امام جمعه نکا:استکبار ستیزی از ویژگی های شاخص بسیج است

ایت الله محمدی لائینی  امام جمعه شهرستان نکا پس از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌ی اطهار(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش فرمودند. ای مومنین، باتقوا باشید و با راستگویان باشید.
ادامه ی تفسیر سوره‌ی صافات :
خداوند می‌فرماید نوح از ما خواست که مستکبران را نابود کنیم و ما هم خوب به او پاسخ دادیم. ما قوم نوح را نجات دادیم و بقیه را در آب غرق کردیم. مستکبران قصد داشتند مومنان را از راه راست منحرف کنند. خدای بزرگ می‌فرماید ما بهترین جواب دهندگان هستیم. هر کسی که خدا را بخواند، خدا هم جواب او را می‌دهد.
یکی از مصادیق آن امام حسین(ع) است. اکنون بیست میلیون زائر از نقاط مختلف جهان به سوی حرم آن حضرت حرکت کردند. آن هم با پای پیاده. این همان جواب نیکوی خداوند به امام حسین(ع) است. امام حسین(ع) باید شهید می‌شد. اگر شهید نمی‌شد مگر چقدر عمر می‌کرد؟ امام شهید شد و نام اباعبدالله الحسین در تاریخ ماند. اولین زیارت در اربعین باقی ماند، اولین شکوفه های عاشورا در اربعین ظاهر شد. مغناطیس پرجاذبه حسینی اولین بار دراربعین جلوه گر شد. زیارت جابر انصاری در اولین اربعین حسینی و پس از آن این حرکت پرشورتر شد و هر روز این حرکت را زنده تر کرده است. این همایش حسینی و عبادی و رزمایش سیاسی امنیتی و فرهنگی را در روز اربعین کلید می زنیم. در زیر این آسمان، چنین تجمعی بی سابقه است.
وقتی که جابر کنار قبر امام حسین(ع) آمد سه بار صدا زد «یا حسین» و جوابی نشنید. سپس به خود گفت: ای جابر، چگونه انتظار جواب داری در حالی که حسین سر در بدن ندارد.

همچنین آیت الله محمدی لائینی در خطبه دوم  توصیه به تقوا و گفت: نیازی نیست که همه کنار قبر امام حسین بروند، هر کس هر کجا هست، باتقوا باشد. اگر انسان امانت‌دار باشد، نماز را به پا دارد. دزدی نکند و کارهای خلاف نکند و تقوا را رعایت کند. در حقیقت قبر امام حسین(ع) را زیارت کرده است.
دهم آذر روز شهادت سید حسن مدرس است که به روز مجلس نامگذاری شد.
روز جهانی ایدز است که یکی از بیماری های خطرناک است. باید مسائل بهداشتی را در این زمینه رعایت کرد، جوانان  روابط اجتماعی خود را رعایت کنند که خدای ناکرده دچار این بیماری خانمانسوز  نشوند.
سالروز تصویب قانون اساسی در جمهوری اسلامی در سال ۵۸ است. انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب قانون محور است.
روز جهانی معلولان است. این عزیزان در زندگی مظلوم هستند. باید همه‌ی ما نسبت به آنها دغدغه داشته باشیم.
تشکر از بسیج که رزمایش نیکویی را برگزار کردند.
حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات به  شهرستان نکا اختصاص داده شد که انشاءالله با همت مردم این مبلغ فراهم می شود.
در خبرها آمده که جهاد کشاورزی ، ۱۷۰۰ تن سیب زمینی را از بین برده. بهترین راه این بود که به مصرف فقرا برسد. امحا کردن در نظام اسلامی هیچ معنایی ندارد و این، روش کشورهای سرمایه داری است.
حضرت امام(ره) درباره‌ی مجلس فرمودند: اگر مجلس شورای اسلامی آنطور که ما می خواهیم اسلامی باشد، همه‌ی مشکلات حل می‌شود. اگر ما می‌بینیم در کشور مشکلات است، پس این مجلس مقصر است.
مقام معظم رهبری در سخنان آخر خود در باره‌ی خطر نفوذ اشاره کردند. عده‌ای هستند که هر روز به نیروهای بسیجی به عنوان تندرو و افراطی لقب می دهند که این هم تکمیل کننده پروژه دشمن است.
از آفت های بسیج، غرور و رو آوردن به زندگی مرفه می‌باشد.
استکبار ستیزی از ویژگی های شاخص بسیج است.
ملت ایران تا روزی که آمریکا از خوی استکباری خود دست بر ندارد، از شعار «مرگ بر آمریکا» دست بر نمی‌دارد.

سایت مصلی نماز جمعه نکا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *