يادواره آسماني ها درکوي شهداي نکا/عکس

مراسم هفتمين يادواره آسماني ها در کوي شهداي نکا (ترک محله )باسخنراني آزاده دلاور حجت الاسلام غفار شعباني برگزار شد .
به گزارش نيوز نكا ،در اين مراسم كه با حضور با شكوه امت هميشه در صحنه شهرستان نكا بمناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس و نيز گراميداشت ياد و خاطره ده تن از شهداي والا مقام  كوي شهداي  نكا  برگزار شد سخنران جلسه ضمن پاسداشت حماسه ايثارگري رزمندگان دوران دفاع مقدس وشهداي گرانقدر ،از دفاع مقدس بعنوان حادثه بي بديل در تاريخ  ياد كرد كه توسطجوانان اين مرز وبوم به رهبري  امام راحل به ثبت رسيد.
حجت الاسلام شعباني با ذکر دو روايت از معصومين به اشاره  ائمه بزگوار به حادثه  انقلاب اسلامي ،از آن بعنوان معجزه قرن ياد کرد.
شعباني اذعان کرد :مردان دوران دفاع مقدس ذوب شده ولايت در سايه سار مکتب عاشورا آموختند که براي دفاع از دين جان باختن واز خودگذشتگي سعادت اوخروي رابدنبال خواهد داشت وبه حقيقت عاقبت متقين همين است.
در مراسم هفتمين يادواره شهداي ترک محله نکا سخنران جلسه به سابقه درخشان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ثمره دفاع امنيت عزت مندي را بدنبال خواه داشت
مدير حوزه علميه مصطفي خان در ادامه با اشاره به اعتراف دشمن بر مقاومت و پايداري ملت ايران در دفاع هشت ساله به تبين جايگاه ايثار وشهادت اشاره کرد وگفت :شهدا در مقام جنت وعدل نزد خدا از جايگاه رفيع برخوردارند واگر نبودايثار شهدا دشمن به هيج مسجدي رحم نمي کرد
وي به وظيفه مردم در مقابل خون شهدا اشاره کرد و گفت:آنان براي حفظ دين رفتند مسئوليت ما بسيار سنگين است احياي امر به معروف ونهي از منكر  اطاعت از ولايت فقيه  حفظ حجاب و دستاورهاي  بزرگ نظام مقدس اسلامي از جمله نكات مهم در وصاياي شهداي گرانقدر بود كه  وظيفه ايست كه بر عهده همه ما اهم از مديران و مردم  نهاده شده است .

شايان ذكر است :آزاده حجت الاسلام والمسلمین غفار شعبانی از قضات بازنشسته برادر دو شهید و از آزادگان عملیات کربلا ۵  بیش از ۴۴ ماه اسارت خود را در ارودگاه ۱۱ تکریت سپری نمود.

 

 

 

 

 

IMG_1678 IMG_1679 IMG_1680 IMG_1681 IMG_1682 IMG_1683 IMG_1684 IMG_1690 IMG_1692 IMG_1693 IMG_1695 IMG_1697 IMG_1701 IMG_1702 IMG_1703 IMG_1707 IMG_1708 IMG_1710 IMG_1718 IMG_1720 IMG_1721 IMG_1723 IMG_1728 IMG_1729 IMG_1735

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام
    از زخم، شناسنامه دارند هنوز
    در مسجد خون اقامه دارند هنوز
    آنان همه از تبار باران بودند
    رفتند، ولی ادامه دارند هنوز
    ———————————
    ازجناب آقاي يداللهي مديرمسئول محترم سايت وزين نيوزنكا، بخاطرانعكاس مناسب وسريع مراسم قدرداني مي شود.مأجورباشيد.

  2. برطالع خویش می زنم خنده هنوز
    کزبهر شهادت نیم ارزنده هنوز
    رفتند رفیقان همگی سوی منا
    شرمنده منم که مانده ام زنده هنوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *