امام جمعه نکا :بايد مقصران فتنه‌ي ۸۸ محاكمه شوند

خطیب جمعه شهرستان نکا این هفته در نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای امام خمینی این شهرستان ضمن دعوت همگان به امر تقواخاطر نشان کرد : انسان باتقوا، واجبات مالي خود را انجام مي‌دهد. انسان باتقوا دزدي نمي‌كند، ربا نمي‌خورد، انسان باتقوا از آنچه وظيفه‌ي اوست، انجام مي‌دهد و كوتاهي هم نمي‌كند.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکابااشاره به مناسبتهای مهم این هفته گفت :دوشنبه ميلاد مبارك منجي عالم بشريت حضرت امام زمان(ع) است. اين روز را به همه تبريك عرض مي‌كنيم.مقام معظم رهبري فرمود: «امام زمان(عج) رمز عدالت و مظهر قسط الهي در روي زمين است.» به همين مناسبت اين روز، به نام روز جهاني مستضعفان نامگذاري شده است. و همچنين به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) هم ناميده شده است. در اين روز همه بايد شاد باشند. امام زمان، هديه براي همه‌ي انسانهاست.
شهادت سردار شهيد چمران كه امروز ۳۱ خرداد اتفاق افتاد. براي اين شهيد آرزوي علوّ درجات طلب مي‌كنيم.
اول تير، سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي و روز تبليغ و اطلاع‌رساني است. بايد ياد و ذكر امام زمان(عج) محور تبليغ باشد.
آغاز تابستان و هفته‌ي صرفه‌جويي آب است. بايد در مصرف آب زياده‌روي نكنيم.
روز اصناف است. از قاطبه‌ي اصناف تشكر مي‌كنيم.
روز جهاني مبارزه با مواد مخدر است. چقدر از فرزندان اين مرز و بوم در معرض تهديد اين مواد خطرناك قرار گرفته‌اند. مسئولين بايد براي اين مسئله، جدي‌تر عمل كنند.
سالروز سوءقصد به جان مقام معظم رهبري در سال ۶۰ است.

امو در فرازی از خطبه های نماز جمعه نکا نكاتي درباره‌ي انتخابات ۲۴ خرداداشاره کرد :اول، تشكر و تقدير از عموم ملت كه اين افتخار و عزت را آفريدند و از همه‌ي مسئولين و ناظران و مجريان صميمانه تشكر مي‌كنم. از كانديداهاي رياست جمهوري و شوراي اسلامي و از همه‌ي طرفداران آنها تشكر مي‌كنم.
به منتخب انتخابات رياست جمهوري، آقاي حسن روحاني كه شخصا يك انسان فرهيخته‌ي عالِم و معتقد و ملتزم به مباني ديني و مباني ارزشي و ولايت فقيه و رهبري هستند و هم به منتخبين مردم در شوراهاي اسلامي تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم كه خدمتگذار خوبي براي ملت باشند.
انتخابات مايه‌ي سربلندي دوستان و مايه‌ي رسوايي و سرخوردگي دشمنان انقلاب گرديد و معلوم گرديد كه انتخابات ايران سالم‌ترين انتخابات است. و همچنين اين مطلب اثبات گرديد كه در انتخابات سال ۸۸ تقلبي صورت نپذيرفته است. اگر بنا بود در نظام اسلامي تقلب مي‌شد، در اين دوره هم مي‌شد و ۲۶۰ هزار راي را جابجا مي‌كرد و انتخابات به دور دوم مي‌افتاد اما اين كار انجام نشد. بايد مقصران فتنه‌ي ۸۸ محاكمه شوند. اگر اين آقايان اعتراف كنند، آنوقت است كه بايد به آنها گفت شما را مي‌بخشيم.اميدواريم كه رئيس جمهور منتخب در ادامه‌ي راهشان موفق باشند.

حجت السلام لائینی خطيب جمعه نکا در خطبه اول نماز جمعه پس از حمد و ثناي الهي و صلوات بر پيامبر گرامي اسلام و ائمه‌ي اطهار عليه‌السلام، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش فرمودند.باتقوا بودن يعني اينكه از خدا و رسول او اطاعت كنيم. هرچه آنها گفتند بگوييم چشم.
پيامبر اكرم به امام علي(ع) مي‌فرمايد نماز شب بجا آورد، او هم اطاعت مي‌كند. نماز شب ۱۱ ركعت. هشت ركعت به صورت دو ركعتي، نافله‌ي شب – دو ركعت به عنوان نماز «شفع» و يك ركعت نماز «وتر». نماز شب تاثير فراواني در روح و زندگي دارد.
آنچه را كه خداوند نهي فرموده، انجام ندهيم. اين همان تقواست. فلسفه‌ي اصلي خلقت انسان، رسيدن به خدا و عبادت اوست. راه رسيدن به آن، تقواست.

وی در ادامه‌ي تفسير سوره‌ي ياسين آيه‌ي ۴۷خاطر نشان نمود : انفاق كردن و گذشتن از جان، آزموني است بر صحت و درستي انتظار امام زمان(عج). يكي از آزمون‌هاي خدا، انفاق است. اگر انسان گذشت نداشته باشد و انفاق نكند نمي‌تواند منتظر امام زمان(عج) باشد.

وقتي كه به برخي گفته مي‌شود انفاق كنيد، مي‌گويند: اگر خدا مي‌خواست به آنها هم روزي مي‌داد. اين، يك بهانه است كه آنها مي‌آورند يا اينكه مي‌گويند از اينكه آنها فقيرند، خدا مي‌خواست آنها فقير باشند.خدا هيچوقت نمي‌خواهد كسي فقير باشد. خداوند روزيِ فقرا را در دارايي ثروتمندان قرار داد.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اقای یداللهی
    سلام
    لطفا تماس بگیرید کار فوری دارم
    با تشکر – سورکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *