موج با سرعت ۱۴ متر برثانیه در کمین کودکان کنار سواحل مازندران

 

خانواده ها باید بدانند سواحل مازندران مکان امنی برای بازی کودکانشان به شمار نمی آید و اجازه ندهند کودکانشان در سواحل اقیانوس کوچک مازندران بازی کنند.

به گزارش خبرنگار نیوز نکا، مازندران تنها استانی است که همه ی جاذبه های طبیعی گردشگری را در کنار هم دارد. وجود جنگل ،کوه و دریا در کنار هم موجب می شود که مازندران جزو گزینه های برتر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شمار آید.

هرچند مسئولان استان مازندران تلاش می کنند امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و امنیت مسافران و گردشگران فراهم شود، اما برای داشتن یک سفر خوش و ایمن نیاز جدی به همکاری مسافران و گردشگران است.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران در گفت و گو با خبرنگار نیوز نکا،با اشاره به آغاز دور دوم سفر مسافران و گردشگران تابستانی به مازندران از خانواده ها خواست اجازه ندهند کودکان شان در سواحل دریا بازی کنند به دلیل اینکه موج ها با سرعت ۱۴ متر بر ثانیه که بسیار زیاد است به طرف ساحل می آیند و ممکن است کودکان شان را با خود ببرد که متاسفانه نمونه های آن را در سال های گذشته داشته ایم.

خواجه وندی افزود: دریاچه خزر قسمتی از اقیانوس است و ویژه گی های اقیانوس را دارد و حتی برای ناجیان غریق و شناگرانی که آموزش دیده هستند می تواند خطر جانی داشته باشد به دلیل اینکه شرایط آن به صورت کامل قابل پیش بینی نیست.

وی با اشاره به اینکه ناجیان غریق امسال بیش از هزارو ۳۵۰ نفر را نجات دادند تصریح کرد: تعداد ناجیان غریق امسال در استان افزایش یافته به ویژه در مناطق آزاد ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است اما کسانی که دریا را برای تفریح و رفع خستگی و تجدید روحیه انتخاب می کنند باید به هشدار های ناجیان غریق بیشتر توجه کنند و هشدار ها را جدی بگیرند تا با خاطرات خوش به مقصدشان باز گردند.

خواجه وندی با اشاره به اینکه دریای مازندران مانند اقیانوس مکش دارد و نقاط عمیق آن قابل پیش بینی نیست از مسافران و گردشگران خواست در مناطق سالم سازی شده(طرح ها) شنا کنند و در روزهایی که دریا طوفانی اعلام می شود و پرچم ها سیاه است و خارج از ساعت های اعلام شده ( ۸ صبح تا ۸ عصر) دل به دریا نزنند و جان خود وحتی ناجیان غریق را به خطر نیاندازند.

این مسئول یاد آور شد: به دلیل پس روی آب دریا خطر شنا در دریای مازندران در مناطق خارج ار طرح های سالم سازی بسیار بسیار زیاد است.

وی در باره حقوق ناجیان غریق نیز خاطر نشان کرد، بیشتر حقوق معوقه این قشر زحمتکش پرداخت شده و امید واریم بقیه مطالبات و حقوق امسال آنها نیز به موقع پرداخت شود. خبرنگار سکینه رضائیان

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *