امام جمعه نکا : اکرام به مستمندان سرلوحه کارمومنین قرار گیرد

حجت الاسلام محمدباقرمحمدی لائینی امام جمعه نکا این هفته درجمع مومنین روزدارمصلی امام خمینی این شهرستان ضمن تذکر خود و نمازگزاران به امر تقوا ،از متمکنین خواست تا به فکر مستمندان باشند و در ادامه به بيان مناسبت‌هاي هفته پرداخت.
خطیب مصلی نکا خاطر نشان کرد :سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبي را در پيش داريم. اين روز به «روز اكرام» نامگذاري شده است. اميد است در اين روز وظيفه‌ي خود را در كمك به مستمندان، به نحو احسن انجام دهيم.
4767
امام راحل(ره) فرمود: از متمكنين محترم كه در هر شهر و استان كه هستند، مي‌خواهم كه به فكر مستمندان باشند و نگذارند كه آنان در زندگي رنج ببرند.امروز سالروز وفات بانوي بزرگ اسلام حضرت خديجه است. هم او كه فرزندي مانند فاطمه‌ي زهرا دارد. هم او كه آن همه خدمات و كارهاي نيك در راه نشر آيين اسلام داشت. سالروز وفاتش را خدمت حضرت ولي عصر(عج) تسليت عرض مي‌نماييم.

4782
در هفته ي جاري، هيات دولت، نزد مقام معظم رهبري مشرف شدند. مقام معظم رهبري در اين ديدار فرمودند: «همه فهميدند كه حجم كارهاي رئيس جمهور محترم و همكارانش در دولت نهم و دهم، بسيار بالا بوده است. افتخار اين دولت اين بود كه ارزش‌هاي انقلاب را اهميت مي‌داد. همه‌ي ما بايد ارزش‌هاي انقلاب را حفظ كنيم.

4789
دولت آمريكا گفته، مي‌خواهيم با دولت يازدهم ايران مذاكره كنيم و نيز كشورهاي ۱+۵ هم اعلام آمادگي كردند كه تيم جديد ايران مذاكره كنند. اميدواريم آنها حق و حقوق ملت ايران را درك كرده باشند و واقعا سرعقل آمده باشند. خواسته‌ي ما همين است. ما هيچوقت سرِ جنگ با كسي نداشتيم. ما ميخواهيم تعامل داشته باشيم اما با حفظ حقوقمان.
4792

ماجراي مصر نشان مي‌دهد كه غرب نمي‌خواهد حقوق ملت ايران را بپذيرد. وقتي رئيس‌جمهور مصر از مردم راي گرفت، با ايران رابطه‌ي خوبي برقرار نكرد در آن حال، غرب برايش كف و سوت زدند. الان هم براي مخالفانش كف و سوت مي‌زنند. مُرسي اين همه خوش خدمتي براي غرب كرده است. ولي با هماهنگي آمريكا، سرنگون شد.
4790

حجت الاسلام محمدي لائيني،همچنین در خطبه اول نماز جمعه شهرستان نکا ضمن توصيه‌ي خود و نمازگزاران به تقواي الهي، پرهيزكاري را نوعي به خود آمدن معرفي كرد و افزود: تقوا راهكار رستن از خطرات است. اگر در دنيا، شيوه‌ي تقوا را در پيش بگيريم و خود را از گناه حفظ كنيم و آلوده نشويم. سعادت دنيا و آخرتمان را تضمين كرده‌ايم. در اين هواي گرم و در فصل كار، روزه مي‌گيريد اگر همراه با تقوا نباشد، خدا قبول نخواهد كرد «انما يتقبل الله من المتقين»

يكي از ويژگي‌هاي ماه رمضان اين است كه ماه «ياد و ذكر» است. اگر عنصر «ياد» در زندگي انسان حضور و وجود داشته باشد، مشكلات او حل خواهد شد اما اگر زندگي او، كافرانه و همراه غفلت باشد، انسان تباه خواهد شد.

نقطه و كانون ارزش ماه رمضان، شب قدر است و هسته‌ي مركزي شب قدر، نزول قرآن است. قرآن، يكي از نام هايش «ذكر» است. پس تمام اين ماه، پيرامون يك نقطه‌ي مركزي، به نام «ياد خدا» مي‌چرخد.

به ياد مردم بودن و به ياد مشكلات آنان بودن، بسيار اهميت دارد. حضرت امام، سفارش زيادي در اين خصوص داشته‌اند. وقتي پشت ميز نشسته‌ايد، وقتي راي آورديد، وزير و وكيل شديد، به ياد مردم باشيد و آنها را فراموش نكنيد.

چرا روزه واجب شد؟ بر اينكه داراها، گرسنگي را لمس بكنند و بفهمند كه گرسنگان چه مي‌كشند. ماه رمضان، الهام‌بخش بهترين سبك زندگي است.

سالروز وفات حضرت خديجه است. پيامبر حقيقتا قدر آن حضرت را دانست و هيچ وقت خوبي‌هاي او را چه در زمان حيات و چه در زمان وفاتش فراموش نكرد. برادران، خواهران، در ياد بودن، نوعي سبك زندگي است كه مقبول درگاه الهي است. ياد خدا، ياد مردم، ياد دوست و … همه‌ي اين ها لازم است.
منبع سایت مصلی نکا
عکاس : امیر تقی پور

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *