صدور کارت شناسایی بافندگی فرش به ۴۵۰۰ نفر در مازندران

مسئول امور فرش دستباف مازندران گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بافنده دارای مهارت فنی و آموزش ویژه در مازندران دارای کارت شناسایی بافندگی فرش هستند.
به گزارش خبرنومه:غلامرضا آقاگل‌زاده در حاشیه جشنواره گره زنی مرکز ملی فرش ایران که همزمان در سراسر کشور در بابل برگزار شداظهار کرد: ۲ هزار نفر از ۴ هزار و ۵۰۰ نفری که دارای کارت شناسایی بافندگی فرش هستند در کارگاه‌های فرش دستباف از قبیل مجتمع‌های قالیبافی و کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز تولید فرش دستباف مشغول فعالیت هستند.

وی از فعالیت ۱۶۱ واحد کارگاه‌های متمرکز در استان خبر داد و افزود: ۶۱ واحد کارگاه‌های غیرمتمرکز و ۱۰۱ نفر از طراحان نیز در این حوزه فعالیت دارند.

مسئول امور فرش دستباف مازندران با اشاره به اینکه مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات مشاغل خانگی به تفکیک شهرستان‎ها به عاملیت بانک رفاه در حال توزیع است، تصریح کرد: به هر نفر بافنده ۳ تا ۴ میلیون تومان وام با بهره چهار درصد تخصیص می‌یابد ، از محل صندوق کارآفرین امید نیز به کارگاه‌ها و مجتمع‌ها مبلغ ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص می‌یابد.

این مسئول با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره، بیان کرد: بسترسازی به منظور ارتقا منزلت شغلی قالی‌بافان و دست‌اندرکاران هنر صنعت فرش دستباف، در راستای تثبیت اشتغال، افزایش تولید و توسعه بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم و بسترسازی برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دست‌اندرکاران عرصه هنر صنعت فرش دستباف، فراهم ساختن زمینه مساعد برای ارتباط بیشتر دست‌اندرکاران هنر صنعت فرش دستباف، معرفی توانمندی‌های فرش استان‌ها و معطوف کردن افکار عمومی به این رویداد و تقویت همدلی و همکاری بین فعالان هنر صنعت فرش دستباف ایران است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره گره زرین از سوی مرکز ملی فرش ایران به صورت ملی در سراسر کشور در حال اجرا است، یادآور شد: تعداد کل شرکت‌کنندگان مازندران در این جشنواره ۵۰ نفر بوده که هفت نفر از بابل هستند که در رشته‌های قالیبافی، رنگ‌رزی، طراحی و نقاشی، مرمت و رفوگری با هم به رقابت می‌پردازند که سه نفر در رشته قالی‌بافی و یک نفر در رشته‌های دیگر به جشنواره کشوری راه می‌یابند.

آقاگل‌زاده تبیین کرد: این جشنواره به مدت سه روز در شهرستان‌های بابل، ساری و کلاردشت برگزار می‌شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آقای مسئول خبر داری تامین اجتماعی بصورت فله ای دارد بیمه قالیبافان را قطع میکند شما کجا هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *