رکابیان:خانواده مهم‎ترین نهاد درایجاد فرهنگ کتاب‎خوانی است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود گفت: خانواده یک نهاد مهم و تأثیرگذار است که فرهنگ مطالعه را در بین افراد خانواده فراهم می‎کند.

به گزارش خبرنومه: سید احمد رکابیان بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب این شهرستان اظهار کرد: این نمایشگاه با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‎های عمومی میاندورود در کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) شهر سورک برگزار شد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه هزار عنوان کتاب در ۵ هزار جلد وجود دارد که با ۳۰ درصد تخفیف به فروش می‎رسد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود با اشاره به برنامه‎های هفته کتاب در این شهرستان، گفت: اهدای کتاب به مدارس، مسابقات کتاب‎خوانی و تجلیل از نویسندگان این شهرستان از برنامه‎های مورد نظر در هفته کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب از امروز تا ۳۰ آبان ادامه دارد که ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر برای بازدید و خرید علاقه‎مندان به کتاب برقرار است.

رکابیان به پیشرفت فناوری و دسترسی آسان به انواع شبکه‎های مجازی اشاره کرد و افزود: امروزه با پیشرفت فناوری، امکان مطالعه کتاب در بین افراد کم‎رنگ شد، ولی باید در نظر داشت هیچ‎گاه جای اصلی کتاب را نخواهد گرفت، زیرا ایجاد فرهنگ کتاب‌خوانی می‎تواند زمینه رشد علمی جامعه را احیا کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود تأکید کرد: با ایجاد فرهنگ کتاب‎خوانی شاهد رشد علمی در جامعه خواهیم بود که این امر با فرهنگ‎سازی مطالعه کتاب میسر می‎شود.

رکابیان نهاد خانواده را به‎عنوان تأثیرگذارترین مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: خانواده یکی از نهاد مهم و تأثیرگذاری است که فرهنگ مطالعه را در بین افراد خانواده فراهم می‎کند.

وی به ایجاد بستر مناسب در فرهنگ کتاب‎خوانی اشاره کرد و گفت: کودکان سرمایه‎گذاران آینده کشور محسوب می‎شوند و جامعه‎ای موفق خواهد بود که فرهنگ کتاب‎خوانی در آن نهادینه باشد و بهترین تشویق برای ایجاد عادت به مطالعه در کودکان، اقدام والدین به مطالعه و ایجاد بستر مناسب در این امر است.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *