به هوش، آتش فساد هویت دختران و بانوان ما را تهدید می‌کند

به گزارش نيوزنكا، وقتی که اسلام، زن را هم‌طراز مرد در ارزش‌های انسانی و جایگاه واحد و مشترک در کرامت الهی می‌داند، برای برخورداری از زنانی با فضیلت، ابتداء باید توجه جدی به دختران، این سرمایه‌های بی‌بدیل و حساس و آسیب‌پذیر شود. به هوش، آتش فساد هویت دختران و بانوان ما را تهدید می‌کند،

تولد حضرت فاطمه معصومه (س)، که در تقویم کشورمان به روز دختر نام گرفت باید بابت این خجسته میلاد به عموم بویژه دختران کشورمان تبریک و تهنیت گفت، فرصت مناسبی است تا ضمن بازخوانی دیدگاه اسلام نسبت به زن و نقش سرنوشت‌ساز دختران و بانوان در سعادت یا شقاوت ملت‌ها، به ارزیابی وضعیت کنونی این نیمه دوم جامعه ایرانی پرداخته شود و نقاط ضعف و قوت سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های اجرایی کشور در حوزه بانوان مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

دختران و نقش انحصاری آنان

خانم دکتر مینو طاهری، جنسیت را از نظر اسلام مبنای هیچ فضیلتی نمی‌داند و قائل است به: جنسیت فی حد ذاته دارای امتیاز و فضیلتی نیست و بر عکس ادیان تحریف شده یهود و نصاری، اسلام برای زنان همان حقوق فردی و اجتماعی مردان را قائل است و زن همان میزان کرامت دارد که مردان از آن برخوردارند.

اسلام زن و مرد را در برابر قانون به لحاظ حقوق و تکلیف برابر دیده و به جهت جنسیت و براساس طبیعت خلقت زن، حقوق ویژه و متناسب با واقعیت‌های خلقتی برای او در نظر گرفته است که نشاندهنده عمق توجه اسلام به حقیقت موجود در زنان است.

این پزشک مازندرانی به نمونه‌هایی از تاکید اسلام بر رعایت حقوق دختران و زنان اشاره کرده و می‌افزاید: در روایتی آمده که بهترین فرزندان شما، دختران شما هستند و یا در جای دیگر می‌فرماید: اگر چیزی از بیرون خریداری کردید و به خانه آوردید، اول هدیه دختران خود را بدهید و بعد از آن، به پسران خود بدهید. چرا که خشنودی خداوند در این رفتار است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: اسلام در شرایطی عزیزترین و ارجمندترین جایگاه را برای دختران و زنان تبیین کرد و خود به اجراء آن اهتمام ورزید، که زن به عنوان عنصر اغواگر شیطانی، مورد بدترین نوع تبعیض و جنایت قرار می‌گرفت.

نمونه‌های شفاف از بانوان الگو

خانم زهرا شکرنیا، دبیر دبیرستان‌های مازندران، تطبیق تعالیم و تربیت اسلام در موضوع زنان را نشانه درستی دیدگاه اسلام ذکر کرد و اظهار کرد: اسلام به همان شکلی که از زنان و دختران مطلوب خود سخن به میان آورده، دختران و زنان تربیت شده خود را نیز به عنوان الگو ارائه داده که صدها و هزاران دختر برجسته اخلاقی، معنوی، فکری و علمی از جمله آنهایند.

وی تقوا و پاکدامنی و دوری از خودنمایی و گناه را از ویژگی‌های اولیه بانوان اسلام دانست و گفت: فراهم آوردن سلامت اخلاقی و معنوی دختران، وظیفه همه آحاد جامعه از مردم گرفته تا مسئولان است، چرا که با تربیت درست دینی دختران، می‌توان به سلامت جامعه و کشور امیدوار بود.

این فعال فرهنگی در همین ارتباط می‌گوید: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) در یک جمله دیدگاه اسلام را از زنان بیان فرمودند و آن اینکه از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود، باید اعتراف کرد که بدون تربیت صحیح و اسلامی دختران، نمی‌توان به آینده درخشان جامعه و کشور امیدوار بود.

غفلت‌های فاجعه‌بار

شکرنیا، که خود دبیر دبیرستان‌های دخترانه است، وضعیت دانسته‌های دینی و ایدئولوژیک دانش‌آموزان را بسیار نگران‌کننده توصیف می‌کند و می‌گوید: خانواده‌ها، مسئولان کشوری، اولیای فرهنگی، رسانه ملی، همه و همه باید برای تربیت دینی دختران کشور فکر جدی بکنند، هر چند این آسیب متوجه پسران هم هست، لیکن بدلیل نقش مادری دختران، که فردا آنها باید تربیت‌کننده فرزندانشان باشند، در اولویت توجه قرار دارند.

وی اضافه می‌کند: واقعاً چرا مسئولان در قبال وضعیت کنونی، که نتیجه غفلت سال‌های گذشته بوده، فکر و تدبیری نمی‌کنند تا فرداها شاهد فاجعه عمیق‌تر از امروز نباشیم؟!

به نظر می‌رسد مسئولان کشوری و به تبع آنها مسئولان استانی و شهرستانی، آنقدر درگیر جلسات و روزمرگی‌های خود شده‌اند که به این مهم‌ترین مسئله بی اعتنایی می‌کنند.

این بانوی مدرس می‌افزاید: باید از شعارها و حرف‌های زیبای مناسبتی مسئولان فراتر رفت و برای سونامی اخلاقی و معنوی جامعه ایرانی، که اصالت خود را مدیون اسلام است، فکر جدی کرد، چرا که با وجود الگوهایی همچون حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س)، حضرت فاطمه معصومه (س) و …، این ظلم بزرگ است که دختران‌مان را همانند این الگوها پرورش ندهیم و مازندران را با فسادی که دخترانش را تهدید جدی می‌کند، رها کنیم و شاهد به آتش کشیده شدن همه افتخارات این استان شهیدپرور باشیم!
بلاغ

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. نمیگذاریییییییییییییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *