عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی مازندران در ۲۴ آبان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در روز ۲۴‌ آبان‌ماه به مناسبت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار خبر داد.

به گزارش خبرنومه:به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، مرتضی عمرانی در جلسه شورای مدیران کتابخانه‌های عمومی مازندران که در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد با بیان اینکه کار فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید، اولویت کاری ماست، گفت: مجموعه‌ای موفق‌تر ارزیابی می‌شود که به لحاظ کمی و کیفی در اجرای این برنامه‌ها بهتر عمل کند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مراسمات تقدیر از مقام کتاب‌داران و ترویج گفتمان کتاب‌خوانی در کشور، استان و شهرستان‌ها، به لزوم توجه ویژه به این برنامه‌ها تاکید کرد.

عمرانی با بیان اینکه مازندران رتبه دوم کشور را به لحاظ تعداد منتخبان کشوری در آیین تکریم مقام کتاب‌داران به‌دست آورده است، اظهار داشت: این موضوع نشان‌دهنده عزم جدی همکاران در استان برای ترویج گفتمان کتاب‎خوانی در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: تکریم کتاب‌داران از اصولی‌ترین سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و مدیران کتابخانه‌ها این امر را به عنوان یک ضرورت در محیط کار در نظر داشته باشند و به طرح‌های ابتکاری در کتابخانه‌ها نیز بها داده شود.

این مسئول با بیان اینکه براساس آموزه‌های اسلامی تکریم ارباب رجوع از بایسته‎های مهم در مدیریت محسوب می‌شود، ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در استان که تنها سه درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود رضایت‌بخش نیست و همه همکاران باید تلاش کنند تا این وضعیت بهبود یابد.

عمرانی از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در روز ۲۴ آبان به مناسبت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار خبر داد.

در ادامه جلسه هر یک از روسای ادارات، پرسش‌ها و مشکلات خود را در زمینه اداره کتابخانه‌های عمومی و مسائل درآمد و هزینه مطرح کردند و مدیرکل و کارشناسان مربوطه نیز ضمن پاسخ به همه موارد، به برطرف شدن مشکلات با بررسی موارد مطرح شده تاکید کردند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *