قلي پور:فرهنگ بالای مردم گلوگاه موجب ایجاد امنیت مطلوب شد

جانشين فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: همکاری شهروندان و بالا بودن سطح فرهنگ مردم گلوگاه و برخورد جدی با متخلفان موجب برقراری نظم و امنیت مثال زدنی در این شهرستان شده است.

سرگرد علی اکبر قلی پور در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا گفت: نقش مردم در تولید امنیت بی بدیل است و همکاران انتظامی با حضور در محافل عمومی همچون مساجد در جهت ایجاد فضای انس و الفت بین مردم و پلیس تلاش می‌کنند.

وی از اجرای برنامه های متنوع در هفته ناجا خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه امنیت اجتماعی در مدارس، بازدید دانش آموزان از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، همایش اصناف و امنیت، برگزاری مسابقات ورزشی، ارتباط مسولان انتظامی با مردم، برپایی شهرک ترافیک جهت آشنایی دانش‌آموزان با مقررات ترافیکی، نشست مشترک با دهیاران و شوراها، اهدای خون توسط پرسنل انتظامی، دیدار با علما و امام جمعه شهرستان، همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی، تجلیل از خانواده های پلیس، محفل انس با قرآن، از شاخص ترین برنامه های هفته ناجا در گلوگاه است.

جانشین فرمانده انتظامی گلوگاه تصریح کرد: موتور سیکلت هایی که منع قضایی نداشته باشند با مساعدت پلیس و با ارائه برگه عدم خلافی از پارکینگ ترخیص می‌شود.

قلی پور ادامه داد: در بحث کنترل اراذل و اوباش، اداره اطلاعات و امنیت عمومی افراد شناسایی شده را تحت نظر دارد و کنترل می‌کند و با هماهنگی با دستگاه قضایی به شدت با اراذل و اوباش برخورد می‌شود.

وی مطرح کرد: دستگاه های فرهنگی نقش خوبی در افزایش آگاهی و دانش مردم می‌توانند داشته باشند که همین عامل موجب کاهش جرائم می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی گلوگاه اذعان داشت: در خصوص جرائم خشن و قتل، قریب به یکسال موردی نداشتیم و در مورد قتل اخیر نیز بلافاصله بعد از حادثه اکیپ ویژه بررسی با لنتخاب زبده ترین نیروهای پلیس گلوگاه تشکیل شد و قاتل که متواری شده بود لحظه به لحظه توسط پلیس شناسایی می‌شد که همین عامل باعث شد فرد قاتل هیچ نقطه از زمین را فرار امن نبیند و خودش را به فرماندهی انتظامی گلوگاه معرفی کرد.

قلی پور اظهار کرد: شهرستان گلوگاه به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی دارای منطقه وسیعی ازمرغوبترین درختان جنگلی است و با توجه به اینکه کارگاه های چوب بری در این منطقه وجود دارد بحث قاچاق چوب همواره از چالش های این شهرستان بوده و برخوردهای جدی با متخلفان انجام گرفته که اخیرا دو نفر در این رابطه دستگیر شده و دو نیسان پر از چوب های قاچاق نیز متوقف شده است.

وی گفت: طبق نظر سنجی های بعمل آمده بیش از ۶۶ درصد از مردم گلوگاه از فعالیت های پلیس در این شهرستان رضایت دارند.

جانشین فرمانده انتظامی گلوگاه از کاهش ۷۹ درصدی تصادفات خسارتی، ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۵۸ درصدی تصادفات فوتی در این شهرستان خبر دادو افزود: با آگاه سازی و ترویج فرهنگ ترافیک، افزایش گشت ها و حضور مستمر پلیس شاهد کاهش ۴۲ درصدی تصادفات در این شهرستان هستیم.

قلی پور بیان کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش، سرویس های مدارس ساماندهی شده و رانندگان دارای صلاحیت و خوردوهای سالم بکارگیری شده اند. با برنامه ریزی انجام شده در ساعات تعطیلی مدارس، پلیس برای برقراری و حفظ نظم و آرامش و مهیا ساختن مسیری امن برای انتقال دانش‌آموزان از خانه به مدرسه و بالعکس در مسیرهای مدارس حضور دارد.

وی اذعان داشت: جمع‌آوری پاتوق ها و مراکز عرضه قلیان تاثیر مثبتی در کاهش جرائم داشته است. سیاست ما برای حفظ اقتدار پلیس ایجاد امنیت پایدار است و این مهم با حسن خلق بدست می‌آید و همواره در تلاش هستیم تا مداقع ارزش ها باشیم و حرمت این لباس مقدس را حفظ کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی گلوگاه از کاهش ۸ درصدی سرقت در ۶ ماهه گذشته خبر داد و گفت: با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت شاهد کاهش سرقت در این شهرستان هستیم و همچنین با فعالیت قرارگاه مقابله با فروش مواد مخدر در آینده شاهد کاهش چشم‌گیر تخلفات در این زمینه خواهیم بود.

قلی پور در خاتمه ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و نیروی انتظامی، از همکاری و حمایت امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای تامین، دستگاه قضایی، خانواده های شهدا و جانبازان و همه اقشار و اصناف شهرستان گلوگاه تقدیر کرد.

 

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. درودبرهمه جوانان فعال وخوش خلق نکایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *