شناسایی ۱۱ هزار هنرمند در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: ۱۱ هزار هنرمند مازندرانی در حوزه‌های مختلف هنری فعالیت دارند.

به گزارش خبرنومه:احد جاودانی در حاشیه پنجمین همایش شلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش از سلسله برنامه‌هایی است که در مازندران برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های مازندران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه همایش مذکور با استقبال بسیار خوب مردم مازندران همراه بوده است، افزود. در رابطه با فعالیت فرهنگی هنری و ساماندهی هنرمندان در نظر داریم که در تمام حوزه‌های هنری، تجسمی، نمایشی، سینما، شعر و ادبیات و مجموع حوزه‌های مرتبط با هنر طراحی و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری جشنواره شلاب، شناسایی فرهنگ مازندران است، تصریح کرد: در این راستا آنچه در مازندران از گویش تا ضرب‌المثل‌های مازندرانی وجود داشته و سبب پیوند مردم بوده و نقاط مختلفی از مردم مازندران با آن انس گرفته بودند مورد توجه قرار گرفت، ولی در کنار آن نیز از هنرهای مختلف سایر استان‌ها که در سطح کشور موفقیت‌هایی را در حوزه هنری داشتند، بهره می‌بریم.

عضو شورای اداری مازندران ادامه داد: سعی می‌کنیم تا تلفیقی از فعالیت‌های فرهنگی مربوط به آداب و رسوم مازندران و آن‌چه در بین اقوام مختلف در کشور است، به وجود آید تا تنوع در فعالیت‌ها ایجاد شود.

جاودانی اظهار کرد: در مازندران ۱۱ هزار هنرمند داریم که یا فارغ‌التحصیل رشته هنری هستند و یا در خلق آثار هنری به‌نوعی حضور داشتند که می‌توان لفظ هنرمند را بر آنها اطلاق کرد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی هنرمندان در قالب انجمن هنری و فرهنگی در همه شهرهای مازندران در حال احیاست، افزود: انجمن‌های شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی مازندران در حال راه‌اندازی است.

جاودانی در پایان گفت: در حوزه بیمه نیز درصدد شناسایی هنرمندان هستیم تا هم با هنرمندان جدید آشنا شویم و هم برای بیمه آنها قدم برداریم.

بهخبر

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *