افتتاح مدرسه برکت در نکا/عکس

به گزارش نیوزنکا:افتتاح مدرسه برکت نکا، امروز در حالی در نکا به بهره‌برداری رسید که هم‌زمان با آن هشت پروژه بنیاد برکت در مازندران با اعتبار ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد تا همگان طعم خوش خدمات گسترده بنیاد برکت در مناطق محروم را بچشند.

بنیاد برکت یکی از بنگاه‌های اقتصادی در کشور است که با هدف توجه به امور زیربنایی و توسعه مناطق محروم، اقدامات شایسته‌ای انجام داده و به مدد این اقدامات، تاکنون در استان مازندران و سایر استان‌های محروم کشور زیرساخت‌های خوبی برای محرومیت‌زدایی ایجاد کرده است.

 

DSCN3342 DSCN3343

امروز با بهره‌برداری از مدرسه هشت‌ کلاسه برکت در شهرک مهرگان نکا، کودکانی که سال‌ها از نعمت کلاس استاندارد محروم بودند، از فضایی مناسب، استاندارد، شیک و شکیل برخوردار شدند و بنیاد برکت، مامور مهربانی و نعمت برای کودکان و پدران و مادران این منطقه شد.

DSCN3391 DSCN3393

بنیاد برکت، بنیادی برای کمک به مردم در مناطق محروم کشور است که به‌دنبال کسب نام و نشان نیست، بلکه تنها به محرومیت‌زدایی در کشور فارغ از هرگونه هدف دیگر می‌پردازد و در کنار این ماموران مهربانی، فرشتگان ایثارگری نیز هستند که به کمک مردم در مناطق محروم می‌شتابند تا با همراهی هم، سنگ بنای کار خیر را تا عرش بالا ببرند.

امروز شهرک مهرگان نکا، میهمان دستان سخاوتمند و قلبان مهربانی بود که آمدند تا مهربانی و ایثار را تقسیم کنند، امروز اینجا آرامش و رضایت در چهره‌ همگان موج می‌زند، آری امروز همه آمدند تا نیکی و بخشش تقسیم کنند، تا با ساخت مدرسه‌ای، زندانی بسته شود.

 

DSCN3316 DSCN3317 DSCN3318

افتتاح مدرسه هشت‌ کلاسه برکت شهید مفتح نکا، بهانه‌ای شد تا بار دیگر در کنار هم بودن و ایثار، تمرین شود و با برداشتن گام‌های مختلف در امر مدرسه‌سازی، این فرهنگ را اشاعه دهیم تا دیگران و همه یاد بگیرند که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند.

آیین افتتاح مدرسه هشت کلاسه برکت شهید مفتح نکا با حضور اولیای دانش‌آموزان، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی با شور و حال خاصی با حضور دانش‌آموزان، دوباره تداعی بازگشایی مدارس شد و این‌بار، بازهم امام جمعه نکا بود که در سخنانی پندآموز همگان را به کسب معرفت و علم‌آموزی دعوت کرد.

 

DSCN3331 DSCN3344 DSCN3346 DSCN3347 DSCN3348

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی به‌عنوان یکی از سخنرانان حاضر در این مراسم معنوی، از مدرسه‌سازی به‌عنوان یکی از سرمایه‌های عظیم اجتماعی، فرهنگی، علمی و… یاد کرد که موجب تعالی بخشیدن به معرفت، دانش و افزایش دانایی می‌شود.

امام جمعه نکا با اعلام اینکه این محله به برکت مسجد، مدرسه و کارهای فرهنگی مختلفی که انجام شده باید بهتر از سایر نقاط شهر و الگو برای همگان شود، خواهان حسن استفاده از امکانات ایجادشده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن شد.

 

DSCN3367 DSCN3358 DSCN3362

نیمی از مدارس نکا تخریبی و بحران‌زاست

فرماندار نکا نیز از تخریبی و بحران‌زا بودن نیمی از مدارس نکا خبر داد و گفت: با وجود تمام تلاش‌های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش، وجود مدارس دونوبته و تخریبی از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش نکاست که در همین راستا ۵ هزار دانش‌آموز نکایی در مدارس دونوبته مشغول تحصیل هستند.

جعفر احمدی با اعلام اینکه، شهرستان نکا در تراز علمی در سطح بالایی قرار دارد، یادآور شد: ۳۳ دانش‌آموز نکایی در المپیاد علمی حائز رتبه‌های برتر شدند و همچنین ۴۶ رتبه زیر یک‌هزار در کنکور امسال توسط این دانش‌آموزان اخذ شد که بیان‌گر تلاش بی‌وقفه آنها، مدیران و معلمان دلسوز است.

وی گفت: با وجود تلاش فراوان دانش‌آموزان، مدیران و معلمان و همچنین با آگاهی به این مسئله که معلمان ما نیز در تراز علمی از میانگین استانی بالاتر هستند، شهرستان نکا از فضای آموزشی استاندارد در همه مقاطع و مدارس شهرستان نکا برخوردار نیست که در این راستا نیازمند کمک خیران و کمک‌های آموزش و پرورش استان هستیم.

 

DSCN3372 DSCN3364 DSCN3367

فرماندار نکا با اشاره به افتتاح مدرسه هشت‌ کلاسه «برکت شهید مفتح» نکا ادامه داد: این مدرسه با کمک بنیاد برکت در ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، خیران و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان منطقه محروم شهرک مهرگان نکا ساخته شده تا با نگاه عدالت آموزشی برای حدود ۱۵۰ دانش‌آموز این منطقه محروم، فضایی استاندارد برای تحصیل فراهم شود.

احمدی گفت: عنایت و توجه دولت تدبیر و امید در کاهش دغدغه‌های مختلف آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای نظام تعلیم و تربیت است تا براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به مقام اول علمی منطقه برسیم که در این راستا نیازمند تلاش و همت همه مسئولان، مردم و همدلی و همراهی آنان هستیم.

شهرستان نکا بیشترین مدارس دونوبته مازندران را داراست

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا نیز با بیان اینکه شهرستان نکا بیشترین مدارس دونوبته مازندران را دارا است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیازمند فضای استاندارد و مطلوب برای تحصیل دانش‌آموزان است که آموزش و پرورش، در این راستا با تعامل همه‌جانبه با خیران وارد شده است.

اصغر کارگر گفت: آموزش و پرورش متعالی و توانمند در گرو دارا بودن معلمان خوب است تا نتیجه خوب به‌دست آید و لذا باید مدیران و معلمان در این نظام مورد توجه خاص قرار گیرند تا نهضت علمی که امروز در نکا راه‌اندازی و شکل گرفته است، با قوت بیشتری ادامه مسیر دهد.

DSCN3325 DSCN3387

 

 

DSCN3358 DSCN3354DSCN3340 DSCN3337

وی با بیان اینکه ظرفیت وحدت، همدلی و همزبانی، ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و تعالی در این نظام است، یادآور شد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در این مسیر ادامه راه دهد، بلکه باید خیران و نیک‌اندیشان کمک‌کار ما باشند تا شاهد اتفاقات خوب باشیم.

مدیر آموزش و پرورش نکا اضافه کرد: معلمان ما در شهرک مهرگان نکا، چهار سال در مدرسه استیجاری به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداختند و تعداد دانش‌آموزان از ۷۰ نفر در سال اول شروع به‌کار مدرسه در این محله، اکنون به ۱۵۰ نفر در پنج پایه تحصیلی رسیده است که پایه ششم نیز در دستور کار این مدرسه قرار دارد تا عدالت آموزشی در تمام نقاط شهرستان رعایت شود.

کارگر افزود: دانش‌آموزان امانتی در دستان مدیران، معلمان و سیستم آموزش و پرورش هستند که باید از این امانت، به‌درستی به‌عنوان سرمایه نظام استفاده کنیم تا رشد همه‌جانبه اتفاق افتد و بدانیم که توسعه کشور نیازمند توجه به آموزش و پرورش است که باید توجه به این نهاد در صدر باشد.

وی ادامه داد: اگر آموزش و مهارت در آموزش و پرورش جدی گرفته شده و به آن توجه شود، بسیاری از آسیب‌های مختلف اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه از بین می‌رود که در این راستا باید خانواده‌ها در کنار مربیان و معلمان، کمک‌کار نظام تعلیم و تربیت باشند، تا توسعه و رشد همه‌جانبه اتفاق افتد.

مدیر آموزش و پرورش نکا همچنین با اشاره به هزینه ۹ میلیارد ریالی برای ساخت مدرسه هشت‌ کلاسه برکت شهید مفتح نکا، یادآور شد: این مدرسه با کمک بنیاد برکت در ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، خیران و همچنین کمک یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ساخته شده تا دانش‌آموزان ما با آسودگی و در آرامش به تحصیل بپردازند.

کارگر گفت: ساخت مدرسه مناسب برای همه دانش‌آموزان در هر نقطه از این شهرستان از مسائلی است که با قوت دنبال می‌کنیم و برای ما فرقی در محلات وجود ندارد و با اختصاص اعتبار این مدرسه‌سازی براساس نیاز مناطق عملیاتی می‌شود.

آری آموزش و پرورش به سلامت روح فرزندان این جامعه می‌پردازد و آنها را برای فردای کشور تربیت می‌کند که در این رابطه همه ما باید کمک‌کار این نهاد برای استانداردسازی و توسعه فضاهای آموزشی باشیم و هر کسی هرچند که استطاعت کمی داشته باشد، می‌تواند در کارهای خیر سهیم شود و به قولی «هر چقدر توان دارید در آموزش و پرورش خرج کنید»، زیرا فرهنگ جامعه ما را دانش‌آموزان که نسل آینده‌ هستند، می‌سازند.

فارس

دیدگاه های این مطلب

8 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. برکت درحرکت است
    خدایا برکاتت را افزون کن، فقروتنگ دستی را ازمیان جامعه بیرون کن،کاخ ستمگران ویرون کن،دل دشمنان راخون کن،کفار ومشرکین وملحدین محزون کن

  2. شهرک مهرگان کجای نکا میتونه باشه تا حالا همچین شهرکی نداشتیم

  3. دوست محیط زیست در گفت:

    سلام آقای یداللهی.خواهشمندم یه گزارش در مورد برق دار کردن تفریحگاه قرمرض تهیه کنید.برق دار کردن به چه قیمتی؟از بین بردن حداقل ۴۰۰ اصله درخت چند صد ساله و کلی درخت جوانسال…با یه ابتکار عمل میتونستن هم برقشونو بکشن هم درختهارو از بین نبرن.زیر زمینی کردن کابلهای برق راه ساده تری برای این کارشون بود.واقعأ متأسفم برای اداره منابع طبیعی و محیط زیست……………….

  4. آرمین عزیز شهرک مهرگان همان عباس آباد می باشد فهمیدی عزیزم …

  5. خسته نباشید اقای کارگر مدیر نمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *