ديدار مادر و پسر بعد از ۲۹ سال فراغ /عكس

خانواده شهید غواص عملیات کربلای۴ که یکی از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن این عملیات است، برای نخستین بار با پیکر شهیدشان در معراج شهدای تهران دیدار کردند. خانواده شهید «حسینعلی بالویی»، شهید غواص ۱۶ ساله عملیات کربلای ۴ که در جزیره ام الرصاص به شهادت رسیده است، بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادت فرزندشان با او در تهران دیدار کردند.

در این دیدار صمیمانه پدر، مادر و برادران شهید حضور داشتند. اعضای خانواده که اهل شهرستان بهشهر مازندران هستند برای زیارت شهید به تهران آمده و در معراج شهدای تهران با خواندن اشعار محلی مازندرانی و ریختن نقل بر روی کفن شهید در ورود پیکر این شهید نوجوان، برایش جشن دامادی گرفتند. مادر و پدر شهید بالویی در این دیدار در کنار پیکرهای مطهر شهدا نماز شکر اقامه کردند و ورود پیکر شهیدشان به کشور را به همه تبریک گفتند. این شهید مازندرانی توسط مدارک کامل شناسایی احراز هویت شد. همراه پیکر مطهر او لباس شهید، کارت شناسایی پرس شده و تسبیح او قرار داشت که در دیدار تحویل خانواده داده شدPhotoGrid_1438072504297شهید حسینعلی بالویی نخستین فرزند از سه فرزند خانواده بالویی است که متولد ۱۳۴۹ شهرستان بهشهر در استان مازندران است. او در ۱۳ سالگی با علاقه مندی فراوان به عنوان یک بسیجی داوطلب در میادین جنگ حضور پیدا می‌کند. در عملیات والفجر۸ و فتح فاو از ناحیه پا مجروح می‌شود و بعد از گذشت سه سال و حضور مداوم در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس سر انجام در دی ماه سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۴ به شهادت می‌رسد. او به عنوان غواص در این عملیات شرکت کرد و در همین عملیات مفقود الاثر شد و پیکر او به همراه ۱۷۴ شهید غواص و خط شکن دیگر از این عملیات با دستان بسته در یک گور دسته جمعی در ابوفلوس کشف شد.139405071650403965778383 (1)

۲۸ اردیبهشت ماه پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم در تهران تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از ۵ ساعت به طول انجامید. از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت پیکر مطهر شهید «سید جلیل میری ورکی» خط‌شکن این عملیات اولین شهیدی بود که به‌واسطه مدارک کامل شناسایی هویتش احراز و اعلام شد. بعد او شهیدان «مهدی عبدالله‌زاده» و «محمدرضا طالبی‌زاده» شهدای دیگری بودند که از استان کرمان تشخیص هویت شدند.15-7-29-172347139405071650044885778374 15-7-29-172415139405071651205635778394

به گزارش خط امید بهشهر،

دیدگاه های این مطلب

15 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خدا رحمت کنه…
    روحش شاد و یادش گرامی.

  2. محمد مهدی موحدیان در گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند. و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره های معنوی امت را با شکوهی هر چه تمام تر در کشور برافراشتند.
    سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم دیده شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می فرماید و غبارها را می زداید.
    اصحاب کهف پس از سیصد سال وقتی بازگشتند،
    دریافتند که دیگر از جنس مردمان شهر نیستند…
    اما….
    این جوانمردان فقط سی سال از شهرو دیارشان دور بودند!!!
    اکنون که بازمی گردند، آیا این شهر همان شهر است؟؟!!
    آیا تفکراتشان، ارزشهایشان و سادگی شان با ما تناسبی دارد؟؟!!
    ما با خودمان چه کردیم؟؟؟!!!!

  3. امیرعلی ایرانی در گفت:

    با سلام.
    شهدای ما خیلی بزرگوارند.
    همیشه عزت آفرینند.
    انشاالله شفاعت ما را کنند.

  4. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    آی مردم:
    این کبوتران خونین بال باپیکرهای توتیاشده بایک مشت استخوان ویاپلاک” باهمه گمنامیشان قریب سی سال
    حامل پیام ودرسی برای من وتوهستندکه چرا این همه غفلت وبی تفاوتی “چرا این همه گناه وغیبت وتهمت ودروغ”چرا این همه فاصله گرفتن ازدین ودیانت وقرآن ومسجد ومحافل مذهبی ووارد شدن به محافل گناه ومعصیت ولعب ولعووتبری ازامر معروف واستقبال از منکرات وخیلی ازچراها؟؟؟؟؟؟
    شهدا آمدند به ما درس انسان سازی بیاموزند افسوس بخاطرغرق دنیوی ” گیج وگمراه وغفلت زده ایم
    تـــاکـــی؟ اللهم عجل الولیک الفرج

  5. ایشان که مقرب الهی هستند , خداوندا ما را شرمنده خون شهدا مفرما

  6. بالویی - هاشم -نکا در گفت:

    حسن علی عزیز خوش آمدید خداوند شمابا سرور سلار شهیدان محشور کند . روحش شاد یادش گرامی
    خانواده محترم شهید بالویی آفریدگار عالم بر دفتر زندگیتان سرمشق عاشقی را نگاشت شما چه زیبا مشق نوشتید.عاشورا… عاشورا…
    خانواده محترم بالویی و خانواده محترم شهدا ، طلائیه داران نهضت حسینی ، آفرین بر شما كه به حق امانت دار خدائید، زیباتر از شما چه كسی امانت داری كرده است!
    نتیجه تصویری برای شهدای غواص دست بسته مازندران
    بدانید! پرورش یافتگان شما نزد حضرت باریتعالی هستند واز بركتشان فیض می برند.به پاس دل دریایی و قامت استوار، عزم راسخ ونگاه منتظرتان، به پاس آنكه شما آبروی ملتید در برابرتان به احترام سر خم تعظیم می كنیم و بر دستان توانای شما بوسه می زنیم و از خدای باریتعالی مسالت داریم شما خانواده شما خانواده عزیز را مشمول تفضلات خویش ومنظور نظر حضرت بقیه الله (عج) قرار دهد.

  7. خدا را شکر بعد ۲۹ سال به سرزمین مادری برگشتن .روحش شاد

  8. گل اشکم شبی وا میشد ای کاش

    شهادت قسمت ما میشد ای کاش …

  9. بالویی - -نکا در گفت:

    خدا رحمت کند روحشان شاد شهیدان همیشه زنده اند خانوادهای محترم ۱۷۵ آلاله غواص دسته بسته شهید و خانواده محترم شهید بالویی آفریدگار عالم بر دفتر زندگیتان سرمشق عاشقی را نگاشت شما چه زیبا مشق كردید.عاشورا… عاشورا…

    خانواده محترم شهدا طلائیه داران نهضت حسینی ، آفرین بر شما كه به حق امانت دار خدائید، زیباتر از شما چه كسی امانت داری كرده است! بدانید! پرورش یافتگان شما نزد حضرت باریتعالی هستند واز بركتشان فیض می برند.به پاس دل دریایی و قامت استوار، عزم راسخ ونگاه منتظرتان، به پاس آنكه شما آبروی ملتید در برابرتان به احترام سر خم می كنیم و بر دستان توانای شما بوسه می زنیم و از خدای باریتعالی مسالت داریم شما خانواده عزیز را مشمول تفضلات خویش ومنظور نظر حضرت بقیه الله (عج) قرار دهد.

  10. درود خدا و انبیا و اولیا بر شهدای عزیز. این سنبل های غیرت و مردانگی این دلیر مردانی که از مرگ نترسیدند و. عاشقانه به سوی معبود پرکشیدند
    روحشان شاد

  11. عشق بازی کار هر شیاد نیست
    این شکار، دام هر صیاد نیست
    عاشقی را قابلیت لازم است
    طالب حق را حقیقت لازم است
    عشق ، از معشوق اول سر زند
    تا به عاشق ، جلوه دیگر کند
    تا به حدی که برد هستی از او
    سر زند صد شورش و مستی از او
    شاهد این مدعی خواهی اگر
    بر حسین علیه السلام و حالت او کن نظر

    ***
    درودخدابرشهیدان شاهد برمدافعان حق وحقیقت منادیان آزادی وعدالت شیرمردان عرصه ایثاروشهادت وتفسیر گران عملی شجاعت وشهامت
    وخوشابحال مادران ایثاروفداکاری شیرزنان عفت وغیرت وپایداری مادران شهید پروروزینبهای زمان

  12. حرفی برای گفتن ندارم
    شهدا مارو ببخشید

  13. روحشان شاد خدا کند خبری از مفقودین به خانواده هایشان برسه ما که منتظریم تا ….

  14. شوریده بلبل های ، بال و پر شکسته
    در یا د لا ن تشنه ی در خو ن نشسته
    دین و، وطن گلشن زایثاروخلوص است
    آزادمردان و یلان ، دست بسته
    رنگین کمان ،آسمان های خیالم
    خوش آمدید ،خوش آمدید با حال خسته

  15. خدایا به حق این شهدای غواص که ناجوانمردانه ودست وپابسته شهید شدن تمامی مریض های که دربستربیماری هستندشفا بده انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *