طهماسبی ازپیشرفت ۶۵درصدی سدگلوردخبر داد

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: از دو میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب بدنه سد گلورد نکا تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار متر مکعب آن احداث شد.
طهماسبی با اشاره به نقش سد گلورد در تامین آب زراعی دشت نکا و بهشهر افزود: از ۲۵ هزار هکتار اراضی تحت پوشش این سد حدود ۱۵ هزار هکتار دیم بوده که با تبدیل اراضی دیم به آبی سالانه محصولات زراعی به ارزش ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان تولید خواهد شد.

34233

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی احداث سد گلورد نکا، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد عملیات خاکبرداری این سد انجام شده است.

رمضان طهماسبی اظهار داشت: به جهت تسریع در ساخت آن با توجه به شرایط اقلیمی منطقه آن را به صورت سنگریزه با رویه پوشش بتنی به صورت طرح و ساخت اجرا کرده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال با اتمام بدنه سد آبگیری آن را انجام دهیم.
32323

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران، حجم کل مخزن سد گلورد در تراز نرمال را ۱۱۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: از این رقم ۱۱۰ میلیون متر مکعب آن مفید خواهد بود.

طهماسبی اضافه کرد: تاکنون تقریبا ۱۰۰ درصد عملیات خاکبرداری،۷۵ درصد عملیات سنگریزی و ۵۶ درصد عملیات تزریق و حفاری سد انجام شد و در مجموع این طرح حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان داشت: سد گلورد در ۴۱ کیلومتری جنوب شهرستان نکا بر روی رودخانه نکا رود در دست اجرا است.

طهماسبی گفت: با بهره برداری از این سد، ضمن کنترل سیلاب مخرب منطقه،آب مورد نیاز ۵۱ روستای منطقه در سطح ۲۵ هزار هکتار تامین می شود.
211

وی بیان داشت: همزمان با اجرای سد، شبکه آبیاری و زهکشی آن در دست اجرا بوده که تا کنون بخشی از شبکه به بهره برداری رسیده است.
مهر

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. من متولد ۱۳۵۲ هستم راهنمایی که بودم میگفتند سد گلورد آیا این همان سده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *