گفتگوی اختصاصي با مهندس احمدرضا قلي پور

همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان مازندران گفتگوی اختصاصي با مهندس قلی پور رئیس هیات موسس دانشگاه علمی – کاربردی بهشهر و کارشناس ارشد مدیریت و کارآفرینی دانشگاه انجام داديم اميدواريم  كه مورد توجه مخاطبي محترم قرار بگيرد

مهندس  قلي پور   ضمن خوش آمد گویی به ریاست جمهوری و هیات همراه ابراز امیدواری کرد که حضور ایشان و اعضای محترم هیات دولت پس از دو سال پیروزی دولت تدبیر و امید موجبات توسعه اقتصادی استان فراهم گردد.
مهندس قلی پور گفت که استان مازندران از عقب ماندگی اقتصادی، فقدان فرصت های اشتعال مولد و بیکاری تحصیلکرده ها، فقدان بستر توسعه همه جانبه بویژه در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی، کاهش شدید جنگل ها و ذخایر دریایی، آب های زیرزمینی، تغییر اقلیم و … رنج میبرد.
رئیس هیات موسس دانشگاه علمی – کاربردی بهشهر با اشاره به بینش و نگرش مدیران و سیاسیون کشور و استان در خصوص راهبردهای توسعه ، فقدان بینش و نگرش یکپارچه آنها را یکی از موانع توسعه استان اعلام کرد و خواستار تدوین راهبردهای واقعی و کاربردی توسعه برای استان مازندران گردید.
قلی پور با اشاره به پتانسیلهای بی نظیر استان در بخش کشاورزی صنایع تبدیلی و کشاورزی و دامپروری بستر های تجارت داخلی و خارجی، قرار گرفتن در کریدور شمال -جنوب، پتانسیل های کارآفرینی اوضاع استان را نگران کننده توصیف کرد و خواستار دخالت ریاست محترم جمهوری در پایان دادن به عقب ماندگی تاریخی استان شد.
کارشناس ارشد و و کارآفرینی در استان با اشاره به صندلی‌های خالی دانشگاه های کشور و استان به اوضاع بد دانشگاه ها اشاره کرد و گفت : در حال حاضر دانشگاه ها درگیر رقابت ناسالم و شکننده در جذب دانشجو شده اند این روند در سال های آینده برای جامعه فاجعه علمی ببار میآورد. از ریاست محترم جمهوری میخواهم وزارتخانه علوم و تحقیقات و فناوری را مامور ساماندهی علمی و کمیت دانشگاههای کشور نماید.
قلی پور با اشاره به رقابت ناسالم برخی از نمایندگان استان در خصوص شناسایی و معرفی بندر آزاد در ساحل دریای مازندران گفت : باید جلو کارهای غیر فنی و لابی گری در این زمینه ها گرفته شود تا استان متضرر نشود. بدور از همه جنجالها بندر امیر آباد بهشهر مستعد ترین گزینه برای بندر آزاد شدن است . از نماینده های مجلس میخواهم برای اهداف انتخابات منافع استان را به خطر نیاندازند.
کارشناس ارشد مدیریت و کارآفرینی در پایان با اشاره به اینکه شرق مازندران جزو مناطق محروم و فراموش شده است گفت: وجود فارغ‌التحصیلان بیکار و فراوان در نکا، بهشهر و گلوگاه، ویرانه های چیت سازی و جاده های خطرناک، کمربندی ناتمام نکا، عدم گازرسانی به هزارجریب نکا بهشهر و گلوگاه و … موید آنهاست. از ریاست محترم جمهوری درخواست میکنیم به استاندار مازندران ماموریت ویژه ای برای محرومیت زدایی شرق مازندران ابلاغ نموده و بازه زمانی معینی را برای ارائه طرح جامع در نظر بگیرد.

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. جان مادرت به اين مردم وعدهاي دروغ ندهيد گوش مردم از اين چيزها زياد پر است در ضمن از قديم بندر يكي از بنادر تجاري به اسم بندر امير ابا د نكا بوده

    • سلام.
      آیا برای این ادعا (بندر نکـــا ) سند هم دارید؟

      * مهندس قلیپــور جزو محدود خواص منطقه ما هستند که حتی {نصف عملشان هم ادعا نـدارند}
      * در ضمن جناب مهندس به هیچ وجه اهل قول و وعده دادن نیستند.

  2. آقای قلی پور اصلاح طلب نيست و خود را مستقل معرفی کرده است، حال دوباره تغییر موضع داد، نميشود که برادر من، اصلاحات حرمت دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *