالم، يعني احتراز از تفرقه و كدورت.
رقابت سالم، يعني احترام به حقوق ديگران

انتخاب اصلح، يعني ورود شايستگان به نظام سياسي.

انتخابات، يعني احترام به آرا و افكار مردم.
انتخابات، يعني گزار از تصميم گيري شخصي و فردي به جمعي.

 

http://hnajafi.ir/biografi.aspx

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *