آیه الله طبرسی خواستار تغییرسبک زندگی مسلمانان برپایه مبانی قرآنی شد

امام جمعه ساری با تاکید براینکه جایگاه قرآن در زندگی حفظ شود، گفت: سبک زندگی مسلمانان باید قرآنی شود.
خبرگزاری فارس: سبک زندگی مسلمانان باید قرآنی شود/ متولی دریا مشخص شود

آیت الله نورالله طبرسی امروز در نماز پر فیض جمعه ساری به فضائل روزه داری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

وی با تاکید براینکه در ایام ماه مبارک رمضان ضمن رعایت ۹ گانه ابطال روزه باید به محتوا و فلسفه این واجب الهی توجه شود، اظهار داشت: شرط کمال و صحت روزه‌داری باید رعایت شود.

طبرسی ماه مبارک رمضان را ماه بهار قرآن عنوان کرد و افزود: تلاوت، تفسیر و جلسات قرآنی در هر شریطی نباید در ایام ماه مبارک رمضان تعطیل شود.

وی با ابراز تاسف از این قرآن در میان مسلمانان مغفول واقع شد، تصریح کرد: جمعیت مسلمانان جهان به یک میلیارد رسیده است اما قرآن در بین این جمعیت غریب ماند.

طبرسی با اشاره به اینکه با تمسک به قرآن می توان از سیطره استکبار خارج شد، خاطر نشان کرد: متاسفانه استعمار قرآن را از مسلمانان گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: ۵۰ کتاب آسمانی در یونسکو حفظ شده است که به اقرار متولیان امر تنها قرآن از همه برتری دارد. بعد از انقلاب مسلمانان کشور به قرآن بازگشتند اما سبک زندگی آنان قرآنی نشد.

خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه علما و روحانیون به تغییر سبک زندگی مسلمانان بپردازند، خاطر نشان کرد: این مهم دغدغه رهبری است.

وی به رعایت عفاف و حجاب در نظام اسلامی تاکید کرد و متذکر شد: آیات عفاف و حجاب نیز مانند سایر موارد قرآن در جامعه مغفول مانده است.

طبرسی حجاب ظاهری که در حال حاضر در کشور متداول شده است را عین بدحجابی دانست و گفت: ضرر بد حجابی از بی‌حجابی بدتر است. استعمار برای از بین بردن هویت جوانان معنویت، فرهنگ و حجاب را نشانه رفته است.

نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه وجود دریا و جنگل در استان‌های شمالی کشور باید ظرفیت محسوب شود، اظهار داشت: بعد از ۳۴ سال انقلاب اسلامی دریای مازندران بدون متولی است.

این مسئول به میزان غرق شده‌ها در دریای مازندران اشاره کرد و گفت: اینکه در ۱۱ روز ۶۶ نفر دریای غرق شوند غیرقابل تصور است.

وی به نابسامانی دریا و گله روحانیون و علمای دینی در مازندران اشاره کرد و گفت: ما خواستار ملی شدن دریای مازندران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه با ملی شدن دریا سلامت، امنیت و جایگاه معنویت حفظ می‌شود، خاطر نشان کرد: جمعیت شناور در شهرهای ساحلی مازندران ۱۱ میلیون نفر است.

وی خواستار پیگیری مسئولان کشوری در ملی شدن دریای مازندران شد.

خطیب جمعه ساری به سالروز تاسیس شورای نگهبان در کشور اشاره کرد و گفت: امام راحل دستور تاسیس شورای نگهبان را در مجلس صادر کردند.

وی درباره جایگاه شورای نگهبان به نقل از امام راحل و رهبری، یادآور شد: امام راحل فرمودند، اگر فردی نسبت به قانون و شورای نگهبان کار شکنی کند مفسد فی الارض است.

طبرسی به حساس بودن دشمنان جمهوری اسلامی نسبت به شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: رهبری نیز فرمودند، شورای نگهبان نماد اسلامیت نظام است و باعث مشروعیت قانون می‌شود.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *