تلاش مسئولان برای کاهش تعرفه‌های خدمات به زائران اربعین

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مسئولان نسبت به کاهش تعرفه‌های خدمات به زائران اربعین حسینی تلاش کنند.

به گزارش خبرنومه:به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان اظهار کرد: تلاش مسئولان باید در جهت کاهش تعرفه‌های خدمات به زائران اربعین حسینی باشد.

شکریان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان مربوطه از افزایش تعرفه‌های خدمات به زائران اربعین حسینی اظهار تعجب کرد و گفت: مسئولان باید در جهت کاهش تعرفه‌های خدمات به زائران اربعین حسینی، اعم از هزینه حمل و نقل و صدور روادید تلاش جدی از خود نشان دهند.

وی با وجود زمینه‌های مناسب و بسترهای لازم همکاری و هماهنگی بین دولت عراق و ایران،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به آمادگی همکاری دولت عراق طی سال‌های پس از صدام و به‌ویژه چند سال اخیر،‌ مسئولان ایرانی باید درجهت تقویت همکاری‌ها در اربعین حسینی تلاش مضاعف داشته باشند و از ظرفیت برادری به‌وجود آمده بین دو کشور عراق و ایران نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از روند رو به رشد تعرفه‌های خدمات زائران حسینی انتقاد کرد و گفت: امسال نیز شاهد رشد تعرفه‌های خدمات در بخش حمل و نقل هستیم و در بخش صدور روادید نیز باید تدابیری اتخاذ شود تا هزینه آن نیز کاهش یابد.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش برگرفته از ارزش‌های والایی چون جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و همه خوبی‌ها است که همه می‌توانند از آن برای خود الگوسازی کنند.

شکریان تصریح کرد: آنچه در محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) برای شیفتگان و عاشقان آن حضرت حائز اهمیت است تبیین و روشنگری جریان‌های حق و باطل است.

این مسئول تاکید کرد: پیاده‌روی میلیونی مسلمانان و شیعیان در اربعین حسینی نماد استکبارستیزی مسلمانان و شیعیان جهان در مقابله با جریان‌های فتنه‌انگیز و تکفیری است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برگزاری پرشکوه عزاداری‌های ماه محرم خصوصا همایش پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی مورد تأکید روایات و متون دینی است و برگزاری هر چه پرشورتر و با عظمت عزاداری اباعبدالله (ع) مصداق بارز ترویج شعائر است.

شکریان افزود: انقلاب اسلامی ایران از برکت قیام امام حسین (ع) شکل گرفت، اگر امروز شاهد حیات دین اسلام بعد از هزار و چهارصد سال هستیم از برکت محرم و صفر است و حیات انقلاب اسلامی و تداوم آن هم به برکت عاشورا و حسین بن علی (ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر ایجاد معرفت و شناخت در عزاداری‌های ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش تاکید کرد: اربعین حسینی فرصت مناسبی برای شناخت عمیق فلسفه قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برگزاری هرچه باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین حسینی و با توجه به شرایط بسیار حساس مردم منطقه از جمله مردم عراق که از تمام زندگی خود برای خدمات به زائران اربعین حسینی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند از روند افزایش تعرفه‌های خدمات به زائران انتقاد کرد و گفت: دغدغه و تلاش مسئولان باید در جهت کاهش تعرفه‌های خدمات به زائران اربعین حسینی باشد و همه باید برای ترویج معارف و شعائر دینی از جمله برگزاری این گردهمایی عظیم و میلیونی جهان اسلام در روز اربعین حسینی تلاش کنند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *