ربیعی از مختومه شدن ۲۲هزارفقره پرونده درمحاکم نکا خبر داد

رئیس دادگستری شهرستان نکا از مختومه شدن بیش از ۲۲۱۷۵ فقره پرونده در محاکم دادگستری این شهرستان در سال گذشته خبر داد.
حجت الاسلام محمدتقی ربیعی در جمع مدیران شهرستان نکا که بمناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهادت مظلومانه دکتر سید محمد حسین بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای امام راحل در جلسه شورای اداری شهرستان درنماز خانه دادگستری این شهرستان گرد هم آمده بودند با اعلام این خبر خاطر نشان کرد : در قانون اساسی وظیفه همه نهاد ها و دستگاهای دولتی به روشنی مشخص و پنج وظیفه عمده دستگاه دادگستری نیز تبین شده است که شامل: رسیدگی و صدورحکم در مورد تظلمات ، احیا حقوق عامه و گسترش عدل و آزادیهای مشروع ، نظارت بر حسن اجرای قوانین ، کشف جرم و تعقیب مجرمین و مجازات وتعزیر آنان ، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم میباشد که هرروز از عمر انقلاب اسلامی ما میگذرد به این وظایف آشناتر و نزدیکتر میشویم.

IMG_1485
IMG_1479IMG_1484IMG_1503
ربیعی در ادامه با اعلام اینکه این دستگاه در شهرستان نکا تنها با سی در صد نیروی انسانی مشغول بکار است و با کمبود قاضی مواجه است خاطر نشان کرد: با این وجود با تلاش و پشتکار فراوان توانسته است در سال گذشته بیش از ۲۲ هزار پرونده را رسیدگی و مختومه اعلام نماید.
رئیس دستگاه قضایی شهرستان نکا بسیاری از پرونده ها را دلیل بر موازی کاری بعضی از مدیران اعلالم کرد و گفت چنانچه مدیران دستگاهای دولتی از مشاورین مجرب بهر مند باشند بسیاری جرایم بوجود نمی اید و اکثر پرونده دلیل بر آشنا نبودن مدیران با قوانین است .
او با اظهار گله مندی از دهیاران و بعضی از شورای های اسلامی در روستاها در عدم استعلام درساخت و سازها و بحث فروش املاک گفت : کلی هزینه صرف بیت المال میشود که دستگاه قضایی باید وقت صرف بررسی شکایات در این حوزه گردد.
جت السلام محمد تقی ربیعی در ادامه گفت : پارسال ۳۴۲۱ فقره پرونده حقوقی وارده داشتیم و ۳۵۴۹ فقره مختومه اعلام شده است در بخش جزائی ۳۴۸۴ وارده ۳۱۳۴ فقره مختومه ودربخش اجرای احکام مدنی ۸۵۴ فقره وارده ۱۰۰۲ فقره مختومه شده دراجرای احکام کیفی نیز ۲۰۵۸ فقره وارده بود و ۲۱۵۶ فقره مختومه اعلام شد. در دادسراهای تعداد۵۳۹۰ فقره وارده داشتیم تعداد۵۳۶۲ فقره مختومه اعلام شده است در شورای حل اختلاف در ده شعبه شهری و سی شعبه روستائی ۷۰۰۰ فقره پرونده وارد شده و رسیدگی شده است
این خبر در دست ویرایش است…..

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باسمه تعالی
    خسته نباشد و خدا قوت می گویم حضور حاج آقا ربیعی و همکاران خدومشان/حق همراشان

  2. حاج اقا ربیعی
    لطفا یه سری به بازپرسی شعبه یک بزن!!
    بعضی ها ظاهرا یادشان رفته مرجعی به نام دادسرای انتظامی قضات وجود دارد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *