تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف به حوزه‌های علمیه مازندران

به گزارش نيوزنكا:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف به حوزه‌های علمیه استان در سال جاری خبر داد.
حجت‌الاسلام ستار علیزاده بعدازظهر امروز در جلسه مشترک اوقاف و حوزه‌های علمیه در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: امروز نیازمند ورود بیشتر به موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه هستیم تا بتوانیم در اجرای نیت واقف گام‌های ارزشمندی برداریم.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در زمینه احیا و ساماندهی موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه رویکرد جدی دارد، اظهار کرد: روند پیگیری و احیای موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه مناسب و علمی است و با تعامل دو دستگاه امیدواریم نتایج مطلوب آن در آینده نزدیک مشاهده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه تعامل بسیار مطلوبی بین اوقاف و حوزه‌های علمیه وجود دارد، اضافه کرد: مدیرکل دادگستری مازندران مدافع حق و حقوق موقوفات و تاکنون تعامل سازنده‌ای با مجموعه اوقاف استان داشته است.

این مسئول با بیان اینکه علما و روحانیون مدافع حقیقی موقوفات و نیت واقف هستند، بیان کرد: اگر ما در دریافت حق و حقوق موقوفات سهل‌انکاری کنیم در واقف به نیت واقف خیانت کردیم.

علیزاده با بیان اینکه شعبه‌های اختصاصی وقف در دادگستری شهرهای استان مازندران در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: شعبه اختصاصی وقف برای نخستین‌بار در کشور در دادگستری شهرستان ساری راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: اگر موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه مازندران احیا و موقوفاتی جدید با همان نیت ثبت شوند، دیگر حوزه‌های علمیه استان به مشکل مالی برنمی‌خورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف به حوزه‌های علمیه استان داده شد، گفت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه به مدارس علمیه در شهرستان‌های استان داده شد که نسبت به مشابه سال قبل از رشد صد درصدی برخوردار بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل از وجود ۱۷۰ متولی موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: دفتر موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه در اداره اوقاف بابل راه‌اندازی شد و به‌صورت اختصاصی به موقوفات این حوزه می‌پردازد.

جعفر صفری با بیان اینکه در چند سال اخیر بیش از ۲۰۰ جلسه با نمایندگان حوزه علمیه در شهرستان بابل برگزار شد، افزود: بیش از ۳۰ جلسه با متولیان موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه جلسه داشتیم و راه‌کارها را ارائه دادیم.

وی به ثبت تمامی اطلاعات موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه در سامانه جامع اشاره کرد و بیان داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ رقبه موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه در شهرستان بابل وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل با بیان اینکه با کمک مدیرکل دادگستری استان از تعرض افراد سودجو به نیت موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه این شهرستان جلوگیری شد، گفت: اخذ سند مالکیت موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه موجب تثبیت نیت واقف می‌شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *