رضا آزادی کناری از فعالیت بیش از ۱۸۰۰۰ دهیاری مصوب درمازندران خبر داد

مدیرکل امور روستائی مازندران گفت: بیش از یک‌هزار و۸۰۰ دهیاری مصوب دارای مجوز در مازندران فعالیت دارد.
رضا آزادی‌کناری در مراسم افتتاح دهیاری روستای بالف کلا شرقی بابلکنار اظهار داشت: امروز شکوفایی و پویایی کشور مرهون خون شهدا بوده و تلاش خدمتگزاران نظام برای محرومیت‌زدایی روستاها است.

وی افزود: ساختمان دو منظوره دهیاری و شورای اسلامی بالف کلا شرقی که به مساحت ۱۰۰ متر در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید از برکات نظام جمهوری است.

آزادی‌کناری خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت نهم یعنی تا قبل از سال ۸۴ از سه هزار و ۱۴۴ روستا، تعداد دهیاری‌های دارای مجوز و فعال مازندران ۵۰۰ روستا بوده که این عدد تا امروز به یک هزار و ۸۰۲ دهیاری رسید.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال ۸۴ تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای ما بسیار ناچیز بود، افزود: در دولت نهم و دهم توجه خاصی به روستاها صورت گرفته است.

آزادی‌کناری با بیان اینکه دهیاری یک نهاد غیردولتی بوده و مستقیم از دولت بودجه دریافت نمی‌کند؛ بلکه عمده درآمد دهیاری‌ها از طریق عوارض و صدور مجوز برای ساخت و ساز کسب می‌شود، بیان داشت: در سال گذشته ازدفتر اداره‌کل امور روستایی مازندران مبلغ ۳۴ میلیارد تومان به دهیاری‌های مازندران برای انجام امور عمرانی، فرهنگی و خدماتی تخصیص داده شد.

مدیرکل روستایی استانداری مازندران بیان داشت: بخشداران باید با همکاری دهیاران پتانسیل‌های شهرستان را شناسایی تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم گامی بلند در شکوفایی این مناطق برداریم.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران در ادامه از دهیاران به عنوان بازوان توانمند بخشداران در تمام عرصه‌ها یاد کرد و گفت: عملکرد مثبت دهیاران چهره روستاها را متحول می‌کند.

آزادی‌کناری اذعان داشت: به مناسبت روز دهیاری ۱۷ ساختمان دهیاری در مازندران افتتاح و به بهره‌برداری رسید و تعدادی در دست ساخت است.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در دولت نهم و دهم انجام گرفته که امیدواریم در دولت یازدهم شاهد اقدامات چشمگیرتری باشیم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *