رويان :پیاده سازی بتن غلطکی نیازمند فرهنگ سازی می باشد

رییس انجمن صنفی و کمیته تخصصی بتن آماده استان مازندران در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مسوولین فنی و کنترل کیفی واحدهای بتن آماده استان که صبح امروز در محل شرکت سیمان نکا برگزار شد، دلایل برگزاری کلاس های آموزشی را حول موضوعات بتن غلطکی، شیمی و فیزیک سیمان، تکمیل و تامین اطلاعات و چگونگی روند تولید برای مسوولین فنی و کنترل کیفی کارخانجات بتن آماده و همچنین آزمایش های عملی در بخشهای فوق و شناخت کافی از محصولات تولیدی قسمتهای مختلف و مراحل خط تولید با هماهنگی انجمن صنفی بتن آماده و صنایع سیمان مازندران اعلام داشت.رییس انجمن صنفی و کمیته تخصصی بتن آماده استان مازندران در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مسوولین فنی و کنترلکیفی واحدهای بتن آماده استان که صبح امروز در محل شرکت سیمان نکا برگزار شد، دلایل برگزاری کلاس های آموزشی را حول موضوعات بتن غلطکی، شیمی و فیزیک سیمان، تکمیل و تامین اطلاعات و چگونگی روند تولید برای مسوولین فنی و کنترل کیفی کارخانجات بتن آماده و همچنین آزمایش های عملی در بخشهای فوق و شناخت کافی از محصولات تولیدی قسمتهای مختلف و مراحل خط تولید با هماهنگی انجمن صنفی بتن آماده و صنایع سیمان مازندران اعلام داشت. عباس رویان افزود؛ برای اولین بار در کشور اجرای بتن RCC (غلطکی) را شرکت نیمچا در مازندران پیاده سازی کرد. عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران یکی از رسالت های مهم انجمن را تبلیغ و بکارگیری فناوریهای نوین برشمرد سپس دکتر علی امینی شاد یکی از مدرسان این دوره آموزشی در این باره اظهار داشت؛ برای اولین بار در جهان در سال ۱۳۹۷۰ در کشور آمریکا بتن غلطی (اسلامپ صفر) بکارگیری شد و در ایران نیز برای نخستین مرتبه در سد جگین منطقه جاسک در سال ۸۰ مورد استفاده قرار گرفت که اینجانب به عنوان مسئول اجرایی در این مکان فعالیت می کردند. این مدرس دانشگاه و عضو نظام مهندسی ساختمان استان با بیان اینکه این تکنولوژی هم صرفه اقتصادی را موجب می شود و هم در جهت توسعه پایدار بوده و باعث افزایش عمر مفید راه ها و سدها می باشد بنابراین حائز اهمیت فراوانی دانست.امینی شاد مدرس دانشگاه تصریح کرد؛ بایستی مباحث علمی و مهندسی پشتوانه عمل ما باشد وی گفت؛ بنده معتقدم که در هر پست و مقامی بایستی در پی ارتقاء جایگاه و تفکر مهندسی باشیم چون چارچوب شهرها برپایه مهندسی است و مدیریت بر آن نیز می بایست مبتنی بر تفکر مهندسی باشد. عضو نظام مهندسی ساختمان استان خاطرنشان کرد؛ نان مهندسین در گرو نام مهندسی است و ماخوشبختانه به تعداد کافی مهندس برای اجرایی کردن برنامه ها و سیاستها داریم و برای بسط و توسعه تفکر مهندسی، حضور مهندسین را در جای جای فعالیتها را می طلبد چون مهندسی برای امنیت و رفاه و آسایش جامعه آمده است. این استاد دانشگاه به نکته مهم و قابل توجهی اشاره کرد و گفت؛ مازندران روی دوگسل قوی یکی گسل خزر و دیگری گسل شمال البرز به موازات هم قرار دارد و طبیعی است که هر یک انشعاباتی داشته باشنداما مدیریت این گسلها هنر مدیران و مهندسین مارا می طلبد. امینی شاد اعلام داشت؛ پهنه بندی و ریزه پهنه بندی پایه و اساس همه طرحهای جامع،تفصیلی و طرح های مهندسی می باشد.

۲۰۱۵۰۲۰۵_۱۲۵۵۴۵ نامبرده گفت: مطالعات ریزه پهنه بندی برای اجرای زیرساخت ها، پدافند غیرعامل،طراحیهای مهندسی، طرحهای جامع و تفصیلی امری ضروری می باشد. امینی شاد با اشاره به اینکه مسئولین فنی و کنترل کیفی، اداره استاندارد، مهندسین ناظر و مهندسین طراح نقشه و آزمایشگاه مکانیک خاک همگی زنجیره ی بهم پیوسته ای هستند که باید به وظایف و تکالیف خود بخوبی عمل نمایند تا ساخت و سازهای مهندسی و ایمن داشته باشیم وی یادآور شد:ریزپهنه بندی که شامل ژئوتکنیک و ژئوفیزیک می شود باید برای همه شهرهای استان بخاطر حساسیت موضوع و البته زلزله خیز بودن انجام پذیرد. مشاور فنی انجمن صنفی بتن آماده مازندران گفت؛ طرح اختلاط بتن غلطکی متناسب با شرایط جوی تغییر می کند و بایستی با آموزش مهندسین جوان ظرفیت سازی کنیم. باید در این ارتباط فرهنگ سازی کنیم و این عزم راسخ نظام مهندسی و مدیران ارشد استانی را می طلبد اگر راهبردشان اقتصاد مقاومتی است. او بیان کرد؛ با ظرفیت سازی و آموزش مدیران در همه شهرهای استان می توانیم آنرا به بالفعل تبدیل کنیم و البته این مبحث بازاریابی جدیدی است برای واحدهای بتن آماده، مصالح سنگی و واحدهای سیمان، هم اینکه زمان اجرای پروژه ها را کاهش می دهد و هم اقتصادی است لازم است دفتر فنی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان با همکاری سایر تشکلهای تخصصی و مرتبط این موضوع را پیگیری کنند دکتر امینی شاد در ادامه گفت؛ اجرای درست بتن غلطکی، عملاً آسفالت را حذف می کند.

DSCN55071 مطلب مهمی دیگری را که می توان بدان اشاره نمود، بحث اقتصاد مقاومتی است که مدنظر مقام معظم رهبری و راهبرد ماست که بتن غلطی کمک زیادی در این راستا خواهد کرد و واقعاً می تواند تاثیرگذار باشد. شایان ذکر می باشد مدیر فروش سیمان مازندران نیز در این ارتباط گفت؛ کمیته ای تخصصی در انجمن تولیدکنندگان سیمان کشور تشکیل شده است که بر تکنولوژی و پیاده سازی بتن غلطکی با همکاری وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور نظارت دارد.

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. مدیرفروش سیمان مازندران؟؟؟؟؟؟مگرآقارویان مدیرفروش سیمان شد؟

  2. خدمات فنی لوازم خانگی حمزه پور در گفت:

    موفقیت و توفیقات روزافزون برای بزرگ مرد انجمن بتن آماده مازنداران جناب حاج عباس رویان

  3. ّا سلام بنده اهل مازندران متخصص در زمينه اجراي بتن غلطكي هستم.

  4. با سلام .بنده متخصص در زمينه اجراي بتن غلطكي هستم.به صورت مشاوره وپيمانكاري در خدمتيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *