گفتگوی اختصاصی خبرنومه بابخشدارمرکزی نکا/ تصویر

اواخر مهر ماه امسال بود که در بسیاری از خبرگزاریها، خبری با عنوان “محمودي سفيدكوهي به سمت بخشدار مركزي نكا منصوب شد “را شاهد بودیم .این تنها یک تیتر ساده بوده اما این اتفاق مهم می بایست از چند سال قبل در این  شهرستان رخ میداد چرا که برای  آبادانی و توسعه  منطقه ایی نیاز به مدیران کاردان و در واقع با دانش و تخصص در حوزه فعالیت آن بخش میباشد مدیرانی که بدور از هیاهوی سیاسی و ملاحظات احزاب جریانها تنها هم و غمشان به کار و تلاش برای شکوفایی  حوزه فعالیتی خود بپردازند755kkk-29-500x334 755kkk-26-500x334
برای اهمیت این موضوع  به سراغ این مدیر که با تجربه گران سنگ  خود امروز بر مسند بخشداری  مرکزی نکا  نشسته است رفتیم ..

به گرمی از ما استقبال می کند گرچه دوست نداشت کارهایش رسانه ایی شود اما اعتماد او به رسانه و توجه به نقطه نظرات و پذیرش پیشنهادات  اصحاب رسانه و خبرنگاران ما را نیز به کارمان امیدوارتر نموده است

با این مقدمه هرچند طولانی مشروح گفتگوی خبرنومه  با آقای عقیل محمودی  از منطر شما می گذرد

بخشدار مرکزی نکا در اولین گفتگوی اختصاصی خود با خبرنومه شرق مازندران به دو بخش امور زیربنایی و عمرانی وطرح های هادِی میبردازدDSCN2599

عقیل محمودی مقدمه سخن خود را اینگونه آغاز کرد :یکی از ارکان اساسی رسیدن به توسعه پایدار ، داشتن برنامه منسجم و کاربردی است برنامه هایی مطابق با نیاز هر منطقه ، که بتوان در مجموعه ای هماهنگ با برنامه های فرادستی (نظیر برنامه های پنج ساله توسعه و برنامه های آمایش سرزمین و … ) به آن قابلیت اجرا بخشید.ضمن اینکه نیروی انسانی کارآمد و اعتبارات کافی هم جهت تحقق برنامه ها ضروری است.
بخشدار مرکزی نکا گفت: بخشی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم به دلیل عدم ارتباط سازنده بین جوامع علمی و اجرایی ماست ،یعنی دانشجویان ما برای انجام تحقیقات علمی و مقالات و پایان نامه ها، آمار و داده های مورد نیاز را در اختیار ندارند و گاهاً به دلیل عدم همکاری دستگاههای اجرایی است از طرفی دیگر برای انجام بعضی از امور ، مطالعات و مرجع علمی موضوعی در منطقه در دست مدیران ما و خصوصاً در روستاهای ما در اختیار دهیاران و.. قرار ندارد لذا ما تصمیم گرفتیم ابتدا یک گروه علمی را به مشاوره بگیریم رایزنیهایی را با افراد صاحب نظر در این حوزه داشتیم و ضمن اینکه با روسای محترم دانشگاههای پیام نور و آزاد هم مذاکرات اولیه ای انجام شد که ان شاءا.. به زودی دیدار تخصصی و کاربردی تری را هم با این عزیزان خواهیم داشت که از ظرفیتهای موجود علمی استفاده بیشتری داشته باشیمDSCN2612

*آمایش منطقه ایی انجام خواهد شد .

محمودی  در تشریح برنامه های خود از  آمایش در حوزه مختلف  گفت: بنا داریم که موضوع آمایش در حوزه های مختلف کشاورزی ، گردشگری ، صنعت ، امور زیربنایی و … رابه صورت مجزا قالب پروژه ای و تحقیقاتی بدهیم . و ضمن اینکه ما برای روستا ها هم از دهیارانمان یرنامه های اجرایی خواستیم .
* روستاها جامعه مولد هستند.DSCN2609

باید تلاش کنیم تا روستاهای ما جامعه مولد باشند و صرفا مصرف کننده تولیدات و خدمات شهری نباشند . متأسفانه بیشتر روستاهای مابه دلیل عدم برخورداری از منابع درآمدی کافی به شدت به اعتبارات دولتی وابسته اند. نگاهمون بر این هست تا با ظرفیت سنجی از هر روستا با کمک دهیاران و شوراها و همراهی مردم و پشتیبانی دولت ان شاءا… در آینده تا حد ممکن روستا ها را به سمت خوداتکایی سوق دهیم و برای رسیدن به آن، داشتن برنامه ، دلسوزی دهیاران و شوراها و مشارکت همه مردم باايجاد موسسات ، و منابع درآمدی عام المنفعه و خيريه در چارچوب قانون امکان پذیر است.
*آموزش دهیاران در حوزه های مختلف در دستور کار ماست .DSCN2617

بخشدار بخش مرکزی خاطر نشان می کند: آموزش دهیاران در حوزه های مختلف را با مشارکت دستگاههای اجرایی در دستور کار داریم همچنین نشستهای کاری که بتوانیم هماهنگی بیشتری جهت تسریع و پیشبرد بهتر امور مردم داشته باشیم . در نشست ماهانه با دهیاران در هفته جاری با حضور روسای محترم بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی ،مشکلات این حوزه را بررسی کردیم. ضمن اینکه آموزش در حوزه های مختلف و آموزشهای عمومی از برنامه های جدی ماست.
*رفع موانع سرمایه گذاری و اشتغال و توسعه از جمله دغدغه های اصلی ماست .

او گفت: پیگیری بمنظور تخصیص اعتبار لازم برای پروژه های نیمه تمام و پیگیری جهت رفع موانع سرمایه گذاری و اشتغال و توسعه متوازن بخش نیز از دغدغه های جدی ماست.

*در امور زیربنایی و عمرانی دارای برنامه هستیم .
ما در بحث امور زیربنایی و عمرانی برنامه های مختلفی داریم مانند:شکل دهی کمیته فني بخش جهت نظارت بر پروژه های عمرانی و اجرایی باهمکاری دستگاههای اجرایی مسئول.

شناسایی ظرفیتهاوتقويت زيرساخت هاي روستايي و تاسيسات وابنيه مورد نياز و رفع کمبودهاي موجود.
پیگیری وضع عوارض جديد ساختمانی به صورت چند منطقه ای برحسب شرایط اقتصادی و توسعه یافتگی مناطق با توجه به ميزان برخورداري از امكانات و مزيت روستاها.
آموزش و فرهنگ سازي عمومی در خصوص رعایت ضوابط و مقررات ساخت و سازها و جلوگیری از ساخت و سازغیرمجاز و کاهش تخلفات ساختمانی با همکاری نهادهای مسئول ذیربط
تشکیل گروه پلیس ساختمان با همکاری جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی جهت مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی
تلاش در جهت کمک به تأمین اعتبار و تکمیل مجتمع‌های بزرگ آبرسانی شهدای پی رجه ، شهید اسفندیاری و مجتمع طوسکلا در بخش مرکزی از سرفصلهای مختلف اعتباری ، تا تسریع ببخشیم اجرای این پروژ ه ها را با توجه به اینکه بسیاری از روستاهای ما خصوصاً در بالادست با مشکل شدید کم آبی به ویژه در فصل بهار و تابستان مواجه هستند.
پیگیری جهت تسریع در اجرای خط انتقال آب شرب شهری نکا و تقویت زیرساختهای آب شرب شهری .
ضمن اینکه با توجه به همت جدی دولت محترم در ادامه و اتمام سد گلورد و شبکه توزیع آن، ان شاء ا… بخش عمده ای از مشکلات ما در حوزه آب شرب و کشاورزی حل خواهد شد و سروسامان خواهد گرفت.DSCN2612

*ایمن سازی روستاها از بلایای طبیعی جزء برنامه های مهم ماست .
-ایمن سازی روستاها از بلایای طبیعی از دیگر برنامه های ماست ،ما در مهار آبهای سطحی در بعضی از روستاها نظیر اومال ، بریجان ، ولیجی محله و گلبستان و .. با مشکلات عمده ای در هر بارندگی مواجه هستیم ضمن اینکه آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی را در برخی دیگر از روستاهای بخش نیز داریم که باید با پیگیریهای ویژه از اعتبارات لازم برخوردار شویم و در اجرای طرحهای هادی نیز مطالعات مورد نیاز را داشته باشیم. و همچنین پرهیز نمائیم از ساخت و ساز در پهنه های لغزشی.
فرهنگ سازی عمومی و آموزش دهیاران و شوراها و تسریع آن به عموم مردم جهت عدم ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها و عدم تجاوز به حریم انهار و کانالها توسط کشاورزان و آزادسازی حرایم تصرف شده نیز باید در دستور کار قرار بگیرد

*نیازمند حمایت جدی مردم فرهیخته هستیم
تشکیل گروههای امدادی روستایی برای مقابله با حوادث احتمالی با همت دهیاران و حمایت هلال احمر از برنامه های دیگر ماست.

*طرح های هادی روستایی
بخشدار مرکزی نکا در سخنان پایانی خود به روند اجرای طرح هادی در بخش اشاره کرد و گفت :فاز دوم طرح هادی لاکتراش با ۲۰۰ میلیون تومان آغاز گردید. و طرحهای هادی اومال ، بایع کلا ، حاجی محله ، کلت و خورشید با خودیاری مردم در دست انجام است و طرحهای هادی جدید برای رمدانخیل ، بندبنی ، یعقوب محله ، درویش خیلک ، دوآب ، اوکرکا، امامیه ،ملیج گاله ، اسکاردین ، گلچالسر و گلورد به تازگی مصوب گردید. و فقط دو روستای گرگتج و گلورد کوچک فاقد طرح مصوب است که ان شاءا… به زودی در دستور کار قرار میگیرد.و بهسازی و آسفالت معابر روستایی به صورت مشارکتی را هم با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در دست پیگیری داریم.

*گاز رساني به روستاهای دهستان پی رجه از پروژه های اولویت دار است.
طرح پروژه گاز رساني به روستاهای دهستان پی رجه از پروژه های اولویت دار و مهم ماست که در حال حاضر طراحی مسیر گازرسانی با مشارکت و خودیاری مردم توسط پیمانکار در حال پیگیری است و امیدواریم با مشارکت مردم و پیگیری مجدانه شوراها و دهیاران و همراهی شرکت محترم گاز شاهد تسریع در روند اجرایی پروژه باشیم.

*راه روستایی

پیگیری جهت اجرای آسفالت راه روستایی دهستان پی رجه را داریم و همچنین محور نکا به نیروگاه که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد روند رو به رشد در اجرای این پروژه ها باشیم. ضمن اینکه در بحث آسفالت مشارکتی نیز در حوزه راه و شهرسازی نیز برنامه های اجرایی داریم.
ورودی و خروجی شهر ،ساماندهی مسکن مهر ، ساختمان اورژانس کمیشان و پروژه های مختلف دیگری در بخش مرکزی داریم که ان شاءا.. با هدایت فرماندار محترم و همت و همدلی و همراهی مدیران خوب و زحمتکش شهرستان بتوانیم در جهت رفاه مردم عزیز قدم برداریم.DSCN2608

و سخن پایانی ؟ رسانه ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت ها و قابلیت های مناطق و جذب سرمایه برای توسعه و آبادانی بخش دارند.از تلاش  شما در پیگیری مسایل بخش  تشکر می کنم  البته انتظار ما به غیر این نیست چون خبرنگاران بازوان قوی و مشاورانی امین برای مسوولان هستند که با انعکاس مسایل مردم، آنان را در تصمیم گیری ها یاری می دهند.
شما می توانید با انعکاس مطالبات مردمی و خدمات انجام شده نظام در رسانه ها منجر به تلطیف فضای عمومی جامعه  شوید
انتظاری که از شما داریم  واقعیت های موجود جامعه را به خوبی انعکاس دهید و در بیان اخبار و گزارش های  جامعه  دقت  داشته باشید  که سلیقه ای و جناحی عمل نکنید  خوشبختانه تاکنون اینگونه عمل کردید.

شایان ذکر است. مهندس محمودی دارای مهندسی نقشه برداری و کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری ۱۸ سال سابقه کار در پست های مختلف کارشناسی در سازمان جغرافیایی کشور و حضور موثر در بسیاری از پروژه های بزرگ کشوری. وزارت دفاع . وزارت کشور استانداری سمنان و اداره کل مدیریت بحران استانداری  مازندران. دبیری کارگروه سیل و مخاطرات دریایی استان دبیری کارگروه آب وفاضلاب استان مازند ان . شو رای ترافیک و مسکن مهر و … سمنان.دارای مقالات برگزیده در حوزه مدیریت بحران . مدیریت سیلاب و مدیریت شهری و شهرسازی میباشند

دیدگاه های این مطلب

16 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بنده برای انجام یک پروژه دانشگاهی به اتفاق یکی از دوستان به دفتر ایشان رفتیم که یک سری اطلاعات بگیریم که ایشان را فردی با شخصیت و با دانش و علم بالا دیدم. به امید روزی که افرادی با دانش بر تمامی مسند مدیریت شهری مان قرار گیرد.
    خسته نباشید

  2. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    ازاینکه درحوزه شهرستان ازوجودیک چنین نیروئی مو
    من ومتدین ومحجوب وبادانش بهرمندگردیدبسی جای مبا
    هات است!امیداست همه مسئولان ومردم عزیزباتعامل و
    همکاری بااین عزیزوبزرگوارروزهای پرباری رابرای
    مجموعه شهرستان مهیانمایند!انشالله موفق ومنصورباشند!

  3. آروزی توفیق و سلامتی و سرافرازی برای این جوان کاربلد نکایی و اسپه کوهی

  4. درود بر مدیر خوشنام شهر
    توفیق روز افزون برای ایشان داریم

  5. سربلندوپیروز درامورات محوله بادرایتی که ازآقای محمودی سراغ داریم مطمئنا موفق خواهند بود….

  6. واقعا؟ایشون تا الان کجا بودن؟به منطقه آشنایی وتسلط دارن؟

    • اینکه بچه ی همین منطقه و همین شهر هستند نشون بر آشنایی و تسلط داشتن . اینکه تا الآن کجا بودند با توجه به جوان بودنشون در مسن های استانداری تشریف داشتند و در مورد واقعا گفتنتون باید برید به کارها و رزومه ی آقای محمودی رجوع کنید .

  7. سیدقدرت الله شریفی در گفت:

    جناب آقای عقیل محمودی بخشدارمحترم بخش مرکزی ما آرزوی توفیق روز افزون را برای حضرت عالی ازخداوند بزرگ مسئلت داریم اما جای بسیار تاسفا است تاکنون نتوانسته ایم از فرزندان خوب لایق وشایسته ومدیر باتقوا وانسان آب دیده شده درمشکلات که مردم را درک می کنند استفاده کنیم وبنده شخصا” از افراد جا طلب ودنبال مقام ومنصب بدون لیاقت هستندسر سازگاری ندارم وامیدوارم مردم خوب وفهیم بخش مرکزی ازوجود این انسان شایسته واکثر جوانان عزیز باهمکاری وهمیاری استفاده نمایند چون خداوند یک نعمت خوب در وجود این انسان گذاشته است درک بالا ووالای آقای محمودی عزیز است که همه انسانها رادرک می کند امیدواریم درکارشان موفق باشند وبه مردم عزیز شهرستان خدمت نمایند

  8. دیدی مرد نبودی واقعا

  9. باسلاموخسته نباشیدخداروشکر که شهرستان نکا شاهد یک مدیربومی باتجربه وباسوادومعتقد وبی آلایش شد.مهندس محمودی جوانی باتلاش وبا استعدادکه دارای سوابق درخشان می باشد .دوستان می توانند به رزومه و دوستان نزدیک مهندس مراجعه کنند تا با اخلاق خوب وحرفه ای مهندس آشنا شوند.به امید روزهای خوب…..

  10. رضایی سارمی در گفت:

    تشکر میکنم از دولت تدبیر امید هرکی رادرجای خودش بکارمیگیرد آرزوی موفقیعت دارم خدمت جناب مهندس محمودی پرتلاش زحمت کش خستگی ناپزیر وکاربلدبه مسایل سیاسی.اجتماعی .اقتصادی.عمرانی و..واقعاشایست این منصب میباشند

  11. چرا اسمتو پاک کردی فقط دیدی مرد نبودی را گذاشتی چرا کامنتی که از جلالیان تعریف کردم و واقعا هم واقعیت داشت رو نذاشتی مگه با بچه سرکار داری یدالهی نکن اینکارا رو

  12. بخشدار توانمند و بی حاشیه
    جوان خوشنام آرزوی توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *