تشريح عملكرد ۴ ماهه فرمانداري شهرستان نكا

جعفر احمدي  فرماندار شهرستان نكا  در گزارشی به تشريح عملکرد ۴ ماهه دستگاهاي دولتي  شهرستان در زمان تصدي خود بر مسند فرمانداري اين شهرستان پرداخت .

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان نکا طي نوشتاري كه در تارنمای اطلاع رسانی فرمانداری اين شهرستان درج شده است به تشريح گزارشی از عملکرد ۴ ماهه مديران دستگاهاي دولتي در اين شهرستان پرداخت.

مهندس جعفر احمدی با گرامیداشت یادوخاطرشهدا به ویژه ۴۳۲ شهید شهرستان نکا گفت: عمده اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید ،خدمت بی منت به مردم وهمچنین تلاش برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشوراست که علی رغم دشمنی های دشمنان انقلاب ،مسئولان نظام دلسوزانه برای آبادانی جامعه تلاش می‌کنند.

* راه مسكن و شهر سازي :
وی به اجرای طرح های آسفالت راه روستایی این شهرستان اشاره کرد وگفت: ازتیر امسال تا کنون راههای روستاههای،آکرد، چناربن،زارم، درویشان، مسیر نکا به هزار جریب ، امامیه، که کلاً برای این راهها یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.
احمدی افزود:حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیر برای خط کشی قطعه دوم محورنیروگاه به طول ۵کیلومتر،خط کشی سه راهی طوسکلا به حسین آباد،نکا به سد گلورد،نکا به لایی، نکا به سوچلما هزینه شده است.
وی گفت:رنگ آمیزی تردد پل به طول ۲ کیلومترو ترمیم و بهسازی۲۵ دستگاه چراغ چشمک زن و لکه گیری آسفالت درحوزه استحفاظی از دیگر فعالیت درحوزه راه بوده است.
احمدی تصریح کرد: در حوزه راهداری محور نکا به بهشهر شامل خاکبرداری حریم ،نصب تابلو، ازبین بردن علف های هرز کنار جاده ، لایروبی کانال ، شستشوی تابلوهاو علائم انجام شد و تعداد ۲پروژه ۶۲ واحدی و ۸۶ واحدی مسکن مهر به پیمانکاران واگذار شد و ۱۰۰واحد نیز ۶ماهه نخست امسال ساخته و تحویل مردم شده است.

*  آب و فاضلاب روستايي :
وی اظهارکرد:درحوزه آب و فاضلاب روستایی نیز آماده کردن بستر انجام عملیات ، اجرای آب رسانی، احداث خط انتقال و شبکه داخلی، احداث مخزن زمینی برای ۳پروژه مجتمع های آبرسانی شامل شهرداری پی رجه،مجتمع اّبرسانی شهدای ولامده و مجتمع آبرسانی بخش مرکزی طوسکلا بوده است که تا کنون يك ميليارد و يكصدميليون تومان هزینه شده است.
احمدی بیان داشت:درسال ۹۴ بیش از ۶ کیلومتر لوله آب شرب در اختیار روستاههای تحت پوشش و غیر تحت پوشش قرار گرفت.
فرماندار نکا گفت:پروژههای آبرسانی به روستاهها به خصوص آبرسانی سیار با تانکر حدود ۲۰ روستا انجام گرفت.

*آب و فاصلاب شهري :
وی افزود:درحوزه آب و فاضلاب شهری نیزافتتاح یک حلقه چاه و اتاقک چاه و خط انتقال به طول ۶۰۰ متر از سال گذشته آغاز و امسال در هفته دولت به بهره برداری رسید که ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان نکا گفت: برای تعویض پمپ الکترو موتور و لوله آب رسان دو حلقه چاه که ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است واصلاح و توسعه ۲شبکه آبرسانی ۲۰۰ متر و ۳۵۰ متری در نکا ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی گفت:ذون بندی شبکه آبرسانی ، احداث مخزن ۵هزار متر مکعبی از مهمترین پروژه های این حوزه تا پایان سال ۹۴ است.
فرماندارنکااظهارداشت:مهمترین دغدغه استان وشهرستان اشتغال است که دراین زمینه در حوزه تعاون ،کار ورفاه اجتماعی نیز حدود ۴۰۰ تعاونی در شهرستان نکا وجود دارند که ۴۰ درصد آنان فعال هستند.

* تعاون كار رفاه اجتماعي :
وی گفت:حمایت از کارگران که شغل خود را از دست دادند و کمک به برخی از طرح ها که با پیشرفت فیزیکی آماده راه اندازی هستند مهترین اولویت در زمینه اشتغال است.
احمدی بیان کرد:برای رفع موانع تولید ۴ جلسه تشکیل شد و همچنین دراین حوزه به برخی از واحدهای اقتصادی مانند نصب برق و گاز کمک هایی شده است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان نکا گفت:پیگیری تاسیس تعاونیهای اشتغال زا که به ویژه درمناطق روستایی از مهمترین برنامه و اولویت ما در زمینه تعاون است.

* فرهنگ و ارشاد اسلامي
وی بیان داشت:در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و کتب مذهبی و ادعيه به مدت یک ماه درمصلای امام خمینی(ره) تقریبا ۴۰ میلیون ریال،نصب دوربین مداربسته در ساختمان اداری و آمفئی تائتر به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال ،اجرای طرح دریا با انجام برنامه های فرهنگی و هنری و سالم سازی دریا به مبلغ ۳میلیون ریال انجام شد.
احمدی افزود:همچنین برگزاری همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور نجات یافتگان از بند مواد مخدر و خانواده های آنان به مبلغ ۵ میلیون ریال،برگزاری بزرگداشت روز آزادگان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثار گران،همایش بزرگداشت هفته دولت به میزبانی ارشاد در ۸ شهریور،همایش سبک زندگی با حضور ۳۵۰نفر از بسیجیان و هیئت عاشقان ولایت با همکاری سپاه و موسسه اندیشه های فرج به مبلغ ۵میلیون ریال،برگزاری همایش ۲ روزه سالمندان و روز جهانی کودک درارشاد با هزینه ۵ میلیون ریال ،برگزاری مراسم تجلیل از برترین های قرآنی که در آزمون کشوری انتخاب شدند به مبلغ ۵۰ میلیون ریال
برپایی نمایشگاه آثارتجسمی واقعه عاشورا وحرم کربلا به مبلغ ۵میلیون ریال می باشد.

*توزيع برق نكا:
وی تصریح کرد:درحوزه امور برق نیز خوشبختانه همه روستاههای شهرستان از نعمت برق برخوردار هستندکه در این راستا ۲۰ کیلوولت خط۲۰مداره کمربندی نکا به طول ۴ کیلومتراحداث شد که ۳۴۰میلیون تومان هزینه شده است.
احمدی بیان داشت:احداث خط ۲۰ کیلوولت ۲۰مداره و نصب ترانس جهت تقویت ولتاژ در ۲۵ نقطه با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان صورت گرفت.
فرماندار نکا افزود:برای تقویت ترانس ها در ۶۵ نقطه شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان و برای خرید ماشین و دستگاه جک بالابر ۲۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

* بنيابد شهيد و امور ايثار گران :
وی گفت:در حوزه بنیاد شهیدو امور ایثار گران ۴پروژه دنگسرک تکمیل که ۱۵ میلیون تومان هزینه شد برای روستای آلوکنده نیز کلنگ زنی شده است که برای هر گلزار شهید تا سقف ۵ میلیون هزینه می کنیم که گلزار شهدای کوهسار کنده و شهدای گلورد بزرگ تکمیل نشده است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰ یادواره شهدادر شهرستان نکا برگزار شد گفت:شهید شاخص شهرستان نکا نیز سردار طوسی بود که یادواره این شهید نیز در شهرستان برگزار شد.
احمدی بیان داشت:۶گردهمایی بزرگ نیز با حضور جانبازان۲۵درصد به بالا،همسران شهدا و جانبازان همسران آزادگان نیروهای ایثارگر شاغل با هزینه ۴۰میلیون تومان هزینه شد.

* بنياد مسكن انقلاب اسلامي :
در حوزه بنیاد مسکن نیز تا کنون ۵۰ فقره سند مالکیت روستایی صادر شد و تا پایان سال نیز ۶۰۰فقره صادر می شود.
آسفالت ملاخیل همراه با نصب جدول اعتبار ۱۵۰میلیون تومان، جدول گذاری و زیرگذری و آسفالت روستای شيت ۲۰۰ میلیون تومان، اجرای پل آکرد ۳۰ میلیون تومان،جدول گذاری سوته خیل اعتبار ۵۰ میلیون تومان، احداث ۲ دهنه آبرو و جابجایی شبکه حدود ۱۰اصله روستای ولامده حدود ۷۰میلیون توماناحداث کانال هدایت سیل آب روستای ولادیمه ۳۰میلیون تومان ،احداث دیوار حفاظتی چلمردی (دیوارسنگی)،آسفالت روستای نودهک ۱۰۰ میلیون تومان جدول گذاری آبهای سطحی در روستای میانکاله با اعتبار ۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

* مديريت جهاد كشاورزي :
وی اظهارداشت:در حوزه کشاورزی نیز برنج در ۹هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان انجام شد که که ۸۰میلیون تومان در بحث مبارزه با خشکسالی در مزارع برنج هزینه شد.
احمدی گفت:تا کنون ۳۶ هزار تن گندم و ۵۲ هزار تن برنج توسط جهادکشاورزی شهرستان از کشاورزان خریداری شد.
وی تصریح کرد:شهرستان نکا ظرفیت تولید ۱۰هزار تن تولید شیر و ۱۰۰۰تن تولید گوشت قرمز راداردوهمچنین ۳۰هکتاراز اراضی که قبلا تغییر کاربری شده دوباره تبدیل به کشاورزی شد.
احمدی افزود:جاده های بین مزارع نیز ۵ کیلومتر باهزینه ۱۰۰میلون تومان احداث شد و احداث باغ در اراضی شیب دار حدود ۷۰ هکتار ۶۰۰میلیون تومان هزینه شد.

* بهداشت و درمان :
فرماندار نکا گفت:در حوزه بهداشت افتتاح و راه اندازی کلینیک طوبی ۳۰۰میلیون تومان ، افتتاح خانه بهداشت ۵۰۰میلیون تومان، خرید یک دستگاه آمبولانس برای اورژانس طوسکلا به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان،
وی اظهار داشت:افتتاح ۲مرکز درمانی کمیشان و چلمردی ،افتتاح اورژانس ۱۱۵ کمیشان،توسعه خانه بهداشت، تکمیل ساختمان دیالیز و سی تی اسکن از مهترین برنامه ها در حوزه بهداشت بوده است.

* بهزيستي :
احمدی افزود:در حوزه بهزیستی در شهرستان نکا از تیرماه تا کنون ۴۰۰ میلیون تومان وام اشتغال ، ۱۲۰ میلیون تومان وام کارفرمایی و ۱۰میلیون تومان نیز وام به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد.
فرماندار نکا گفت:همچنین برای مسکن های نیمه تمام ۱۰ میلیون تومان داده شد و۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بیمه افراد تحت پوشش داده شد که بیش از ۳هزار مددجو دارند و بیش از ۶۰۰ نفر نیز مستمری بگیر این نهاد هستند.

*اعم برنامه هاب هفته دولت :
وی با اشاره به افتتاح ۲۵ طرح عمرانی و خدماتی هفته دولت در نکا افزود: این طرح ها در زمینه مختلف خدماتی، عمرانی، آموزشی، راه و جاده سازی، برق ، آب و… بوده و بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال اعتبار صرف این پروژه ها شده است.
فرماندار نکا ادامه داد: افتتاح خانه وزنه برداری سردار طوسی، افتتاح رختکن ورزشی داوران و مربیان مجموعه چمن مصنوعی، افتتاح زمین ورزشی روستای سه کیله، افتتاح خانه های بهداشت، کلینیک تخصصی طوبی، افتتاح و تجهیز یک حلقه چاه جدید آب به همراه اجرای ۶۰۰ متر خط انتقال، افتتاح کتابخانه عمومی خورشید، آسفالت، خانه هلال احمر، پروژه های کشاورزی، برق و… از جمله این طرح ها بوده است.

* آموزش و پروش نكا
وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش درجامعه افزود:افتتاح مدرسه شهید مفتح کوی مهرگان با حدود یک میلیارد تومان ازسوی بنیاد برکت یکی از مهمترین طرح های آموزش و پرورش درشهرستان نکا بود تا دانش آموزان این منطقه از نعمت تحصیل بهره مند شوند.
شهرستان نکا ۱۷هزارو ۵۰۰ دانش آموز در ۲۱۰مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با عرض خسته نباشید وموفقیت بیشتر برای ایشان.لذتی که در خدمت رسانی به افراد محروم می باشد در هیچ چیز دیگر نیست.

  2. مشاور املاک قلعه سر در گفت:

    متاسفانه با این همه بودجه برای شهرستان نکا روستای قلعه سر در فاصله ۵کیلومتری با این همه مشکلات (اسفالت جاده قلعه سر & طرح هادی روستا& ورزشگاه شهدای قلعه سر و…)بودجه ای تعریف نشد مسولان روستا خواهشن تدبیری بیندیشید.

  3. امیدی عین ا له در گفت:

    ضمن تشکرازاقای احمدی فرماندار محترم در گزارش کار بودجه ای برای بخش مرکزی پی رجه درنظر گرفته نشد یا ندیدم یا از گزارش افتاد بخصوص در خصوص جاده ی روستای این منطقه

  4. اجرای طرح دریا با انجام برنامه های فرهنگی و هنری و سالم سازی دریا به مبلغ ۳میلیون ریال…موزیک پخش کرذید با کیک ساندیس منظورتونه دیگه…

  5. جناب مهندس احمدی فرماندار محترم نکا
    سلام و خداقوت ویژه.
    لطفا موضوع آب روستای سورک هزارجریب را نیز عنایت نمایید تا این درخواست تاریخی مردمان خوب روستای سورک حل شود و پرونده اش بسته شود شما را به خدا در این ماه محرم که امام حسین (ع) با لب تشنه در کنار فرات به شهادت رسید مردم این روستا که پیرامون حداقل چهار چشمه جوشان را داراست بی آب نمانند و ارزوی آب در حیاط منازل نمانند.
    پیروز و سربلند باشید.
    ارادتمند- مهندس سورکی

  6. امسال وضع اعتبارات خراب بود ولی روابط هم جای ظوابط را گرفت وبودجه به جاهایی که مستحق بود نرسید الله واعلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *