فریدون فرمانی به تشريح عملكرد پست نکا پرداخت + تصوير
تاریخ انتشار خبر : ۹۴/۰۷/۲۱
۱۷مهر (۹ اکتبر)؛ روز جهانی پست، است ، پست کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمینها و مناطق جهان است. هر پستچی از انجام ۳۰۰۰ سفر جلوگیری می کند، که هر سفر افزون بر هزینه، پیامدهای دیگری چون اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارتهای احتمالی مالی و جانی را نیز به همراه دارد.
بهمين مناسبت فریدون فرمانی رئیس اداره پست شهرستان نکا به تشريح عملكرد اداره خود پرداخت:
با سلام و درود به پیشگاه مهدی موعود (عج) و نائب بر حقش و درود وسلام به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و دو یادگارش و سلام بر رهبر فرزانه حضرت آیت ا… امام خامنه ای وسلام بر شهیدان سرفراز و آلاله های سرخ که قهرمانانه جنگیدند و رفتند تا ما مدبرانه ادامه دهنده راهشان باشیم . امیدوارم در برآورده شدن شعار سال ۹۴ که از سوی مقام معظم رهبری سال دولت و ملت ، هم دلی و هم زبانی نامیده شده است ، سهیم و کوشا باشیم ( انشاء ا… )
قبل از هر چیز فرارسیدن ۱۷ مهر روز جهانی پست را به تمامی همکاران محترم شبکه عظیم پست کشور خصوصا” همکاران فهیم پست استان ماندران و شهرستان نكا تبریک عرض می نمایم .
اداره پست نکا برای انجام وظایف ذاتی خود و تحت پوشش قراردادن این شهرستان از ۳۲ واحد پستی (۱ واحد مرکزی – ۱ واحد آژانس پستی شهری – ۵ واحد دفتر پیشخوان دولت شهری – تعداد۲ واحد نمایندگی پستی و ۲۳ واحد دفاتر ICT روستایی ) و ۲۳ دستگاه صندوق معابر ( ۱۲ دستگاه شهری ۱۱ دستگاه روستایی ) و ارائه خدمات دهی به تعداد ۳۴ صندوق شخصی و ارائه خدمات به ۳۰ اداره و موسسه خصوصی و دولتی پیرامون قرارداد نیابتی ( تبصره ۴۰ ) و ۱۲ نفر نیروی انسانی شاغل در بخش دولتی بهره مند است .
فريدون فرماني در ادامه گفت : با پذیرش مسئولیت اداره سعی نموده ام ، هم در رفتارهای دورنی و هم بیرونی اداره تحولاتی بوجود آورم . در گام نخست هویت این واحد پستی در قالب اداره پست یک شهرستان احیا – نظم و انضباط اداری تقویت و تفکر اقتصادی و شرکتی به صورت مستمر به کارکنان زیرمجموعه تفهیم شده است .در گام بعدی نظارت دقیق و مستمر در روند انجام کار چه در باجه مرکزی و چه در دفاتر ارتباطی تحت الامر اعمال گردید و سعی شد با استفاده از ابزارهای تشویقی بویژه ابزارهای اخلاق مدارانه حس همکاری و اعتماد متقابل بین همکاران تقویت گردد .
در فعالیت های بیرون از مجموعه نیز فعالیت های بازاریابی و ترغیب شرکت ها و بازاریان به استفاده از خدمات و سرویس های نوین پستی افزایش داده شد . آموزش فعالیت های بازاریابی هم در میان متصدیان باجه های قبول و هم در میان نامه رسانها و همکاران توزیع گسترش یافته است .
متصدیان قبول در واقع با تکریم شایسته ارباب رجوع و راهنمایی و پاسخگویی صحیح به سوالات ، نقش موثری در جذب و ماندگاری مشتریان داشته اند و همکاران توزیع نیز با مراجعه به شرکت ها و بازاریان در هنگام تحویل مرسولاتشان سعی می کنند زمینه همکاری های بیشتر و ارائه خدمات پستی به آنها را بررسی و به مدیریت مجموعه منتقل کنند.
کارهای انجام شده و در دست اقدام :
۱- سرو سامان دادن بخش نامه رسانی و توزیع مراسلات پستی در شش ماهه اول سالجاری حدود تعداد ۱۸۰۰۰۰ فقره .
۲- توزیع مناسب و رعایت قوانین و مقررات ایزو ( خصوصا” در امر توزیع کارت سوخت – اخطاریه ها – کارت مرزنشین ها – خرید اینترنتی و….) ضمنا” کسب رتبه اول کیفیت در ماههای تیر – مرداد و سوم در شهریور ۹۴
۳- گسترش انجام خدمات نیابتی ، شامل : ثبت نام و توزیع سرویس های کاری ثبت اسناد و املاک ( با همکاری دفتر پیشخوان دولت )– راه اندازی باجه مالیاتی واقع در اداره دارایی – تقویت و سرعت بخشیدن به سرویس پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی صدور کارت هوشمند ملی – همکاری با اداره فنی و حرفه ای – ارائه سرویس خدمات الکترونیک و ….
۴- آماده سازی فضاهای داخل سالن جهت واگذاری برای تبلیغ و کسب درآمد .
۵-رایزنی با فرماندارمحترم و بخشداران مرکزی و هزارجریب شهرستان نکا بابت بهنگام سازی ، ساخت و نصب پلاک های روستایی .
۶- تقویت بخش خصوصی و ارائه خدمات پستی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و آژانس پستی و برگزاری متعدد جلسات برای رهنمود های لازم برای افزایش ترافیک و کسب درآمد و …..
۷- تشکیل کمیته بازاریابی و امکان سنجی .
۸- پیگیری و اجرای تفاهم نامه های استانی با ادارات بنیاد مسکن روستایی – اداره کار و رفاه اجتماعی – اداره ارشاد اسلامی – سازمان گردشگری – و …..
۹- با توجه به اینکه بیشترین تولیدات شهرستان نكا محصولات کشاورزی و باغی است و شهرستان یکی از مناطق گردشگری استان به شمار می آید بنابراین استفاده از ظرفیت پست لجستیک و بار از مهمترین برنامه های ما در جهت جذب و ایجاد بازارهای جدید در این زمینه است .
۱۰- اجرایی نمودن کیفیت خدمات پستی و توجه ویژه به آن در مراحل چهارگانه عملیات پستی خصوصی سازی واقعی خدمات پستی طوری که مردم و مشتریان ذینفع باشند نه متضرر .
۱۱- رسیدن به شاخصه ها و اهداف شرکت خصوصا” در بحث سرانه ترافیک پستی .
۱۲- کاهش هزینه های غیر پرسنلی حداقل ۵% .
در خاتمه از خداوند بزرگ و منان سالی خوب وهمراه با موفقیت و سر بلندی در زندگی برای تمامی همکاران زحمتکش وساعی پست مازندران آرزومندم .
ضمن قدردانی و تشکر از فرماندار خوب شهرستان نکا جناب آقای مهندس احمدی و معاون محترمشان جناب آقای مهندس نبوی و بخشداران عزیز بخش مرکزی و هزارجریب و تمامی رؤسای ادارات و مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی و بانک ها و رسانه ها بابت همکاری با این اداره ، باید اذعان نمایم اداره پست شهرستان نکا با حمایت از سوی مسئولین می تواند با ارائه خدمات با کیفیت و مورد نیاز شهروندان و تعأمل مؤثر با سازمان ها و نهاد ها رسالت خدمت رسانی خود را به بهترین نحو در قبال مردم عزیز شهرستان نکا انجام دهد . انشاءا…
با سلام:
از اقای نجفی به خاطر تکریم ارباب رجوع و برخورد با خوشرویی تمام و حسن انجام کار تشکر مینمایم