نمایشگاه نقاشی سارا تقی پور در ساری افتتاح شد+ تصوير

روئیا های کودکیم تحقق یافت/دل فروش آثار هنریم را ندارم

چهارمین نمایشگاه انفرادی نقاشی سیاه قلم و تصویر گری سارا تقی پور تروجنی در ساری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبر نومه ، هنر زیبایی می آفریند و هنرمند ارزشمند است و برای آثار هنری نمی توان قیمت واقعی گذاشت به دللیل اینکه هنرمندان آثار خود را با جان دل خلق می کنند و آن را تکه ای از وجود خود می دانند .

سارا تروجنی هنرمند جوان بهشهری چهارمین نمایشگاه آثار تصویر گری و نقاشی سیاه قلم خود را دیرو ز با حضور مسئولان فرهنگی هنری استان شهرستان و هنرمندان در سالن نمایشگاهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری افتتاح کرده است و تا ۲۲ مهر ادامه دارد.24 21 20 22 17 18 19 13 1416
این هنرمند جوان ۳۷ تابلو از آثار تصویرگری و نقاشی سیاه قلم خود را در ۴ غرفه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته که علاقمندان می توانند از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر به نشانی ساری میدان امام خمینی(ره) که در سالن نمایشگاهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پا شده است دیدن کنند.8 9 11 10
رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار نیوز نکاء با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ وارشاد متصدی اصلی فرهنگ و هنر استان است گفت ،اداره امور هنری در ۳ بخش واحد موسقی،نمایش و واحد هنر های تجسمی فعالیت می کند.
قدرت الله یوسفی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و و ادارات شهرستان ها سالن های نمایشگاهی و نگار خانه ها را در اختیار هنرمندان قرار می دهند ، بیمه هنرمندان را پیگیری و برای تاسیس آموزشگاه آزاد مجوز صادر می کنند و صدور مجوز تاسیس موئسسه های تک منظوره فرهنگی و هنری را به عهده دارد و در صورتی که هنرمندان برای کار آفرینی نیاز به تسهیلات(۴ درصد) کم بهره بانکی داشته باشند آنها را به صندوق کار آفرینی امام رضا(ع) معرفی می کنند.

وی با اشاره به اینکه متا سفانه یک بانک جامع اطلاعات هنرمندان نداریم و این مهم ترین خلاء در ساماندهی هنرمندان استان به شمار می آید خاطر نشان کرد:در حال حاضر ۴۶۰ آموزشگاه آزاد هنری ،۵۰ آموزشگاه آزاد موسقی و۱۲ آموزشگاه آزاد هنر های نمایشی به عنوان کار گزارن فرهنگ و هنر در استان در حال فعالیت هستند.

سارا تقی پور تروجنی نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبر نومه گفت از اینکه به یاری خداوند و حمایت های خانواده و راهنمایی های اساتید بزرگوار روئیا های دوران کودکیم تحقق یافت بسیارخوشحال هستم اما به دلیل دلبستگی زیاد به آثار هنریم تا کنون هیچ کدامشان را به فروش نگذاشته ام.
این هنرمند جوان اذعان کرد:تا کنون در بیش از ۵ نمایشگاه گروهی که در مدارس و دانشگاه ها بر پا شده شرکت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تحصیلات خود را از سال ۸۶ ازهنرستان در رشته گرافیک تا دوران کاردانی ادامه داده است و در حال حاضر دانشجوی دوره کارشناسی و در رشته ارتباط تصویری در دانشکده قدسیه ساری در حال تحصیل است.
این هنرمند در مسابقات نقاشی با مداد رنگی در سال ۸۵ رتبه اول شهرستان بهشهر را کسب کرده است و درسال ۸۶ نیز رتبه دوم
استان در این رشته را نیز در کار نامه افتخارات خود دارند.

تقی پور: ضمن تشکر از مسئولان فرهنگی هنری استان و شهرستان ها که مکان برای ارائه آثار در اختیار هنرمندان قرار می دهند از مسولان خواست تا مسائدت بیشتری با هنر مندان داشته باشند به دلیل اینکه کار هنری هزینه بر است.

سارا تقی پور تروجنی در سال ۱۳۶۹ در یک خانواده ۱۰ نفره در شهرستان بهشهر و روستای تروجن (شهید آباد) به دنیا آمد،فرزند آخر خانواده و پدر او فرهنگی و مادر او نیز خانه دار است و بقیه برادران و خواهران او نیز در رشته های مختلف دانشگاهی تحصیل کرده اند.

گزارش از : سكينه رضائيان

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بسیار عالی .
    از نمایشگاه دیدن کردم و شاهد کارهای فوقالعاده زیبایی بودم .
    دست این هنرمند طلا باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *