احمدي:تاکید بر اتحاد و انسجام اولویت ما درانتخابات+تصوير

فرماندار نکا با بیان اینکه آزادسازی ساحل نکا در برنامه کاری قرار دارد، گفت: ‌نکا ساحل ندارد و با وجود نیروگاه، شهرک‌های مسکونی و ارگان‌های مختلف، راه ما به دریا بسته است.

به گزارش نيكاخبر: نشست خبری فرماندار نکا با اصحاب رسانه در شهرستان نکا در حالی برگزار شد که در آستانه برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه قرار گرفته‌ایم و تاکید بر اتحاد و انسجام و دوری از جزیره‌ای عمل کردن اولویت برنامه‌های فرماندار نکا است.

 

DSCN9217

در این نشست با حضور اهالی رسانه از رسانه‌های مختلف مجازی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و صدا و سیما برگزار شد، برنامه‌های مختلف انجام شده در طول دهه فجر ارائه و به اقدامات در دست اجرا در سطح شهرستان نکا اشاره شد.

فرماندار نکا در نشست با بیان اینکه در شهرستان نکا جزیره مستقل نداریم و همه به‌عنوان یک مجموعه باید کمک‌کار نظام باشیم، گفت: همه مسئولان در حوزه‌های مختلف باید پاسخگوی مردم و نیازهای آنان باشند و برای رفع مشکلات مردم گام بردارند و از جزیره‌ای عمل کردن در شهرستان پرهیز شود.

جعفر احمدی با تاکید بر پیگیری مطالبات مردم توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی در شهرستان اظهار کرد: مردم ولی‌نعمتان این جامعه و انقلاب هستند و همه ما در برابر آنان مسئول هستیم و در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی به مردم باید اولویت برنامه‌های ما باشد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مسکن مهر نکا به عنوان یکی از مطالبات مردم یادآور شد: افراد ساکن در مسکن مهر نکا اکنون با کمترین امکانات رفاهی و زیربنایی در حال زندگی و سکونت هستند که باید این امکانات ارائه می‌شد و این افراد ساکن می‌شدند که نبود اعتبارات مانع از این مسئله شد و اکنون افراد در این مسکن مهر ساکن هستند و باید خدمات ارائه شود.
DSCN9220
نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با بیان اینکه مسکن مهر نکا به دلیل قرار گرفتن در بین شهر و روستا در گذشته تعیین تکلیف نشد که زیرمجموعه شهر یا روستا باشد که با بررسی‌های انجام شده مقرر شد یک نقطه فرعی از نودهک شود تا خدمات‌رسانی مناسب به افراد ساکن در این مسکن مهر ارائه شود.

احمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از یک‌هزار خانوار در این مسکن مهر زندگی می‌کنند، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات زیربنایی و رفاهی به این افراد در دست اقدام است که پروژه احداث مدرسه با ۷۰ درصد پیشرفت و ۴ میلیارد ریال اعتبار، راه ورودی مسکن مهر با ۳ میلیارد ریال اعتبار، احداث ۳۵ واحد تجاری، ایجاد مهد قرآن، ساخت مسجد و … در دست اقدام است تا خدمات مناسب به این افراد ارائه شود.

آزادسازی ساحل نکا در دستور کار قرار دارد

فرماندار نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آزادسازی ساحل نکا در برنامه کاری قرار دارد و در این راستا با تمام توان وارد می‌شویم افزود: نکا ساحل ندارد و با وجود نیروگاه، شهرک‌های مسکونی و ارگان‌های مختلف، راه ما به دریا بسته است که در حال رایزنی برای بازسازی این مسیر هستیم.

احمدی گفت: شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های استان مازندران است که در نوارساحلی دریا واقع شده ‌اما از نعمت استفاده از دریا محروم مانده‌‌ که آزادسازی ساحل دریا و ایجاد پارک تفریحی در ساحل دریا در دستور کار است.

DSCN9242
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قابلیت‌های مختلف اشتغال‌زایی در زمینه گیاهان دارویی در شهرستان نکا اظهار کرد: ایجاد مرکز فرآوری گیاهان دارویی در دست انجام است که مطالعات در این راستا توسط دانشگاه بقیه‌الله انجام شده و مکانیزم اداری و اجرایی آن در دست اقدام است.

فرماندار نکا گفت: سایتی در کوهسارکنده نکا برای این منظور در نظر گرفته شده است که در حال طی کردن مراحل قانونی این مسئله هستیم که با همکاری استاندار مازندران این سایت به دانشگاه بقیه‌الله تهران واگذار شود که در حال طی مراحل اداری هستیم و با انجام کارهای اداری، کار اجرایی عملیاتی می‌شود.

احمدی همچنین با اشاره به دیدار با مناف هاشمی معاون وزیر ورزش و امور جوانان یادآور شد: در این راستا نیز مذاکراتی با معاون وزیر انجام شده و مقرر شد پروژه‌های جدید برای شهرستان معرفی شود که برای خانه هیأت‌های مختلف ورزشی و خوابگاه ورزشکاران ردیف بودجه پیش‌بینی شده و برای سکوی تماشاگران و حصار زمین فوتبال و چمن مصنوعی نکا اعتبار تخصیص یافته است.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه‌ در دهه فجر

DSCN9245
فرماندار نکا همچنین از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و آموزشی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: افتتاح واحد مسکونی مددجویی، خط ۲۰ کیلو وات و نصب ترانس و تابلو در چهار نقطه از روستای قلعه‌سر و اومال برای تقویت برق مشترکان، افتتاح مدرسه ۶ کلاسه تازه‌آباد، افتتاح شرکت ادوات کشاورزی، آسفالت روستایی، اجرای پروژه شن‌ریزی و تعریض و احداث جاده بین مزارع، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و.. از جمله این طرح‌ها بوده است.

احمدی در ادامه به برنامه‌های کلان در دست اجرا در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری تکمیل سد گلورد از طریق تامین اعتبار منابع ملی، پیگیری ادامه پروژه چهاربانده کردن نکا به نیروگاه با اعتبارات ملی، تکمیل پل ورودی غیر هم‌سطح ورودی شهر نکا در ضلع غربی با اعتبارات ملی، آغاز عملیات میدانی در ضلع شرقی، اجرای پل ۳۰ متری بر روی رودخانه نکا رود در خیابان شهید ترکیان، تکمیل ۵ پروژه آب‌رسانی شهدای پی‌رجه، سورک، ولام‌ده، استخرپشت و شیت برای استفاده ۴۶ روستا از آب شرب از پروژه‌های اجرایی این شهرستان بوده است.

فرماندار نکا همچنین راه‌اندازی و تکمیل ۴۵ واحد صنعتی نیمه‌کاره در شهرک صنعتی که اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر ازطریق تامین تسهیلات بانکی، پیگیری در اجرای طرح توریستی و تفریحی غار کمیشان، تهیه و اجرای طرح پارک جنگلی کوهسارکنده را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان برشمرد و گفت: اجرای ۱۵۴ پروژه نیمه‌کاره از محل اعتبارات استانی، آزادسازی ساحل و ایجاد پارک تفریحی در کنار ساحل، افزایش کشت گیاهان دارویی و ایجاد مرکز فراورده‎های دارویی با همکاری دانشگاه بقیه‌الله تهران، تغییر مبلمان شهری با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی از طریق تامین اعتبار منابع ملی و پیگیری احداث ساختمان بخشداری هزارجریب با اعتبارات استانی از جمله این طرح‌ها‌ست.
DSCN9237
وی همچنین با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان نکا افزود: منابع شهرستان امسال از سه طریق تملک دارایی سرمایه‌ای، اعتبارات ملی، رئیس جمهوری و ماده ۱۲ حوادثی اختصاص یافته است، تصریح کرد: بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی سرمایه‌ای برای ۱۵۴ پروژه، اعتبارات ملی و ریاست جمهوری ۶۰۰ میلیارد ریال برای پروژه سد گلورد، مجتمع آبرسانی، جاده نکا به  نیروگاه و عمران شهری و از ماده ۱۲ نیز بیش از ۳۲ میلیارد ریال برای ۳۳ پروژه اختصاص یافته ‌که ۴۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته و برخی طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در حال اجرا‌ست.

فرماندار نکا با اشاره به برگزاری انتخابات در هفتم اسفندماه گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور و قانون‌مند از مهم‌ترین وظایفی است که بر عهده مجریان نهاده شده ‌و در این راستا بدون جانب‌داری و بی‌طرفانه وارد می‌شویم و مر قانون را انجام می‌دهیم و از آرای مردم امانت‌داری و حفاظت می‌کنیم.

احمدی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند که انتخابات امسال خوب برگزار شود، یادآور شد: همه ما باید تلاش کنیم که انتخابات پرشور و سالم برگزار شود و بدانیم حضور حداکثری مردم در این انتخابات تعیین‌کننده است.
DSCN9253
وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند، گفت: خبرنگاران باید با اطلاع‌رسانی به‌موقع، روشن‌گری و آگاهی‌بخشی به مردم، فضا را برای انتخاباتی سالم آماده کنند و در انتقال اخبار صحت در انتقال خبر را مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش فارس، شهرستان نکا در شرق استان مازندران واقع شده است که با توجه به مساحت ۸/۱۳۵۸ کیلومتر مربعی ۶/۵ درصد مساحت استان مازندران را داراست و با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر معادل ۶/۳ درصد جمعیت استان مازندران را به خود اختصاص داده است که به لحاظ تقسیمات کشوری این شهرستان شامل یک شهر، ۲ بخش و ۵ دهستان است و ۵۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان یعنی ۴۵ درصد جمعیت شهرستان در شهر ساکن و مابقی در روستاها ساکن هستند و مهم‌ترین مشکلات این شهرستان، اشتغال، آب و جاده است.
فارس

DSCN9250

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *