امام جمعه نکا :آنهايي كه راي نياوردند بايد به راي ملت تمكين كنند

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی این هفته در نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای امام خمینی این شهرستان ضمن سفارش خود و همگان به امر تقواخاطر نشان کرد: انسان باتقوا از خدا مي‌ترسد. انسان باتقوا حق مردم را به آنها مي‌دهد. انسان باتقوا انفاق مي‌كند. انسان باتقوا به اجر و پاداش آخرت اميدوار است. در قيامت، هركس نتيجه‌ي كارهاي خود را مي‌بيند.
اگر به ديگران توجه كني، در قيامت خدا به ما توجه خواهد كرد.

امام جمعه نکا در خطبه دوم نماز جمعه نکا با اشاره به مناسبتها گفت: سالروز خجسته ميلاد امام چهارم، امام سجاد(ع) است. اين ولادت را به همگان تبريك عرض مي‌كنيم.پنج شنبه آينده ميلاد مبارك حضرت علي اكبر(ع) و روز جوان است.جوان هم بايد درست تربيت شود ودرست تحصيل كند و جسم سالم داشته باشد. اگر جواني را تربيت كنيم اما بيكار باشد به درد نمي‌خورد. اگر جواني در رشته‌اي تحصيل كرد اما در شغلي وارد شود كه رشته‌ي او نيست، اين جامعه و كشور را ضرر مي‌زند.

يكي از روزهاي آينده، به نام گل و گياه است. گل و گياه امروز به عنوان يك سرمايه و درآمد كشور مي‌باشد. و با ترويج اين كار، موجب افزايش اشتغال مردم مي‌شود.

۲۷ خردادسالروزتاسيس جهاد سازندگي است. با جهاد سازندگي مي‌شود به خودكفايي كشاورزي رسيد.
هفته ي محيط زيست رادرپيش داريم. وقتي كه منابع اندك است، بايدصرفه جويي كرد و اصراف نكرد.

مسئله‌ي انتخابات امروز، روزي است كه عظمت در گرو آن است.

حضرت امام(ره) فرمود: مردم اگر اسلام و استقلال و آزادي كشور را مي‌خواهند در انتخابات شركت كنند. همه بايد به رئيس‌جمهور كمك كنند.

مقام معظم رهبري فرمودند : بزرگترين برنده‌ي اين انتخابات ملت ايران است. برنده و بازنده نداريم. همه‌ي ما يك هدف را درنظر داريم.

شنبه پس از انتخابات روز بردباري و مهرباني است، از هرگونه برخورد بدگمانانه بايد دوري كرد. آنهايي را هم كه راي نياوردند بايد به راي ملت تمكين كنند و نبايد موجب آشوب‌هاي خياباني شوند.
امام جمعه نکا قبل از این خطبه در خطبه‌اول به تفسير سوره‌ي ياسين پرداخت و گفت: درادامه‌ي تفسير سوره‌ي ياسين آيه ۴۷و هنگامي كه به آنها گفته مي‌شود انفاق كنيد، مي‌گويند اگر خدا مي‌خواست به آنها روزي مي‌داد.

4654

برخي هستند كه براي انجام ندادن احكام الهي، توجيه مي كنند و بهانه مي‌آورند.

آنچه را كه خدا به ما داده، در حقيقت مال ما نيست، مال خداست. خداست كه به انسان بدن سالم داده و در مقابل، كساني هستند كه بدن سالم ندارند و بايد آنچه را كه خدا به ما داده، به كساني كه اين نعمت را ندارند كمك كنيم.

اركان ايمان پنج چيز است كه يكي از آنها انفاق است. انفاق يا واجب است مثل زكات، خمس و برخي از انفاق‌ها مستحب هستند.

خداوند كساني را كه انفاق نمي‌كنند مذمت و سرزنش كرده است. همانگونه كساني را كه نماز نمي‌خوانند يا نماز را سبك مي‌شمارند مذمت كرده است. دادن مال به مستمندان موجب پاكي مي‌شود. كسي كه انفاق مي‌كند از صفت بخل دور مي‌شود. افرادي هستند كه به خانواده‌ي خود مي‌رسند ولي به ديگران انفاق نمي‌كنند و برخي هم به خانواده‌هاي خود هم رسيدگي نمي‌كنند. كسي كه از بخل نفس دوري كند، به رستگاري مي‌رسد.

با انفاق، جامعه آباد مي‌شود، فقرا و محرومين بايد از دارايي افراد متمكن بهره‌مند شوند. با كمك كردن به ديگران، انسان به رشد مي‌رسد.

اگر خدا مي‌خواست خدا مي‌توانست شما را فقير كند و آنها را غني كند. خدا همه را آزمايش مي‌كند، دارا بودن و دارا نبودن، همه، امتحان الهي است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *