امام جمعه موقت نکا:سیاست‌های خصمانه آمریکا و آل سعود در قبال کشور یمن را محکوم کرد

به گزارش نیوزنکا:حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه موقت شهرستان نکا در آغاز خطبه ی اول، بعد از توصیه به تقوای الهی، مطالبی را راجع به حضرت معصومه (س) بیان کردند و در فضیلت دختر گفتند: دوست داشتن دختر در حقیقت مبارزه با تفکر جاهلیت است. طبق آیه‌ی قرآن وقتی در زمان جاهلیت به مرد خانواده خبر می‌دادند که صاحب دختری شدی، صورتش از خشم سرخ می‌شد.
پیامبر، دختر را دوست داشت و به شدت احترام می‌کرد.
از فواید داشتن دختر این است که دختر نسبت به پسر وفادارتر است. انس بیشتری می گیرد تا زمان زنده بودن والدین، محبت می‌کند و بعد از مرگ هم، آنها را فراموش نمی‌کند.
امام صادق(ع) فرمود: حضرت ابراهیم از خدا خواست و گفت خدایا می‌خواهم صاحب دختری شوم تا برای من گریه کند بعد از مرگم.
حضرت رسول(ص) فرمود: دخترها نازک دل و مهربان هستند. پذیرایی کننده‌ی مهمانان هستند، زود انس می‌گیرند. بعد از مرگ والدین، گریه می‌کنند و مبارک هستند. پذیرایی کننده‌ی مهمانان هستند، زود انس می‌گیرند. بعد از مرگ والدین، گریه می‌کنند و مبارک هستند و مایه‌ی خیر و برکت.
پیامبر فرمود: اگر کسی دو تا دختر داشته باشد و هر دو را خوب تربیت کند، درجات او در بهشت مثل من است و کسی که سه دختر را خوب تربیت کند، در قیامت، آنها سپس آتش جهنم می‌شوند و پدر و مادر عذاب نمی‌شوند.
وجود دختر در خانه، یک وجود بابرکت است. نگویید باز چرا دختر! به این لطف الهی ببالید و خدا را شکر کنید.

خطیب جمعه‌ی نکا در آغاز خطبه‌ی دوم نیز نمازگزاران و خود را به پرهیزکاری سفارش کردند و ضمن تبریک سالروز تولد حضرت فاطمه(س)، مطالبی را در خصوص آن بزرگوار بیان کردند. سالروز تولد آن حضرت، روز دختر نامیده شده است. چقدر خوب است در این روز برای دخترانمان هدیه بخریم و تقدیمش کنیم.
هفته‌ی حج را در پیش داریم. رسول خدا(ص) فرمودند: حاجی و مؤتمر مهمان خدا هستند و بر خدا وارد می‌شوند.
۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان است. به راستی ایام اسارت بر آزادگان سرافراز بسیار سخت گذشت، تحمل آنها، برگ زرینی در تاریخ انقلاب است.
امامزادگان که سراسر ایران اسلامی از برکت وجودشان بهره‌مند است، مایه‌ی نور و نورانیت کشور ما می‌باشند. در حدیثی آمده است که هرکس در آبادانی و تعمیر امامزاده اقدام کند، گویا با حضرت ابراهیم و اسماعیل در ساختن کعبه همکاری نموده است.
حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه به سیاست‌های خصمانه آمریکا و آل سعود در قبال کشور یمن اشاره کردند و گفتند: عربستان، هزاران مشکل دارد که باید در صدد رفع آنها برآید ولی متاسفانه با وحشیگری تمام، هر روز بمب‌های خشم خود را بر سر مردم یمن فرو می‌ریزد.

ستادنمازجمعه مصلی نکا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *