آقای فرماندار!رسانه ها دروغگو نیستند

نقش رسانه هادرآستانه قرن ۲۱ بر کسی پوشیده نیست تا بخواهیم در خصوص آن مقدمه ای بنویسیم و یا به تبیین آن بپردازیم ، چرا که امروزه نمونه ای از آن را می توان در بیداری های اسلامی در خاورمیانه بر شمرد که همچنان ادامه دارد.

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل نیز در آیینه رسانه ها اتفاق افتاد و امروزه رهبری معظم انقلاب نیز با اشراف کامل بر نقش قلم و رسانه و اهمیت اطلاع رسانی در جامعه به مسئولان کشور خطاب می کند که هر مسئولی ، هر اندازه که مسئولیت دارد بایداطلاع رسانی کند.
عدم توجه مسئولان شهرستان به رسالت مطبوعات و رسانه و نگاه به اصطلاح ویترینی شان به اصحاب رسانه برشمرد که هر از چند گاهی به سان بچه یتیمی که گریه سر می دهد نوازش می کنند و در اولین فرصت به صورت کاملا هماهنگ به باد فراموشی سپرده می شود تا باز هم صدای ضجه بشنوند ، تصورمان این است که شاید تکرار این ضجه ها برایشان گوش نواز باشد!
۲۴خرداد ۹۲ را هنوز در خاطر داریم که مردم وفادار به جمهوریت و اسلامیت کشورمان ایران عزیز چنان استوار در پای صندوق های رای حاضر شدند که دشمن زبون را بسان گذشته مایوس از تدابیر شیطانی خود کردند و برگ زرینی بر افتخارات این کشور افزودند.
اما این سوال مطرح می شود که در این حضور پر افتخارو حماسه مردم شهرستان اصحاب رسانه چه نقشی را ایفا کردند و در کجای تشویقات معمول جای گرفتند؟
متاسفانه باید گفت مسئولین ارشد شهرستان تنها بازبان ،ازمسئولیت خطیر رسانه در امر هدایت تشویق مردم به مشارکت در برهه انتخابات سپاسگزاری کردندآنهم به بهانه اطلاع رسانی از روند نتایج انتخابات ! در حالیکه با علم بر اینکه که نقش بی بدیل رسانه در آن دوران حماسه آفرین قابل چشم پوشی نبود و در آینده نیز نخواهد بود و حماسه ۲۴ خرداد را به تنهایی تصاحب کرده و نقش رسانه را به کلی فراموش کردند و حتی در زمره داشتن یک لوح تقدیر ناقابل مجاز ندانستند ، امری که در دیگر شهرستان های استان مازندران در همان فردای انتخابات به صورت ویژه انجام شد و در روز انتخابات و قبل از آن ، جایگاه رسانه به صورت شفاف مورد تبیین قرار گرفت و از آن استفاده شد.
جناب آقای علی رجبی وندچالی فرماندار‍شهرستان نکا!افتتاح پروژه آسفالت روستای نیم باحضورمدیرکل امورروستایی و شورای ها، چرا بدورازچشمان رسانه انجام میشود؟ البته آنهم بصورت نیمه تمام ؟اگر نبود پیگیریهای اصحاب رسانه مگر این پروژه به این سرعت به سرانجام میرسید ؟
در پیگیری های اصحاب رسانه درماجرای جاده مرگ نکا به نیروگاه نمی توانید نقش رسانه رامنکرشوید .
برنامه های دیگررا هم نمی توانید منکر شوید بنابراین خبرنگاران دروغ نمی نویسند!
درپیگیری خرابی سردهنه شالیزاری منطقه نکا صحراو عدم مشروب شدن این دشت بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی آن در ورطه نابودی قرار گرفته است اماشما طی تماس تلفنی آنهم به نقل اعلام داشتید مدیر جهاد شهرستان نکاگفت: که چنینی خبری صحت ندارد!
آقای فرماندار!چندین جلسه از لسان گویاتان شنیدم گفتید پول نداریم قدرت که داریم پس پیشنهاد میشود برای حل این معضل کم آبی دست روی دست نگذارید اولا بازدیدی از زمینهای نکا صحرا داشته باشید دوما این مشکل بدست آب منطقه شرق حل میشود نه جهاد ! بایک هماهنگی باشرکت سیمان بااستفاده ازتجهیزات لودر و بیل میکانیکی آنان به ترمیم سردهنه اقدام نمایند این مشکل مرتفع خواهد شد .
ضمن اینکه چند نفر درآن منطقه نکا صحرا دارای چاه آب با دبی فراوان دارند ریش سفیدی نمائید تاآنها هم به کمک دیگر مزارع درحال خشک شدن بیایند .
خبرنگاران میتوانند بهترین مشاوران شما باشندوگویا شما به این باور نرسیده اید
ضمن اینکه مطلع شده ام دراتاق فکر شما و گرومشاوران فرمانداری از توانمندیهای هیچ خبرنگاری استفاده نبرده اید .شاید به خودتان القاءنماید: باید در مقابل حرفها و نوشتاراصحاب رسانه بی تفاوت بود اما محض اطلاع حضرتعالی عرض نمایم که این بذری که شما در این شهرستان می کارید محصول خوبی نخواهد داد و تبعادیگر مدیران هم با روش شماعمل خواهند نمود کمااینکه دراین چندماه گذشته به شکل شماعمل نمودند و حرفهاو خواسته های خبرنگاران را پشت گوش انداخته و حتی کاررا به جایی رساندند که در پاسخ اعلام می کنند هرچه توهین و فحش هست برایشان بنویسیم اهمیتی ندارد !سوال ؟مگر خبرنگاران فحش و توهین مینویسند که در جوابیه چرایی یک برنامه و همایش نامرتب مدیر شهرستانی با خبرنگار اینگونه برخورد مینماید ؟ایا تذکر سوء مدیریت چند دستگاه از سوی خبرنگاران باید در نهایت به تهمت و افترا ختم شود؟.آیادر خواست مطالبات مردمی از آن ددستگاه نیاز مجوز و هماهنگی میباشد.
آیا بازدید از طرحهای نیمه کاره رها شده مجوز رسمی میخواهد ؟
قطعی آب شهرستان درچندین نوبت درهفته وتهیه گزارش نیاز به مجوز ازمقامات بالادست میباشد ؟
آقای فرماندار!خبرنگاران بازوان توانمند مدیران هستند پل ارتباطی مردم و شما نه اینکه …..
در پایان از آنجائیکه که در آستانه ۱۷ مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار قرار داریم از شما می خواهیم تا رویه فوق را مورد بررسی قرار داده و به مدیران این شهرستان گوش زد نمایند که رهبر معظم انقلاب فرمودند “مطمئنا دراین پاسخ گویی، حقایق شیرین و بسیاری برای مردم روشن خواهد شد و خدمات بزرگی که انجام گرفته است، به مردم گفته خواهد شد. در این پاسخ گویی، مسئولان به کمبودها و نواقصی در کار خود پی خواهند برد که آنها را برطرف خواهند کرد”.
با تشکر ازراهنمایی های همکاران شمال نیوزو برادر محمد رضا بهرامی از رامسر

دیدگاه های این مطلب

8 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آقای یداللهی؛
    کسی که در انتشار نظرات سلیقه ای و جناحی عمل میکند دروغگوست.
    من به عنوان یک نکایی از تلاش های خستگی ناپذیر جناب فرماندار در رفع مشکلات شهرستان از جمله جاده ی نیروگاه ، پل رو گذر نودهک که مصوبه ی سفر اول رئیس جمهور بود و در زمان دو فرماندار قبلی هیچ اقدامی صورت نگرفت تشکر میکنم و به دستان تلاشگر وی بوسه میزنم.
    چرا فرمانداری که بدور از بازی های سیاسی به مردم خدمت میکند را تخریب میکنید؟

  2. متاسفانه آستانه تحمل در برخی دوستان کم است
    و طلقی درستی از رسانه ندارند، رسانه ای که وظیفه ای جز بیان حقایق ندارد
    هرچند تلخ

    در جواب دوست عزیزK هم باید گفت کسی منکر خدمات نیست، اما دیدن خدمات باعث چشم پوشی از خطا ها نمی شود و رسانه بایستی طبق وظیفه خود نقایص را با شجاعت و با صدای بلند بگوید.

  3. مدیر سایت
    لطفا جهت داغ شدن خبرهای سایت
    انسانیت و وجدان خود را زیر پا نگذارید

  4. برادر عزیز دیندار باش دیندار

  5. این فرماندار خدوم است کمکش کنید با تخریب راه نا هموار میشود جان من در این ماه از خدا برایتان ارزوی بصیرت میکنم یا علی

  6. اقای یداللهی شما چراشما که همیشه با فرماندار در همه جا دیده میشی و رسالت خود را انجام میدهی .

  7. خانوم خوشکله در گفت:

    ای بابا چند نفر به یک نفر؟؟
    حالا ی اشتباهی شده لطفا خونسردی خودتون رو حفظ کنید . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *