تمجید یا نقد توافق/عباس جعفری زرندینی

برخی اظهار نظرها در تمجید توافق و برخی نقدها به تیم مذاکره کننده که انعکاس در رسانه های جناحی دارد، جریان اختلاف و از هم گسستگی میان مردم را شدت می بخشد.

فارغ از تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران بر مذاکره و عزم بر رسیدن به یک توافق و همچنین فارغ از نتایج حدس زده شده پیرامون این توافق، هر یک از ما به عنوان یک شهروند ایرانی، به عنوان یک مسلمان، به عنوان یک مومن انقلابی حق داریم بدانیم که چه شد و چه خواهد شد. خط قرمزهای تصریح شده تا چه اندازه در متن حاضر است و فاصله این توافق با آنچه که در ژنو و لوزان اعلام شد، چقدر است.

با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در موضع گیری ها و اظهار نظرها و گمان ها، همواره باید به دو اصل که به شدت برای امروز کشور ما اساسی است توجه داشته باشیم:wwwwwww

۱. حفظ انسجام و وحدت داخلی و پرهیز از دو دستگی؛ رسیدن به این توافق می تواند یکی از پرچالش ترین نقاط زندگی جامعه ایران باشد زیرا دو رویکرد عمده گفتمان مقاومت و گفتمان سازش می تواند جبهه گیری های خاصی در میان نخبگان و بالتبع بدنه جامعه داشته باشد. متأسفانه برخی اظهار نظرها در تمجید توافق و برخی نقدها به تیم مذاکره کننده که انعکاس در رسانه های جناحی دارد، جریان اختلاف و از هم گسستگی میان مردم را شدت می بخشد.

۲. سوء ظن نسبت به آمریکا؛ رسیدن به توافق خوب یا بد، اساسا نشان دهنده تغییر رویکردهای استکباری آمریکا نیست. با صرف نظر از اصل بحث باطل بودن نظام لیبرالیزم و کاپیتالیسم، سیاست های آمریکا در یمن، سوریه و عراق و حمایت های خاص آمریکا از رژیم صهیونیستی، نشان دهنده همان آمریکای شیطان بزرگی است که حضرت روح الله، او را به همه جهان معرفی کرد.
عباس جعفری زرندینی کارشناس ارشد علوم سیاسی

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *