پیوندآسمانی ۱۵زوج نکایی درکنارشهدای گمنام/تصویر/

همزمان با گرامیداشت جشن بزرگ نیمه شعبان ۱۵ زوج نکایی در کنار بوستان شهدای گمنام این شهرستان پیوند آسمانی خود را جشن گرفتند .
به گزارش خبرنگار نیوز نکا ،همزمان با نیمه شعبان ولادت با سعادت قطب عالم امکان حضرت بقیه العظم (عج) در یک اقدام نمادین ۱۵ زوج نکایی پیوندشان را در کنار گلزار شهدای گمنام این شهرستان جشن گرفتند
IMG_1161
IMG_1187
IMG_1189IMG_1196IMG_1199IMG_1219IMG_1225
احمد ذلیکانی مسؤل هیت رزمندگان و تولیت یادمان شهدای گمنام نکا هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، دوری از تجمل گرایی و نیز زندگی ساده و باپیروی وبا الهام از سیرهد شهدا عنوان کرد .
این مراسم نمادین از مصلای امام خمینی شهرستان نکاآغاز شد،عروس و داماد ها سوار بر ۱۵ تا تاکسی شهری پس ازطی نمودن خیابانهای شهر در کنار قبور شهدای شهر نکا با نثار گل و قرائت حمد و فاتحه در جایگاه اصلی گلزار شهدای گمنام نکا که خیل از جمیعت منتظر این عروس و دامادها گردهم آمده بودند حضوریافتند و در آئین پیوند آسمانی شرکت نمودند سپس خطبه عقدشان توسط امام جمعه شهرستان نکا قرائت شد .
IMG_1239IMG_1251IMG_1233IMG_1235IMG_1237
در حاشیه این مراسم نمادین امام جمعه شهرستان نکا گفت: باید همه جوانان با الگو قراردادن این زوج‌ها در تشکیل زندگی آسان و کم‌تشریفات گام بردارند و از تجملات بی‌فایده جلوگیری کنند و با مهربانی به زندگی مشترک سالم بر پایه ایمان و تقوا بپردازند.

محمدی‌لایینی تأکید کرد: عروس و دامادهایی که در جوار شهدای گمنام عهد و پیمان می‌بندند باید زندگی نمونه داشته باشند و از ناسازگاری، اختلاف، مشاجره و خدای ناکرده طلاق در امان باشند.
۱۵ زوج جوان مازندرانی در شهرستان نکا همزمان با سالروز میلاد امام عصر(عج) در جوار دو شهید گمنام، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی افزود: باید در نظر داشته باشید که زندگی خود را بر مدار ارزش‌های دینی و اسلام بنا نهید و به پیش ببرید.

وی با بیان اینکه کاهش تجملات دنیایی موجب آسایش و آرامش خیال است، خاطرنشان کرد: جوانان ما باید با ازدواج آسان و کم‌هزینه از دغدغه‌های بعد از ازدواج و خرج و مخارج بالا جلوگیری کنند.

امام جمعه نکا بیان داشت: زن و شوهر ستون خانه و خانواده هستند و باید این ستون خانواده به نماز اول وقت و ولایت‌مداری مجهز باشد.
IMG_1258IMG_1260IMG_1278IMG_1280IMG_1287IMG_1293IMG_1294IMG_1300IMG_1304

تولیت بوستان شهدای گمنام نکا نیز گفت: مراسم ازدواج در کنار بارگاه شهدای گمنام حرکت ارزشی است که برای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان و آسمانی کردن آن انجام می‌شود.

احمد زلیکانی بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم، نهادینه کردن ازدواج اسلامی در جامعه و عهد و پیمان مجدد با شهدای این سرزمین در ادامه راهشان است.

وی اذعان داشت: ازدواج امر مقدسی است، توجه به ارزش‌های ظاهری در مقدمات ازدواج نظیر مهریه، جهیزیه و… به معنویت ازدواج لطمه می‌زند و اگرچه باید مادیات در زندگی زناشویی وجود داشته باشد، اما توجه به معنویات و کاهش تجملات، به عمق‌بخشی و پایداری زندگی کمک می‌کند.

زلیکانی در پایان یادآور شد: امسال دومین سال برگزاری ازدواج زوج‌های جوان در جوار شهدای گمنام است و ما آمادگی برگزاری ازدواج‌های فردی در جوار این دو شهید خوش‌نام در نکا را داریم.

IMG_1325IMG_1363IMG_1371

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. محمد مهدي رودباري در گفت:

    سلام خووووووووبه ولي چرا اونروز پذيرايي نكردين؟
    راستي سفر مشهد كه قولشو دادين چي شد؟

  2. واااای خیلی قشنگ بود خوشبخت شن ایشالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *